V75-7 Romme 7/4-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Conrads on Line - Goop B 21d40 13,6a
2 Chogo - Andersson M J 20515 12,6a
3 Thuram - Kihlström Ö 00135 13,1a
4 Almatic Truck - Wallin T 5033d 13,4a
5 Days of Glory - Eriksson H 20256 12,7a
6 Bellini - Lundberg P 41603 13,0a
7 Lovebite - Svensson C 6d521 13,7
8 Made for Victory - Lennartsson P 51114 12,4a
9 Slowstarter G. - Jansson G 22513 14,4a
10 First Tilly - Svanstedt Å 01260 14,1a
11 Lindy Later - Adielsson E 212d4 14,8a
12 Limerick S.I.R. - Malmqvist R 14205 13,8a
Hmm Conrads? Thuram blixtrar till ibland…
gilla First Tilly skarpt, tidigt bud om man inte spikar conrads on line, mycket möjligt man gör det också.
#2, Den har ju sopat sig i 2 starter i rad nu? Varför?
sopat sig? för 2 starter sedan gick han ju helt ok,,,satt långt bak och lågt tempo i täten, svårt att ta något då. Senast var det ju dålig förutsättningar och kom aldrig in i matchen. auto nu vilket gynnar kraftigt. En häst som hör hemma i gulddivisionen egentligen,,, får hoppas han år ordning på skadorna osv nu.
Sällan att First Tilly tillhör guld… Hmm det ska behövas riktigt riktigt mkt tur om han ska vinna detta… Nu börjar det bli svårt att plocka något bakifrån = Täthästarna viktiga!
utan minst atvekan kan jag säga att kapacitetmässigt är First Tilly UTAN TVEKAN bästa hästen i detta loppet,,,,,,om det inte varit för alla skador/sjukdomar hade detta kanske varit en elithäst i sverige. Var riktigt bra tidigare i sin karriär och har allt en riktigt bra häst ska ha också. Victory tillys brossa får väl snart se till och leva upp till namn tycker jag.
Men visst är förutsättningarna tråkiga, svårt att ta något bakifrån på snabba sommarbanor, kan dock bli körning om ledningen här mellan 1,2,3,4,5 som är mycket startsnabba.
Lovebite var ruggig senast…
Kivas ni grabbar…jag kontrar med Made For Victory som gärna biter av målsnören. Lindy Later står lite risigt till, men formen är fortsatt bra och med lite tur, så kan hamna långt fram. MEN det får nog bli några till….till(y)….
mvh
Bertil
Almatic Truck trodde stallet mycket på inör senaste starten.. Lättare gäng nu.

#9 Håller med Rickard om Almatic Truck, kan vara en luring här.
#10, Jag vet inte om jag tror på den.. MEst fakta att stallet trodde på Seger sist… Det gjorde inte jag, tror inte jag gör det nu heller..

Men det gör jag och det gjorde jag sist också och starten innan dess också och kommer att fortsätta ända tills dess han vinner :)
#12, Då tror jag du f¨r fortsätta länge ;)