V75-4 Jägersro 31/3/07
**Lopp 7. V75-4. V3-2. Tvilling.
****2140:
**1 Attraction Call - Svanstedt Å 2d262 16,5
2 Now We Talking - Lövgren J 24040 16,6
3 Simone Surgy - Edlund P 24030 17,4
4 Red Queen - Nilsson W 20002 16,6
5 Ryggornas Fazette - Näslund T 4251d 17,5
6 Giant Girl - Adielsson E 33151 15,7
7 Peppes Vera - Söderkvist S 01140 16,4
8 Asterope - Günther P 13002 16,5
9 Aces Amore - Kolgjini L 24620 17,3
10 I Have to Dance - Kihlström Ö d0d12 15,8
11 Eveliina Kemp - Heiskanen V 22230 18,4
12 Katitzi E. - Oscarsson J 00106 18,0
Stolopp verkar vara popuärt hos ATG numer… Giant Girl är väl min första tanke vid första anblicken, dock skall vi veta att det skrällt rejält i stoloppen det sista… Typ, Emma Flover, Uddens Intrip och inte minst den fäskaste Tosca du Ling.. Deras odds blir typ 115 ihop värt att tänka på…

denna vecka kommer jag att helgardera stoloppet. har varit min tanke sedan förföra veckan. men pengarna räcker inte, men detta helg kommer det att garneras friskt i detta lopp, så vi hoppas på många stryckningar - blir billigare då!
#2, Vilket är bäst.. 12 hästar = dyrare och en 70 oddsare vinner eller 9 hästar och favoriten vinner ? ;)
Giant Girl är en väldigt fin häst, väldigt stor i kroppen och har utvecklats riktigt bra under vintern, finns mycket kapacitet i denna damen!
möjligen en spik, annars är det öppet bakom.
jag säger bara örjan han kommer sticka förbi dom flesta på upploppet med sin I Have To Dance
#5, Vunnet 2 lopp i karriären.. Det första 050729 i årsdebuten och det andra på Charlottenlund 21.0 2500m. Knappast övertygande… Nah den får allt bevisa mer först.
verkar mest vara en skithäst tycker jag, får allt ta och bevisa lite för mig innan den är med på mitt system,,,,,,tror annars att Giant Girl är klassen bättre än detta motståndet, borde vara bra chans om det inte gömmer sig en kanon i fältet.
#7, Instämmer!

tycker detta snack om att vissa hästar är/har viss klasstillhörighet (…flera klasser bättre-snacket) borde skrotas. det vi kan konstatera efter ett par härliga månader när man började snacka om att Acclaim inte hade något i guld att göra. att det fanns andra hästar som minsan besatt betydligt högre kapacitet och var flera klasser bättre. det är nu bevisat att Hysterisk Form sänker mkt även på V75:an.
det finns inga klassskillnader i ett lopp där du har ston som är allt mellan 4-7 år gamla och har i snitt under 100lax på kontot.
Iofs… det ligger något i det…
förstår verkligen inte vad du menar,,,,,,,Guld över vinter och Guld över sommaren skiljer oehört mycket, de hästar som vinner Guld under vinter har normalt sett inget att hämta mot sommarhästarna då dem är klassen bättre.
Acclaim har inte visat mer än att han kan besegra ett par hästar som kommer tillbaka efter flera månaderas uppehåll, men det fanns även andra hästar som var förre g.superman, diablo och hot tub i mål så några slutsatser går inte direkt att ta.
Är väl ingen som direkt sagt att acclaim inte har något i Guld att göra, mer att han inte kommer vinna särskilt mycket vilket han har motbevisat, men alla hästar i guld förtjänar ju att vara i den klassen eftersom dem har vunnit tillräckligt mycket pengar. Skillnaden kan ändå vara väldigt stor mellan hästarna och det har vi sett bevis på nästan varje v75 omgång där hästar klättrar snabbt genom klasserna eftersom dem just är FÖR BRA i den klassen = klasskillnad.

jag ser då verkligen ingen klassklättrare i detta lopp iaf. ingen som visat några sådana takter.
nu blir jag less: ta en titt på Resultaten på ATG vad gäller bl.a Acclaim när han började gå ut i Guld-div. det är inga dussinhästar som han mött som ny i den klassen.
resultat från 061007-061118 har han varit ut mot hästar som idag återkommer efter vinterträning. medans Acclaim inte har några längre mellanrum mellan starterna. då han tävlat både vinter som sommar och gjort det mkt bra.
han kommer att fortsätta att göra bra resultat mot även det bästa hästarna i guld. DVD!
tror jag ikke, såvidare bra resultat inte är en massa 4,5 och 6:e platser,,,,,,hästen har haft en ENORM tur med spårlottningen också vilket måste vända så han får sämre position i loppen vilket är ganska avgörande för den hästen.
Klassklättrare är med stor sannolikhet Giant Girl, stor häst som växt mycket över vintern och har en riktigt bra kropp med styrka i för att verkligen kunna klättra i klasserna. Spets o slut här.
Sedan har jag ingen bra koll på de andra hästarna, mycket möjligt det finns några bra utmanare………..

2-2-5-3 tycker jag att jag ser det ser ut som. lätt för dig att skylla på spårlottningen. han har ju visat att han kan få från alla lägen tycker jag. awwafan! nu ställer dig i ett spår och vägrar komma ur det, dags att dra upp Norsken Nijo!
Haha är ju sjukt att Nijo fortfarande dissar Acclaim,han har bara loosat på det men fortsätt gärna.
Hmm Giant Girl knappast klassklättrare men det behöver man nog inte vara för att vinna detta lopp…

nej, men det är en annan sak. hatar bara ordet klassklättrare. finns endas vissa hästar som får kallas så. bl.a CC. -;)

fast han kommer förmodligen att tävla utom klassgränserna och gå upp i guld när han är klar med sina ungdomsår.
#17, Ja precis. Han är KING Commander!
jo, men det gör ju dem som är i årgångstoppen automatiskt, inget nytt alls. CC ska dock först bevisa att han hör till årgångstoppen.
Vad gäller acclaim så har han ju inte visat att han kan gå från alal positioner, som sagt så har han haft spår 2,3, 5 och 9 vilket är 4 mycket bra spår som även givit mycket bra position i loppen……….Jag kan erkänna att acclaim har gjort bra ifrån sig under vintern, men mer tror jag knappast dte blir mot sommarhästarna och när han börjar få sämre lägen.
Att du sedan säger Rickard att Giant Girl inte är en klassklättrare bevisar enbart att du har dålig kunskap om hästen, tur att jag har bra koll på saker och ting så att läsarna på TiF kan få rätt information! (Vet att bla Adielsson har sagt att Giant Girl kommer klättra en del i klasserna och står billigt till i nuvarande klass)
#19, Hmm okej så du tror inte att CC tillhör kulltoppen? Det är ju självklart han gör om han int elägger av helt och hållet nu.
Haha okej Erik sa att han skulle vinna med Always Alluring och Persos Yankee (Axevalla 18 nov) också, allt han säger är tydligen inte sant.
Konstigt att du bara anmärkte på mig, Brutalen tyckte samma sak men honom håller du i handen.
nu pratade jag om Hans Adielsson(tränaren till Giant Girl), inte hans son Erik som enbart kör hästarna.
CC kan givetvist tillhöra kulltopen, stor chans till det. Men han ska bevisa det först.
Brutalen tyckte ingenting om Giant Girl, han skrev bara om acclaim och CC vilket jag riktade min åsikt till båda.
Han sa iaf att hon inte få kallas för Klassklättarare - _"nej, men det är en annan sak. hatar bara ordet klassklättrare. finns endas vissa hästar som får kallas så. bl.a CC. -;) "
_Aja orka tjafsa som fan… Hmm visst kan Giant iVinna men JAG tror inte hon är ngn klassklättrare direkt.
Attraction Call vann två lopp denna tid förra året. Have to Dance körs barfota och med halvstängt huvudlag. Eveliina Kemp körs barfota runt om och har bästa farten, mycket spelvärd