V75 3 Solvalla 4/2
**V75 3
****Gulddivisionen, försök 2 i meeting 2.
**3-åriga och äldre lägst 400.001 kr.
2140 m. Autostart. Högst 10 startande.
Pris: 150.000-75.000-37.500-22.500-15.000-(9.000) kr.
Lopp 6 Solvalla (S=05) Lö Auto 2140
1 LUKAS LUPIN* -v7- Uhrberg T (Läh Ka) 40:1
2 SARA LU HANOVER (US) -s6- Adielsson E (Joh SH) :2
3 MIKE MALIBU* (FI) -v9- Kontio J (Kar Ar)a :3
4 LILL ADOLF -v6- Kolgjini L :4
5 SHOGUN WIND -v8- Svanstedt Å (Kar St)a :5
6 JOYAU D'URBAIN* (FR) -v9- Frick J (Mel St) :6
7 GENERAL DU LUPIN* (FR) -v12- Kihlström Ö (Hul St) :7
Turordning: 1-7-3-6-2-5-4

1 Lukas Lupin med fint läge igen. Kan han köra med optimal balans ? kanske på hård bana efter töandet i veckan och fruset på lördag ?
6 Joyau D'Urbain har väl nästan tjänat ihop till en seger ? Tunk Knafets vann ju förra Guldfinalen ganska överraskande.
Å, nog vinner Lukas Lupin, perfekt läge och han blir veckans bank igen
Lukas Lupin och vinner och två längder bakom kommer någon

Aldrig att jag vågar släppa vare sig Generalen, Mike M eller Joyau och med tanke på det lilla fältet så kostar det inte allt för mycket att täcka. Lupinen är utan tvekan bra men här kommer lika bra hästar klart närmare honom med tanke på fältets storlek.

En som vi inte nämnt ännu är 5 Shogun Wind som skulle önska så dålig och vintrig bana som möjligt. Då ökar hans chanser rejält. Troligen så spelar det ingen roll att det blir kallt på fredag/lördag efter "vårvädret" de senaste dagarna eftersom det inte kommit någon nederbörd och det är torrt på banan. Därför kan vi nog utgå från hyggliga banförhållanden trots lite kallara väder.
Lukas Lupin vinner genom spets från start till mål, veckans bank
Vet inte varför jag hakat upp mig på detta ,men jag tycker att man skall ha i åtanke när man streckar korpens hästar att han har virus i stallet,vi får se på lördag om man har rätt eller fel
..Lukas Lupin vinner utan problem! Han trivs jättebra med distansen och spåret framför allt! Öpnnar snabbt och blir mycket svårslagen i spets. Spets, slut! Hästen kan, så tredje raka på Lördag!
Själv tänker jag inte ta med Lukas,är man ute efter 56 millar så ska han inte med,tror även att Generalen blir svår att stå emot på slutrundan
#9 Jovisst är det så. Men man ska väl pricka in 7 rätt istället för 6? Här ska Lukas Lupin med. (om man inte vill missa en vinnare förståss..) Generalen är tuff men jag tror inte att han räcker till. Ta med Både Lukas och Generalen i så fall. Kan vara ett tips till dig. Mvh//Lupinen
Lazze, för mig räcker det med att får ett par hundra tusen, så jag spikar Lukas Lupin som enligt "Korpen" känns bättre än någonsin.