V75 6 Åby 11/2
**V75 6
****DD-1
****Silverdivisionen, försök 2.
**3-åriga och äldre 400.001 - 1.200.000 kr.
2140 m. Autostart.
Pris: 125.000-62.500-31.500-19.000-12.000-(7.000) kr.
Lopp 9 Åby (Å=06) Lö Auto 2140
1 DOXOLOGY MOVIE -h8- Söderkvist S (Läh Ka) 40:1
2 RADO -v8- Goop B (Ste Ul) :2
3 LOKE PATROL -v9- Persson H K :3
4 ROGER HORNLINE -h6- Kihlström Ö (Wal Ro) :4
5 COMEBACK VICTORY* (NO) -h7- Jakobsson M (Sve TR)a :5
6 GALAXY CHIP OM* (US) -h6- Frick J :6
7 NASDAQ BOY -v6- Uhrberg T (Läh Ka) :7
8 CARL DIME -v9- Horpestad T :8
9 SECRETARY -v8- Johansson H-Å :9
10 TAYLOR BOKO -h5- Adielsson E (Joh SH) :10
11 OPEN MIND -s7- Jensen F :11
12 LIGNE DROITE -v7- Kontio J (Nur Ti) :12
Turordning: 2-11-7-12-10-6-4-5-9-3-1-8
Först väljer, spåret till trots 11 OPEN MIND men jag tycker att även 2 RADO står bra inne och kan utgöra en potentiell spik. Anledning till att jag inte säger det rent ut är den senaste minnesbilden, men annars känns ju dessa bävrar inte helt omöjliga att slå. Ett litet plus är ju även läget om han kan undvika att bli instängd.

Om 11 Open Mind tvingas köra med skor runt om (Flemming tror det finns risk) så missgynnas hon en hel del av det. På Bergsåker var det stötsnack om 10 Taylor Boko och det kan vara dags för honom nu. 2 Rado agerade tveksamt senaste starten (halsinfektion) på Eskils och formen är lite av ett frågetecken. Däremot tror jag det kan vara dags för Jim Frick med 6 Galaxy Chip OM som inte haft någon tur på rikstoton ännu. Fricken vann 2 tuffa segrar i onsdags på Valla och jag tror han har bra chans den här gången! 12 Ligne Droite får nog svårt att upprepa sina senaste segrar. Möter hårdare hästar än sist och väl kort distans + uselt läge. Kan få göra grovjobbet och bli snuvad av en smygkörd denna gången.
Ligne får svårt. Jag har inte råd att ta med honom denna gång.
Rado vinner om det är sant att Ulf Stenströmer hade infektion i stallet vi förra mediokra starten

Ulf Stenströmer säger själv att Rado hade halsinfektion vid starten på Eskils samtidigt som de flesta av stallets övriga hästar. Nu lär han vara frisk och pigg, men jag ser inte att han kan vara i toppform bara på lite träning efter halsinfektionen.

Rado!
Bra lise-lotte vi är överens för en gångs skull.

Hur ska detta sluta 
Blow your mind - Jamiroquai …… lite musik igen
Nä Thomas å Lise lotte Rado vinner inte men som den fegis jag är så får han följa med på kupongen. Själv tror jag stridsvagnen Kigne droiy´te vinner detta trots distansen, men plockar också med Galaxy on a chip samt Roger hornline. Känns lite jobbigt att utelämna Taylor Boko men plånboken tillåter inte att mästers häst kommer med.
Jag har precis samma mulor på min bong fast jag har även Taylor Boko