Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 432 ggr
Bertil
0

V75-6 Jägersro 31/3/07

Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling. Auto **2140:
**1 Bighouse Andy - Untersteiner J 11160 14,3a
2 Urgent Sund - Adielsson E 12010 13,5a
3 Spike Dimanche - Goop B 12344 15,5a
4 Black Gold - Jansson T 31501 13,5a
5 Jettison - Eriksson C 4d411 15,8a
6 Dino Chinook - Laursen J 06414 15,0a
7 Quantum Speedy - Söderkvist S 1d211 16,0a
8 King Haro - Svanstedt Å d2023 15,2a
9 Saviola - Uhrberg T 54210 16,0a
10 Loy Lavec - Ohlsson U 43011 15,1a
11 Greenheart - Kihlström Ö 14100 15,3a
12 Horsys Quattro - Takter J 31d05 15,0a

Rickard007
0

Dino Chinook är ju vrålsnabb första biten.. Släpper han till ex Black Gold om han hinner förbi den?! Är man fräck låser man på dessa 2. (Dino kan vara grym med lucka kul drag också en skräll..) Annars får man väl plocka med 2,7,9?

Nijo
0

Dino Chinook lär aldrig vinna detta, betydligt sämre än de bästa hästarna här.

lopp mellan Black Gold, urgent sund och saviola.

Spets tar troligen urgent sund

Rickard007
0

#2, Aldrig att Urgent kan svara Dino om du tror Urgent är snabbare än Black..

Nijo
0

skitsamma egentligen eftersom dino chinook har absolut INGET att hämta i detta loppet!

Rickard007
0

#4, Okej… Nah kanske inte men som en skräll.. Observera att Black Gold står fint inne 2.000 tillgodo.

ZenoX
0

jag tycker nästan att saviola borde vinna detta lopp om han går felfri men jag låser loppet på 2,4,7,9

Rickard007
0

#6,  Han vinner väl om det blir kladdig bana som gynnar han mycket.. Men sådant fint vårväder vi har nu så lär inte det bli fallet!

Nijo
0

varför skulle kladdig bana gynna saviola mycket? visst är det bra för honom i form av att han styrka spelar större roll, men att det ska gynnas honom mycket tror jag knappast.

Saviola går med stor sannolikhet felfri i detta loppet när han har bakspår, men jag är mycket tveksam på om han kan besegra urgent sund och black gold som har framspår och är 2 kanoner.

Rickard007
0

Okej.. trodde han gick bättre på kladdig bana..

brutalaccent
0

Black Gold har jag ett gott öga för. men när man börjar studera hnom närmare så vet jag inte om han kommer att göra sitt bästa resultat på distansen. gjort betydlig bättre lopp på sprinterdistansen. har iofs vunnit ett lopp på 2640m men då var verkligen motstånder halvljummet. är normalt min första häst här i fältet. men distansen gör att jag kommer att gardera upp honom.

första hästen för mig i garneringen är fatkist King Haro som Åke verkar tro en heldel på och är rätt pigg iväg.

en annan fidus som gjort det bra tidigare i karriären är Svante Båths Loy Lavec som onekligen varit ute i tuffare motstånd än detta. Kriteriekval mot MARQUIS DU POMMEAU och TIMETOSAYGOODBYE. dessa två kommer att vara mina skrällbud i detta lopp. och komemr att komma med på lappen med största sannorlikhet.

Rickard007
0

Okej intressnat info angående Loy Lavec..Mitt skrällbud är Dino Chinook!

Nijo
0

Vad gäller Black Gold så har han gjort flera grym lopp över 2140m också(på v75 bla), styrka har han som räcker och blir över,,,,,,,,men visst är han bäst över kort distans kanske….

brutalaccent
0

nå av resulaten att döma så är det ju iaf så. kanske är i bättre form nu och pallar bättre för medel.

Nijo
0

resultaten säger ofta ganska lite om man inte sett loppen, han har fått tunga resor och sedan en del galopper med starka upphämtningar. Som sagt innan så har han även vunnit över 2640m…….

brutalaccent
0

…mot ett ljummet gäng jah! men jag har inget emot hästen, men hade det varit sprinterdistans så hade jag kanske spikat honom. det vågar jag itne göra nu!

Rickard007
0

Håller med Brutalen, sprint passar nog Blacken bättre.

aluminium
0

Trots läget åker Greenheart med på min kupong, toppform på den kusen och med mkt tur så…

ThomasH
0

Spike Dimanche körs barfota.

Rickard007
0

#18, Är han märkvärdigt bättre då?