V64-5 Solvalla 4/4/07
Lopp 7. V64-5. DD-1. Tvilling.
Auto **1640:
**1 Inlines - Karlsson J B 0320d 13,3a
2 Bohica - Frick J 34601 13,1a
3 Go on Pale - Goop B 111d0 14,5a
4 Kintaro - Jansson R 0k606 13,5a
5 Sanda Spirit* - Ohlsson U 04030 12,7a
6 Rambo Rollax - Kontio J 00003 12,6a
7 Graceful Glide - Untersteiner J 11233 11,5a
8 Garland Launcher - Kihlström Ö 05132 12,6a
9 Titan Sund - Svanstedt Å 30334 13,4a
10 Rite on Dirt - Olsson D 35000 12,9a
11 Star Running - Lennartsson P 02601 13,1a
12 Travel Ås - Larsson F B 514d0 13,2a
detta lopp tycker jag ska vinnas av 3 Go On Pale som är en mycket fin häst
Rambo Rollax till spets?! Släpper till Goop sen blir det bara ZZZ?
Bohica spetsar och kan sedan helt klart rinna undan med den form han besitter, beror främst på hur Go On Pale fungerar.
Go On Pale hade väl varit en spik om man vetat han inte galopperar och längre distans,,,,,,KANSKE spikas nu.
Roligast motbud är annars Titan Sund och en av mina favorithästar i form av Travel Ås, men då krävs mycket tur.

Inlines tror jag blir vass om han får lucka vill säga.

gillar Inlines jag med. brukar kunna avsluta bra. har ju nu några lopp i kroppen, så det får ses som en lite kantboll.
#5, Tycker den har underpresterat det sista…

Nu sist galopperade Inlines omotiverat cirka 700 meter från mål, felfri tror jag han varit med på målfotot, Lugdunum vann loppet på 12,3!
mer intressant är hur Go On Pale hanterar kort distans……..felfri och i normal form ska det väl vara en bra chans.
Titan Sund är ju också en riktigt fin häst, glömmer inte den gryma spurten han gjorde i v75 för några starter sedan,flyger kanske förbi allt detta också…..har iallafall riktigt bra rykte om sig.

Kan i alla fall berätta att Travel Ås har bra form för att vara debut. Tyvärr iskallt läge och en start i frankrike som var bedrövlig. Han har haft en kota som blivit dålig efter varje start tidigare men efter operation nu i höstas så verkar den hålla (får vi hoppas)
Hur reagerar kotan på snabbjobb?? Eller har man undvikit "tävlinsmässig" träning?
mvh
Bertil
Travel Ås ska bli ett sant nöje att följa under året, en av mina favorithästar och avr enligt mig en av de bästa i kullen förra året. Men som sagt, från spår 12 över kort distans och bara 1 lopp(dåligt) i kroppen så känns det mycket svårt.
tack för informationen annars,,,,,kanske aktuellt att söka sig framåt till dödens tidigt med travel ås? känns som att han ska kunna krossa detta gänget från dödens om det behövs och han är i relativt bra form.
undra hur fredde tänker.
#7, Aha okej…. Aldrig att han hade vart nära Lugdunum!

#12 Vi får aldrig veta svaret tyvärr.
#13, Nah men knappast troligt att Inlines skulle ha Sverigebästat tidsässigt i år elleR?

Jag säger inte att Inlines vunnit över Lugdunum men att han varit nära i mål. Han fick ett lopp i tredje ytter och Johnny B satt bara och myste när de körde i 12 fart första varvet. När han gick ut till attack i tredjespår blev det galopp och med vetskap om hur bra Inlines alltid avslutar sina lopp hade han garanterat varit sämst tvåa i mål. Får han lucka här blir han garanterat livsfarlig.
kanske kan försvara ledningen? är väl ganska startsnabb tror jag…………..
#15, Okej…
Nah tror ni den kan försvara ledning?

Jag vet inte om ledningen är hans likör riktigt. Har fått för mig att han går bäst med rygglopp men jag är osäker…jag vet inte om jag sett Inlines gått i ledningen men det kanske någon annan vet.
#18, Tror också han behöver rygglopp…
sett han 1 gång i ledningen och då blev det enkel seger på bra tid. Minns dock inte hur han kom till ledningen och mot vilka hästar det var.
#20, Lopparkivet?

nog är Inlines rätt snabb ut ändå. iaf blivit snabbare…
men det är nog som ni säger, behlver nog ett rygglopp om han skall vinna. så från spår ett kan det gå. om han får vinnarhålet tidigt. men i spets så kommer han inte att vinna med dessa hästar, inte vad jag tror iaf. nästsenast satt han i spets och kastade tidigt in handduken och slutade oplacerad.
#22, Hmm okej.. Kanske han kör så att han svarar upp spets om han kan sedan släpper till typ favoriten..

kotan på travel verkar hålla körde 1.19 i tisdags och 1.16 sista varvet ingen svullnad alls, förra året svullnade alltid kotan upp efter snabbjobb och till derbyfinalen tex var han direkt ofräsch då det bara var 12 dgr mellan försök och final. Håller kotan så blir det nog ett bra år (får vi hoppas) Vi vill till dödens sedan får vi som sagt se hur fredde tänker, han bestämmer.
Hmm delägare?

hmmm kanske :-)
#26, Jo annars döper man sig inte till Travel och pratar upplägg ;)
Tack Travel!!!
Du är ovärderlig!!!!
mvh och ett stort LYCKA TILL
Bertil
Jo precis.. Hoppas du har bra Insider info om dina hästar ;)

Alla som har häst har alltid övertro på sin häst, Det har jag också! Men va fan vi har haft tur och fått en jävla bra häst så det klart man hoppas lite. Vi vill gärna att han vinner v75 om ett par veckor och sedan får vara med i finalerna under elitloppshelgen. Då hoppas vi att lugdunum är med i harpers lopp och inte i finalen i brons :-) . Men vi ska dit också och sedan så vi får väl se. först och främst ska han göra en bra insats på onsdag.
All info är bra info…sedan är det upp till oss att värdera densamma.
Ingen info vore dötrist!!!
mvh
Bertil
#30, Javisst… Travel Ås har jag nog spelat ngn gång tror jag ;)
Travel Ås har jag lirat i nästan alla lopp, inklusive derbyt då, hehe.
Om det nu är som så att Fredde kan tänka sig att avancera tidigt till dödens så måste fanemaj tavel ås med tidigt på lappen.
har fredde sagt något han funderar på att köra Travel????tror kappast han säger något i tidningen direkt, brukar fega sig lite där^^
#33, Men han säger väl till Travel här på forumet ;)

Tycker han definitivt ska med på lappen. Själv spikar jag! Kanske liiiiite färgad :-)
#35, Lite… Ganska tråkigt att ha 5 rätt sedan åkt på en patriotspik….;) För så bra vinstchans har den inte.
#35, Lite… Ganska tråkigt att ha 5 rätt sedan åkt på en patriotspik….;) För så bra vinstchans har den inte.

Kanske inte, men man vet aldrig
www.stalltravelas.se håller alla som vill uppdaterade
#38, Nah men som sagt chans apå du ;)
Jo jag besökte den.. Du som har sidan eller? Men inte själv?

jo själv. fast jag har inte hästarna själv.
#40, Okej.. Bra intiativ!
det går ju nästan att lova travel ås inte vinner om fredde sitter kvar i kön och sedan tror han ska runda allt tillslut, lär inte hända i denna världen, särskilt inte om Go On Pale sköter sig.
bra rapporter på Go On Pale också och sedan kör Goop igen,,,,3 lopp och 3 segrar tillsammans har dem,,,mycket talar för 4:e raka med den duon här.
#42, Mjo tänker likadant…Vilka i det fältet har vunnit V75 från spår 10 mer än Go On Pale!
hör väl egentligen inte till saken,,, många har kanske inte startat i v75 så mycket elr haft spår 10,11,12. Inte relevant på något sätt om go on pale har gjort det eller inte, Travel Ås hade precis lika väl kunnat vinna v75 lopp från spår 10 över 2140 elr 2640m som go on pale gjort.
men spiken i detta loppet baseras på att det är väldigt öppet bakom go on pale, vinner inte han så kan i princip vem som helst göra det. GOP plockar detta hoppas jag.
#44, Nä det vet jag väl… Var bara en liten parentes.. Men vänd på det då.. Vilka mer än GOP har vunnit inom V75 på senare tid?!
Håller med om att det är riktigt öppet bakom så.. Spik eller alla!
Eller som Travel här på forumet då. Spiak Travel Ås ;)
8 Garland Launcher det kan nog bli ledningen härifrån trots långt ut på vingen då blir han svår att rå på ,hade bara en viss Lugdunum före sig i mål sist.Det blir min spik…

# 46 Det var samma lopp som Inlines startade i och jag tror att Inlines varit före Garland Launcher i det loppet. Men får Garland Launchet ledningen från det här svåra spåret kanske det kan hålla ändå.
#46, Hur snabbär Rambo Rollax ut då? Har för mig att den är snabb…
Go On Pale var usel, riktigt kass. Mer respekt för bohica som visade sig kunna prestera mot bättre hästar också.
#49, Mjo men GOP hade heller aldrig vunnit på kort distans innan heller så…
nähä? hade ju aldrig startat på kort distans, dem hade heller aldrig vunnit på 3140m.
Hästen var bara usel, de andra öppnade hårt, Goop avancerade till dödens v'äldigt lätt och körde 1.15 tempo för att sedan stanna på uploppet. Uselt med tanke på de tidigare prestationerna.

Så var årsdebuten på svensk mark avklarad för Travel Ås, För lågt tempo första varvet för att ha någon chans från bricka 12
Hästen gick som tåget sista 300 i 07-08 tempo så formen sitter där och är supernöjd med en fjärdeplats. Hagmyren nästa 21/4 v75 och nu med lopp i kroppen
#52, Mjo jasså.. Det blir start på Åby… Dit ska ju jag…
Och du vad var det jag sa om chanserna? Skulle vara nöjd med en plats + att det inte var någon bra spik..

det blir inte åby (där går ju finalerna ) utan det blir dagen efter med bronsförsök på hagmyren, skrev fel datum.
#54, Hmm okej.. Ja för Travel kräver lång vila efter loppen va?

Näää knappast, men vi vill inte åka så långt
#56, Okej… Haha Travel vinner väl alla lopp kvittar väl vart ni åker ^^
Bra Nijo!!!
mvh
Bertil
hehe, tack bertil,,,önskar dock jag hade spikat bohica istället,,,,blev lite lurad av Hoas uttalande då han sade Go On Pale tränade väldigt fint nu och kommer vara bättre.
#59, Mjo…. Undra om Frick kan vinna på V75 nu i helgen då.. Inte gjort det på 2 år(!)
men han har typ inte haft en bra chans på 2 år heller,, kör nästan aldrig och när han väl kör så är det sämre hästar. Så varför inte……..Det är en bra kusk, helt klart.