V75-4 Romme 7/4-07
**
V75-4. V3-2. Tvilling.
1640:
**
1 Glöding - Svanstedt Å 45054 23,5
2 Hornmo Prinsen* - Aarum D 25200 23,8
3 Hafell Kongen - Eriksson T 04052 25,1
4 Rapp Best* - Frick K 01611 24,8
5 Ulsrud Igel* - Adielsson E 50000 24,3
6 Karlängs Elden - Eriksson U 06042 23,5
7 Åsajerven* - Wollebaek T 10341 25,0
**
1660:
**
8 Mörtvedt Jerkeld* - Frick J 1053d 23,8
9 Nordgubben - Kihlström Ö 41132 23,0
10 Rolex K. - Eriksson L I 50031 22,7
Kort distans… Vem spetsar? Rapp Best gjorde väl det senast men då var det springspår.. Just Rapp Best har gått bra efter senaste segern på V75 så den är väl ganska tidig?
4,8,9?
För första gången på länge tycker jag ett ett kallblodslopp är vidöppet, möjligt att jag streckar alla
#2, Det är ett uttalande alla bör lyssna till.. Våran kallblodskung har talat ;)
Rapp best tar jag inte med över min döda kropp, flytseger senast och knappast aktuell i detta loppet! ska inte kunn avara så bra igen och besegra dessa hästarna.
2,3,6,8,9 är segerbud,,,med tanke på att det är så få hästar så ska 20m inte vara några större problem för nordgubben då det inte är många att runda,,,,kanske chansspikas. Dock inte så säker på att han är bättre än Mrtvedt Jerkeld……
#4, Hmm okej.. Dock en jädrans form på den… Nej Mörtvedt Jerkeld hade nog vunnit sist om han inte felat..

Lutar åt chansspik på Nordgubben för mig, Mörtved verkar inte vara att lita på om man kollar alla g i raden..
#6, Nej… Är bara galopp emot tycker jag… Men om man garderar får man nog ha med 7 också + 9… Skräll 2.
Frick har inte vunnit V75 på 2 år… Har jag fått veta nu i veckan.. Skrämmande illa!
varför då rickard? Frick kör inte särskilt ofta på v75 och när han väl har hästar till start så är det oftast sämre chanser,,,inte konstigt att han inte vunnit, men han är ju knappast en sämre kusk för det!
Mörtvedt Jerkel blir spik på minst 1 system,,,,garderar kanske upp med 7 Åsajerven på mitt andra system.

Fricken sa ju under segerintervjun med Bohica i onsdags att han helt tog på sig galoppen senast för Mörtvedt Jerkel. På frågan om MJ är en spik imorgon höll han nästan på att säga ja direkt, men nöjde sig med att det var en "mycket bra chans".
Jag håller helt med Nijo faktiskt.
#9, Jo det är konstigt en sådan kusk måste väl vinna V75 nån gång ibland.. Jag tycker iaf det är konstigt.
hur kan det vara konstigt? kör man inte 7 lopp varje v75 omgång som adielsson och goop eller inte har lika bra hästar till start så vinner man ju inte………
Mörtvedt jerkeld tror jag fanemaj plockar detta, kan inte få bort Fricks uttalande från huvudet och sedan gynnas han kraftigt av att det är så lite hästar till start, finns nästan inga att runda och 20m betyder inte särskilt mycket.
#12, Gör dom ju inte. Det är visst konstigt för att vara en sådan etablerad kusk.
Jo om man inte vill slösa streck så och om han nu inte felar så ska Mörtvedt Jerkeld* enkelt vinna detta
Rickard, när körde frick senast en häst på v75 som var spelad top 3???? det inträffar nästan aldrig och han kör oftast max 1 lopp i veckan på just v75,,,,,inte konstigt att man inte vinner då.
Goop+adielsson snittar säkert 5 lopp varje vecka på v75, ibland mer och ibland mindre,,,,,,därav är med stor sannolikhet minst 1 häst spelad till favorit.
#15, Ja oavsett hur mycket du tjatar tycker jag det är knepigt och dåligt.