V75 2 Åby 11/2
**V75 2
****Tvilling
****Stolopp.
**3-7-åriga svenska ston i svensk träning 200.001 -450.000 kr.
2140 m. Autostart.
Pris: 85.000-42.500-23.500-14.000-9.000-(5.000) kr.
Lopp 5 Åby (Å=06) Lö Auto 2140
1 VÄSTERBOVIVINNARE -s6- Svanstedt Å 40:1
2 RITZY HORNLINE -s6- Goop B (Ste Ul) :2
3 JOEANN NICC -s5- Uhrberg T (Läh Ka) :3
4 WHAT A SIGN -s7- Söderkvist S (Läh Ka) :4
5 KAHLUA KNICK -s5- Sjunnesson J (Kar Ol)a :5
6 DRISCO ACCENTA -s6- Andersen N :6
7 TEQUILA ZON -s5- Lindegren E :7
8 STENÅSENS WINNY -s6- Goop O (Med Ch)a :8
9 TEMPLE STREET -s5- Bergh R :9
10 ITTY BITTY -s5- Kihlström Ö (Hul St) :10
11 INFORMATION CENTER -s5- Adielsson E (Adi Ha) :11
12 BJÖRBOFLICKAN -s5- Elfstrand O :12
Turordning: 1-11-7-4-6-8-10-12-9-2-5-3
Jaha,och så har vi Björboflickan här igen,med samma tråkiga utgångsläge som sist.
Bör handla om Västerbovivinnare eller Information Center som äntligen fått det läge där hon är som bäst, bakifrån

Glöm inte 2 Ritzy Hornline som nu äntligen fått framspår och chans till spets. Där kan hon bli svår att passera.
Jag plockar de ni nämnt ovan samt 7 TEQUILA ZON som har bra läge denna gång och tävlat gediget på slutet.

#4 Nja, inte kan väl spår 7 bakom bilen kallas bra läge Bertil ?? Eller är hon så rysligt startsnabb att exempelvis 3 Joeann Nicc inte hinner före ?

Niclaj Andersen är mycket förhoppningsfull med 6 Drisco Accenta som gjorde ett tappert lopp i dödens senaste mot 7 Tequila Zon (smygare i 3:e utv). Han funderar på att prova med norskt huvudlag och hoppas det ska ge bra resultat.
Ledning tror inte jag heller på för TZ, men säg ett andra par utvändigt eller ännu bättre ifall det blir körning om spets. Spår 7 är fritt och fint så jag streckar TZ jag :-)
mvh
Bertil

1 till 4 och 9 Bergh och 11 Adielsson borde räcka här
Här var jag inne på att spika information center men tvivlets gnagande tanke har gjort att jag fegar ur och plockar med 4 hästar till. Västerbovivinnare klarar väl antagligen inte av att försvara innerspåret men denna klass häst går inte att utelämmna. Ritzy hornline kan mycket väl ta spets som du säger hafor och då kan det bli tungt att tugga ner henne. What a sign blir mitt nästa val även om hon är som allra bäst på kort så kan hon finnas med där framme när havren skall fördelas. Till sist så blir det ett streck på i min mening mycket kapable Björboflickan som av någon underlig anledning alltid lyckas dra tvåsiffriga brickor. Trots det hon kommer att vara med där framme.