Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 459 ggr
Bertil
0

V75-4 Momarken 12/3/11

**Lopp 8. V75-4 V5-2 Trio Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Tangen Scott (NO) - Höitomt E k3502 20,2a
2 Briskebyrappa (NO) - Mikkelborg O 61032 21,7a
3 Åsajerven (NO) - STRUKEN
4 Mörtvedt Jerkeld (NO) - Austevoll G 32235 20,0a
5 Neslands Loke (NO) - Tengsareid Å 15160 21,7a
6 Amor Even (NO) - Midtfjeld P 22651 22,3a
7 Norheim Faksen (NO) - Solberg T 3542d 23,0a
8 Särpefanten (NO) - Mjölneröd J 04502 22,9a
9 Slettvoll Rambo (NO) - Holm H 00031 21,3a
10 Lumjor (NO) - Gundersen G 40dk0 21,4a

electra
0

Jan Roar, bara för att jag vill!

Bertil
0

Åsajärven eller Mörtvedt Jerkeld bör vinna detta, men förstnämnde var blek som hårt betrodd senast och den senare kan man ju undre hur det står till med segerviljan och formen.

Spik på Åsajärven kan vara ett alternativ för skapa garneringsutrymme i övriga lopp.

mvh
Bertil

mohammed
0

åsajärven blev struken !! så det är bara att gardera deta loppet jag tar 4 .5 .och 7 som kan vinna deta loppet på sin startsnabbhet

electra
0

Att Åsajerven blev struken ändrar ju onekligen förhållandena en del, men å andra sidan såg han inte ut som en stjärna senast.

Ska jag göra en seriös bedömning så sätter jag mina pengar på Refslands häst, Neslands Loke, men flera som kan vinna förstås. Amor Even var t.ex. jättebra senast och Emil körde dunderfint.

Om jag får lägga in ett passus så irriterar det mig enormt att jag inte kan skriva norska bokstäver, och därför inte kan stava rätt varken till hästar eller kuskar. Stavar fel till namn gör jag bara inte!

Bertil
0

Norheim Faksen är en begåvning utöver det vanliga och trots sin ungdom kan han mycket väl hålla emot de äldre och mer erfarna djuren.

mvh
Bertil

electra
0

#5 Absolut. Dessutom är han, som någon skrev tidigare, väldigt startsnabb. Han hade antagligen inte kunnat göra något åt Åsajerven om denne varit på topp, men nu måste han absolut med. TES är ju dessutom väldigt optimistisk och säger att NF är ett av de bästa kallblod han har kört.