Rickard vs. Harry. Möte 9!
Ställningen: 27-26 efte mitt fiasko förra veckan!
V75 1: 9 Commander Crowe
V75 2: 7,9
V75 3: 1,2,4,5,6,7,8
V75 4: 6 Giant Girl
V75 5: 1,4,5,6,10
V75 6: 2,4,6,9,10
V75 7: 4 Important
350 rader…. Hade riktigt svårt att hitta någon bra systemuppbyggnad idag!
haha, här har vi killen som alltid käftar om att man INTE ska använda sig av 2 hästar i endast 1 lopp eftersom det är dålig systemuppbyggnad och vad ser jag nu????? herregud.
#1, Ja det står jag för också… Men kom ihåg detta är låtsaspengar… Sedan hade jag väldigt väldigt svårt att hitta ngt bra.. Är inte nöjd med detta heller men vet int eom jag blir mer nöjd än såhär…
Efter att ha harvat med tvåhundraraders Harry i åtta veckor och tröttnat på att bara få en säker varje gång har jag delat på spelet på två kuponger, givetvis inom ramen 200:- inkl. avgift. Så här blir det då:
Kupong 1, 288 rader, 144:-
Avd 1: 3-9
Avd 2: 1-9
Avd 3: 4 Dumle Loss
Avd 4: 1-6-11
Avd 5: 1-2-3-4-5-6-10-12
Avd 6: 2-4-9
Avd 7: 4 Important
Kupong 2: 96 rader, 48:-
Avd 1: 3-9
Avd 2: 9 Bowling Inferno
Avd 3: 4-8
Avd 4: 1-6
Avd 5: 1-4
Avd 6: 4-9
Avd 7: 4-5-12
Föreslår att poäng räknas på den bästa kupongen, men att ev. utbetalning räknas på båda.
konstigt lås tycker jag,,,,,,varför 7 filiokus??? ganska kassa förutsättningar då han lär bli hängande i spåren elr få dödens. Vunnit efter att ha fått allt serverat tidigare också.
#4, Man får inte allt serverat i dödens.
#3, Nah för att få fram Harrys antal rätt får vi ju göra: Lägga ihop alla rätt på båda kupongerna och dela med 2… Ex: 5+3/2 = 4. Pengarna… får väl båda räknas då..
EDIT: Trodde bara jag fick göra ett system annars skulle jag uttnyttjat detta tidigare…
Om man har tre spikar bör man ju helgardera två av loppen, för att i varje fall säkerställa ett par rätt. Här riskerar du ju att endast få ett Rickard!!
-Jag antar att Guld kan anses helgarnerat ;-)
mvh
Bertil
#6, Nah kör sällan med helgarderingar… Tar alla utom Lassiter i guld. Kör hellre: 9x8x2 = 144 än 12x12.
OK, det är din strategi…men den är helt emot min. I ett tvåhästars lopp anser jag det bättre att spika den ene (bära eller brista) och ta fler streck i övriga lopp.
Lycka till hursomhelst
Bertil
#8, Jo vet jag.. Tackar tackar!
Rickard, OK för poängförslaget!
Du hade gärna fått göra fler kuponger så länge totalbeloppet hållt sig inom 200 kronor inklusive inlämningsavgifter. För min del har jag insett efter åtta veckors nollspel att tvåhundra kronor inte är något bra Harrybelopp (om man inte kör spikharry möjligen). Tycker därför att det kan vara kul att testa något annat.
#10, Okej men det kunde jag ju inte veta… Och had ejag gjort så fats man inte fick ade du ju sagt åt mig samtidigt som du publicerat HAryy systemet och då kunde jag ju ändrat mig utifrån det… Vilket jag inte får… ;-)
Jag är rädd att det gått prestige i den här kampen för din del, själv har jag bara sett det som ett intressant sätt att mäta vad Harry Boy går för. Det har kostat mig 1800 kronor i faktiska pengar, medan ditt spel inte har behövt lämnas in. För att slippa diskussion och millimeterrättvisa så räknar vi bort min 50-kronors lapp, det är alltså bara det större systemet som räknas.
Åhnej åhnej… Självklart räknas det spelet med… Absolut!
Självklart är det Prestige(travhäst) vem vill loosa mot Harry?!!?
Jag vet det har kostat dig pengar… Men jag har också sagt att du får hoppa av när du vill!

Grattis Rickard till 7:an, nu tog du ledningen även i pengaligan.
Oj hade jag inte koll på! Men men kross!!! 7 rätt nice!
Tack!
Harry = 6 rätt (då har jag vart snäll ;) )
Jag = 7 rätt och 290:-
TOTALT inför sista:
34-32 och jag har 290 krnor intjänat och Harry 0!
Nära Nära vinst nu!
Trevligt att någon fått lite återbäring i den här serien, grattis! Att Harry gick bet återigen tar jag med jämnmod, det är ju bara fråga om tur i det fallet. Vill förbereda dig att det kan bli samma upplägg som denna gång i avslutningsomgången, så att det inte kommer som någon överraskning för dig.
#17, Ja visst är det! Okej lugnt…. jag sätter 7an då igen så ;)