Trav iFokus

Trav

Etikettdagens-dubbel
Läst 595 ggr
Bertil
0

DD Färjestad 6/4/07

Lopp 8. V65-5. DD-1. Tvilling.
**3140:
**1 Rapa Nui* - Berglöf E 11023 17,5
2 Sammy Davis J.R. - Midtfjeld P O 10303 15,7
3 Adrian du Nord - Kihlström Ö dkdk2 15,6
4 Lonesome Laday - Goop B 22651 16,3
5 Malcon Ås - Svanstedt Å 4001d 16,4
6 Simb Score - Andersson M J d4356 16,0
**3160:
**7 Hoffa - Jepson C J 53501 15,1
8 Isolated - Jakobsson M 31541 15,0
9 Supersonic* - Horpestad T 30003 15,0
10 Crocodile Broline - Sundberg H-O 33000 14,9
11 Elektra Rick - Emerson M 22023 16,6
12 Pampuscha - Edqvist P 35000 16,8
**3180:
**13 Sir Henry - Johansson G E 52054 18,8
**3200:
**14 Nolte - Goop O 01072 14,3
15 Hamster Dore* - Aarum D 05026 14,2

Lopp 9. V65-6. DD-2. Tvilling. Auto **1640:
**1 Agassi Hall* - Goop B 01224 11,2a
2 Cromwell* - Midtfjeld P O 21400 10,2a
3 Max Prix - Södervall P 0220d 11,8a
4 Västerbo Miguel - Malmqvist R 45034 12,4a
5 Lotuschic - Aarum D 13110 13,0a
6 Blue Chip Star* - Svanstedt Å 25d62 12,3a
7 G.Moll - Persson S 04621 13,7a
8 Smashing Klipp - Sundberg H-O 13511 13,7a
9 Jocose - Kihlström Ö 1221d 11,9a
10 Vino Camielle* - Ehlers J 10502 10,9a

Rickard007
0

Nolte..Favoritdistans… Mitt tips.
Blue Chip Star gick som bara den sist…Med tanke på mkt årsdebuter så tror jag på den.

Rickard007
0

Oj var Olle som körde Nolte nu och Goop på Lonesome Laday… Man får väl köra Goopx2 där då ;)

ZenoX
0

jag kommer köra

dd-1: 4,14

dd-2: 2,10

Rickard007
0

#3, Passa BCS och Västerbo Miguel som snast var bra efter galopp väl?

hafor
0

Egentligen borde jag väl inte säga något om DD2, men jag blir inte förvånad om segrande häst låter Örjan hänga med i jollen Cool

Rickard007
0

Haha länge sedan du skrev i sådana hära "lopp-trådar". Men när det nalkades Jocose var du snabbt där ;)

Nijo
0

finns ju en stenklar till DD1 och det är Adrian Du Nord, kommer ha lekstuga med detta gänget. Min gåva till er!

DD2: 1,2,4,6,9

Rickard007
0

#7, Tack för den gåvan… Dagens gåva i DD1 var dock inte så bra ;)

hafor
0

#7 Om du är så säker på ADN Nijo, så ska jag dunka in en rak Örjan. Jocose lär vända upp och ner på DD2-gänget så dom inte fattar var dom är Cool

Enkelt med 3-9 500kr !!!

Eller ännu hellre en raket med tanke på vinnaroddset på ADN :-D

PS Jocose joggade runt i ett snabbjobb på Valla, 14,5 med träningsskor och öppet huvudlag. Han ska köras barfota och med helstängt imorgon. Det handlar inte om preparé! DS

Rickard007
0

#9, haha bra Hafor! Sku du lira hårt på Jocose elr? (Behöver jag ens fråga ;))

hafor
0

Det finns en annan blivande kanon att titta på imorgon på Färjestad. Lopp 3 - 4 **Lie Detector
**
Första starten och 4:e spår är vl knappast optimalt, men hon är en klok ung märr (3 år) som kommer att göra bra ifrån sig.

Pappan är väl också hyggligt känd - Varenne Cool

Rickard007
0

#11, Hehe jag får kolla hur det går för den då.. Va vem är Varenne?!

Nijo
0

jag gillar Agassi Hall ganska mycket,,,tror den blir svårbesegrad från ledningen……….

Vad gäller ADN så är det en riktigt högkapable häst som tyvärr är dum i huvudet ibland, galopperar omotiverat osv vilket då betyder att han aldrig kan vara en säker vinnare. Men såvidare Örjan inte kör bort loppet så blir jag mycket förvånad om han förlorar utan galopp. Lonesome laday och Nolte värst mot????Malcon Ås är också ganska bra och kan vara värd att räkna med.

ina-scot
0

När körde örjan bort en häst senast ???

DD2 tycker jag står i mellan nr 6 BLUE CHIP STAR om han får smyga med i draget

NR 9 JOCOS tränar strålande (14.5 1600m) måste bli svår slagen( om inte ÖRJAN kör bort honom HA HA HA )

Nijo
0

senast örjan körde bort en häst var i onsdags på v64 med midnight ås, han har helt klart bästa hästen med lyckades förlora eftersom han väntar för länge i kön och det uppstår "trafikproblem",,, vilket då gjorde att han losade på målfoto.

Cromwell måste räknas tidigt också, hade väl säkerligen blivit favorit om han fortfarande varit hos Bergh, bytat tränare och då tror ingen på han? kanske är bästa hästen……

hafor
0

Alla lopp ska köras och det är som vanligt brasklappar här och var. Men idag känner jag att 3-9 kommer att bli den vinnande kombinationen.

Om Jocose bara får ett "hyggligt" lopp utan allt för mycket strul så kommer han att plocka ner vem som helst i detta DD2-gäng. Jocose kommer att tillhöra Sveriges 5-7 bästa hästar i år. Däremot är det naturligtvis lite svårt att vara alltför kaxig när det handlar om första starten i år och dessutom bakspår på 1640m.

Men som han har tränat denna vinter kommer han att vara ännu mycket bättre än förra året och det vill inte säga lite. Han är också oöm för positioner. Spets eller bakifrån spelar ingen roll. Däremot hoppas jag att Stefan INTE tar ut honom i Elitlopet i år även om han blir inbjuden. Det är inte värt risken. Titta på Hot Shot Knick. Jocose är inte bara läcker att titta på, han gör alltid sitt bästa. Han har förmodligen den högsta lägstanivån bland årets femåringar i alla fall.

Nijo
0

mycket fin häst, men jag rankar tex Jaded högre som troligen har den högsta kapaciteten av alla 5 åringarna, men även väldigt ojämnt tillskillnad från jocose.

agassi hall och cromwell är dock 2st väldigt fina 5 åringar som jocose inte varit ute mot tidigare, svårt att veta hur dem står sig mot varandra………..Agassi hall har också tränat 1.15 över 1600m och ska vara fint förberedd,

Västerbo Miguel är väl troligen inte lika bra såvidare han inte utvecklats mycket under vinterna, såg läcker ut senast tycker jag och det finns troligen bra kapacitet där.

hafor
0

Självkart finns det många fina hästar i DD2-loppet. Inte tal om annat.

Jag vet också att Stefan håller att Jaded kanske har lite bättre toppkapacitet än Jocose, men jag är dock inte lika säker på det. Vi får väl se hur året utvecklar sig. Jag tror faktiskt Jaded är en bra "träningshäst" men har svårt att få ut sitt kunnande i loppen och dessutom är han mer "svårkörd".

De är ju bästa vänner med hagarna intill varandra. Något annat accepteras varken av Jaded eller Jocose. Vid snabbträning är de dock "bittra" kombatenter med prestige på spel och ska va bäst.

Jaded gör ju sin årsdebut idag också på Eskils mot Citation och Order By Fax. Intressant att se hur han tar det loppet. Det är i alla fall ett lagom litet fält för Jaded. Han borde hålla sig lugn i loppet och inte slösa så mycket kraft på annat. 7 hästar startar i lopp 7 på Eskils idag 6/4.

Rickard007
0

MEn som sagt är mycket årsdebuter… Vi såg i Olympiakvalet att man kan behöva ett lopp innan för västen… Men heja Jocose åt Hafor då;)

hakbin
0

dd1 nr 1,5,8

dd2 nr 5 spik

3 rCool

Rickard007
0

DD 1: 3,4,14
DD 2: 5
3 rader Cool

hafor
0

Grattis hakbin. Ett synnerligen elegant DD-spel!!

Hoppas du la in en rejäl hacka eftersom du bara hade 3 rader.

134ggr fläsket är sannerligen en fin fångst!

Tyvärr så var jag helt förblindad av Jocose för att överhuvud taget kunna tänka på någon annan vinnare. Å andra sidan måste jag vara ärlig och säga att Lotuschic var inte med på min radar även utan Jocose! Ska titta på loppet ikväll och se hur det gestaltade sig.

Rickard007
0

Herregud asså, vilken drömprestation av Lotuschic… 11.3 i årsdebut..Man blir stum. Dubbelseger till Stig H + Vinst med Citation i flytet nu!

Nijo
0

nja, men de 3 bästa hästarna galopperade i DD2, inte konstigt att lotuschic kan vinna då. Vet inte hur loppet gick, men jag antar att hon vann på grund av att jocose, agassi hall och cromwell galopperade.

ändock en bra DD som gick in av hakbin, att ha tur ingår i spelet lika väl som allt annat.

Hannna
0

G.Moll var påväg upp i rygg på täthästarna i sista sväng, men galoppen kom som ett brev på posten då man inte får köra för fort med honom runt slutkurvan. Skulle varit intressant och se om han kunde utmanat vinnaren på upploppet när han får räta upp sig, sämst 3:a i alla fall.

Det var vääldigt mycket galopper i loppet. Men tiden var helt strålande, (på en grymt snabb Färjestad oval) med tanke på att hon gick i ledningen 11.4 första varvet!

hakbin
0

Tack tack .En häst som vi måste  ta med nästa gång den startar det är Sir Henry den bara flög fram på upploppet……

Travel
0

#17 Du missade visst en häst i femårskullen Gråter Enligt mig så kommer det visa sig att du vet vem blir den häst som är bäst bland 2002Skrattande

Nijo
0

Travel Ås,,,,,,,jag missade många hästar i 5 års kullen,,,,colombian necktie också^^^

Ska helt klart bli intressant och se vad en fräsch Travel Ås kan prestera denna säsongen,,,,kommer säkerligen lira han ganska mycket också.

Rickard007
0

#24, Skitsnack.. Lotuschic var grymt bra…

Nijo
0

vadå grymt bra? fick ju ledningen serverat när agassi hall galopperade!   sedan galopperade de 2 värsta motbudet vid starten också.

Klart som fan man hade trott och lirat lotuschic om hon kunde få ledningen, hade ju troligen inte vunnit det loppet från vinnarhålet på agassi hall.

Det är en bra häst, men det vinner hon inte om agassi hall håller sig på benen,,,,,,tveksamt om hon hade kunnat stå emot jocose+cromwell också.

ZenoX
0

ne rickard har klart rätt i eran diskussion Lotuschic var grymt bra :D

Rickard007
0

#30, Ja men vilken annan häst har gått 11.3 i årsdebut då.. Lägg bara ner.

Nijo
0

men vad har det med saken att göra om hon springer 1.10 eller 1.15? lotuschic vinner med stor sannolikhet inte loppet från dödens eller vinnarhålet. Det var endast tur att de 3 värsta motbuden galopperade och sedan fick ledningen gratis………..

sedan är det ju skitsamma hur snabbt hon springer, flera andra med liknande tider,,,,,,STig H har alltid sina hästar bra förbereda när dem startar och det är ingen nyhet.

Rickard007
0

#33, Orkar inte ens svara.

ina-scot
0

det är väl trav det handlar om varför felar dom tre då det var helt omotiverat det gick kanske för fort och det var bara lotuschic som klara av att springa så fort

Rickard007
0

#35, Wiha! Precis ;)

Rickard007
0

#35, Wiha! Precis ;)