Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 284 ggr
ThomasH
0

V75-2 Romme 7/4-07

**

V75-2. Tvilling.
2140:

**

1 Bidde Best - Wiman J 21420 15,7
2 Lady Crow - Linder F 505k3 15,7
3 Stenes Jonata - Wickman P 10013 15,3
4 Joker - Olsson D 03512 15,5
5 Staro Almab - Witasp L 24110 17,1
6 Simb Raindance - Goop B 11d1d 15,6
7 Exclusive Dust - Untersteiner J 44432 17,4
8 Kippis - Kihlström Ö 41243 15,1
9 Meroxina - Jansson G 14030 15,9
10 Janitor - Eriksson S 01603 17,2
11 Gigant Ross - Lindqvist O A 1d111 16,5
12 Tosca du Ling - Frick K 10321 17,0

Rickard007
0

Jaaaa…. Här ser det öppet ut eller?
Kippis - Joker - Staro Almab - Exclsusive Dust? Nej jag venne!

Nijo
0

SIm Raindance är tidig, fin häst och spetsläge. Janitor och Gigant Ross är 2 riktigt fina hästar med grym styrka och kan avgöra den tunga vägen.

många som kan vinna här annars…………..

Rickard007
0

#2, Mjo… Goop har ju jädrans form också.. Den had ejag missat helt vid första ögonkastet..

aluminium
0

Lady Crow är enligt Fredrik hans bästa chans i helgen. Tillbaka efter långt skadeuppehåll nu.
"Hon gick 16 full väg och var ruggigt läcker." Fredriks ord om comebacken på Färjestad för ett par veckor sedan. Återstår att se om hon räcker till här men åker med på min kupong iaf.

brutalaccent
0

ja här får det nog räcka med 3 st. alla med storform och som borde vara strået vassare än motståndarna.

Joker med formen i Zenit kan komma att krossa detta gäng. kommer inte att fara till ledningen med jag skulle tro att Daniel rätt omgående sitter rätt så bra till från sitt 4:e spår. hästen gick bra sista 500m på V64 knappt slagen av Glen Summit.

som Nijo nämnde tidigare så kommer Gigant Ross att åka ner till Romme från Boden. detta är ett jätte löfte som spådes en lysnade framtid tidigare i karriären men en skada stoppade honom från att nå större framgångar. detta efter att han gått till norges största tränare Per Oleg Midtfjeld. han har vinnt sina tre senaste starter i överlägsen stil. senast vann han helt okörd och med tussarna kvar. enda frågetecknet jag har är hur han är på medeldistans. en sak är säker iaf, har en fruktad speed när man  vrider ut honom i attackläge. -;)

sista hästen är Kippis som fått 3 lopp innanför västen efter en lite vila på 2 månader. varit ute mot tuffa hästar och gjort det bra. det enda som kan häxa för honom är väl startspåret. dock är han rätt så hyfsad iväg från start och en oöm häst som tål att göra lite. höll bra i senaste loppet då han slutade 3:a bakom Target Player. Kippis fick dock ett tungt lopp i och med att han blev hängande i 3:e spår första 650m (första 500m på 12.8) innan han nådde ledninge.

Rickard007
0

#5, Härligt Brutalen du är på riktigt skrivhumör nu ;)

Bertil
0

Instämmer med rickard, mkt bra brutalen!!!

Simb Raindance är första val och Joker blir andra val. Men det finns fler aspiranter såsom Gigant Ross och Tosca du Ling.

mvh
Bertil

Rickard007
0

#7, Tosca Du Ling fick drömlopp sist.. Börjar bli svårare att ta något bakifrån nu… Så den tror jag knappast på nu.

brutalaccent
0

ja ni. jag brukar gå på kvalité framför kvantitet! 1 långt framför 10 korta inlägg.

Rickard007
0

Haha okej är det kritik till oss andra eller ;-)

brutalaccent
0

nej, var i min text hittar du kritik till andra. jag skrev bara hur jag föredrog att göra. oftast, ibland, när jag är på humör… ähh! var väll lite skrivsugen. hade en stund för mig själv!

Rickard007
0

#11, Haha nah bara undrade…Jodå ibland skriver väl jag också mkt.. Men men… Tänk på att Kippis gjort sina bästa lopp barfota…

brutalaccent
0

och det verkar ju som om stall Hultman utlovar barfota körning även denna gången. inga förändringar planerade iaf…

Rickard007
0

#13, Ett + för Kippis alltså….

Rickard007
0

Simb Raindance har startat 7 gånger på Romme och aldrig felat eller vunnit.

Nijo
0

men det är med den gamla tränaren……….onödig statistik

Kippis är överstreckad hårt, spår 8 i volt innebär stora problem och sedan är han väl inte direkt bättre än någon anann i detta loppet.

2 roliga drag är bidde best och lady crow, kan vinna med lite klaff.

Rickard007
0

#16, Självklart är det onödig statistik enligt dig, finns det någon bra statistik enligt dig?

ZenoX
0

Joker ruggigt bra!!

Rickard007
0

#18, Ja eller hur tikrigt fint det bet på borte… Såklart man bara hade plats..

Nijo
0

känns ändå som att det såg bättre ut än det var med tanke på att alla "bra" hästar antingen galopperade eller var usla för dagen.

janitor var usel, gigant ross galopperade, simb raindance såg halt ut och travade inte, exclusive dust bortkörd av johan untersteiner, staro almab galopperade, kippis galopperade,,,,,sedan fanns det bara kvar skithästar för Joker att runda.

visst var det en fin prestation, men med tanke på motståndet han hade att runda så tycker jag att han var med pliktskyldig att vinna med tanke på det han visat i sina tidigare 2 starter.

Rickard007
0

#20, Skitsnack att Johan körde bort.. Han var 2a och hade aldrig vunnit om han gått tidigare heller…

Nijo
0

kanske inte, men han hade kanske utmanat, hästen såg ut att ha mycket sparat så han hade ju knappast varit sämre än 2:a.

sitter andra utvändigt med en laddad häst utan att gå på i spåren………

Rickard007
0

#22, Han hade nog blivit 2.a ändå.. Evig 2a haha.. Aldrig vunnit.

ZenoX
0

#20 om ingen häst skulle galoppera nån gång så skulle det ju varit mycket lättare att spela, men ja håller med dig det är tråkigt att dom galopperar

Nijo
0

nja, men det har väl inte med saken att göra om det blir lättare att spela eller om det är tråkigt att dem galopperade,,,,,vad jag påpekade var att det såg bättre ut än det var av joker med tanke på vilken klass hästarna höll som han rundade då de bästa galopperat.

Rickard007
0

Nah såg bättre ut ä vad de var tveksamt, han hade vunnit med samma resa om ingen felat heller…

Nijo
0

troligen vunnit, men absolut inte på det sättet med lika mycket och därav såg det bättre ut än det var……….

Rickard007
0

#27,Ja.