DD 07-03-29
dd1 nr 3,4,5,6
dd2 nr 2 spik
har vi tur kan det bli runt 20 ggr ……
Grattis, dock bara 7 gånger!
fick inte ens 2ggr pengarna på den……………..
`#2, va?!
du sade DD gav 7ggr pengarna och han hade den på 4 kombinationer,,,,,,så han fick knappt 2ggr pengarna
Han får väl 3 ggr pengarna då isf?

Rickard, har du skolkat från mattelektionerna nu igen? Om han satsar 10 kr / kombination = 40 kr.
Vinsten blir 10 kr X 7 = 70 kr, alltså har hans pengar vuxit från 40 till 70 kr = knappt 2 gånger pengarna.
Jo så är det ju men vi pratade om helt fel saker…
Jag menade 7-4 = 3 gånger sin egen insats vann han ju.. 3 x10 = 30… På den komben men sen loosade han ju oxå.
Satsar du 40:- och får tillbaka 70:- så har du 75% förräntning av kapitalet…m.a.o. så är vinsten 0,75 ggr satsat belopp
De satsade 40:- deltar inte i vinstsumman eftersom de fanns i plånboken från början.
mvh
Bertil
Jo men jag menar att han vann sin insats x 3 på den komben. Men sedan spelade han ju 3 till vilket försämrade klirret!
hehe, hur man än vänder och vrider på det så fick hakbin totalt ut knappt 2ggr pengarna,,,,ca: 1.8ggr tror jag.
sedan kan man använda vilken metod man vill, bara svaret blir rätt.
Om han hade fått ut 3ggr pengarna så måste vinsten ha blivit 40kr satsade x 3ggr = 120kr,,,,,,,,,nu var det endast 70kr och det blir nästan hälften så mycket………
Jo jag du har rätt! Men jag också!
För den vinstgivande komben var ju bara 1. Då får han ju 7 ggr insaten på den men sedan har han ju spelat 3 andra som inte gick in således har han ju fått insatsen på vinnande komben x3 i vinst!

ahh! sandlåda…
Inte från min sida, eftersom jag har rätt!!
;-)
mvh
Bertil
#12, Nej men vi pratar om 3000 olika saker!

# 14 Nu räknar du fel igen Rickard!!! Vi pratar inte om 3 000 olika saker, det är bara två olika saker vi diskuterar! :-)
#15, Ååkej!