Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 405 ggr
ThomasH
0

V75-3 Romme 7/4-07

**

V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
2140:

**

1 Giant Superman - Larsson F B 13440 10,4a
2 Acclaim - Eriksson H 31111 12,5a
3 Ambassador As* - Adielsson E 2d22d 12,6a
4 Regent Royal - Goop B 25223 12,4a
5 Favorit - Lennartsson P 41033 12,7a
6 Tag The Devil* - Svanstedt Å 20054 10,6a
7 Talang Sund - Linder F 45d11 12,7a
8 Thrust My Step - Jansson T 02354 12,6a
9 Jademack Ås - Holmsten P-Å d0111 12,1a
10 Giant Diablo - Kihlström Ö 42204 10,1a

Rickard007
0

Acclaim - Redan klar för final… Kommer dte märkas på Hockey's styrning? Om han kör för full placering så vinner han nog!

Giant Diablo - Lopp i kroppen nu… Om hon går framåt med det skall hon kunna vara nära **Acclaim!

Talang Sund -** Ska bli kul att se vad han kan uträtta i Sverige nu efter den lyckade trippen till Frankrike… Skräll!

Giant Superman måste vara grymt mkt bättre om man skall tro på den!

Nijo
0

Giant Superan gick ändå hyfsat senast, fredde körde inget på han, var första starten och såg fin ut i travet.

Om Fredde säger att han satsar på att försvara ledningen så är det en solklar spik för mig.

Värsta motbuden är ambassador as tycker jag, riktigt in häst som måste börj akomma igång nu, bra förutsättningar.

Rickard007
0

#2, En häst kan trava hur fint som helst…Ihop med att den går framåt med….

Knappast att Ambassador As ska vinna ett sådant här lopp… Finns inte på världskartan för mig… 

BTW: Min 5000:e kommentar på iFokus nätverket!

Nijo
0

men då får du väl läsa på påg, eftersom ambassador as är en riktigt bra häst och aktuell för de stora loppen under året,,, finns enorm kapacitet i han. Bara till att hoppas STig H får ordning på hästen……….

Bertil
0

Nijo, du får väl läsa på själv!

Acclaim har ju vunnit massor av lopp där du på förhand sågat honom vid hovarna…en vinst är ingen vinst, men två och flera….

mvh
Bertil

Nijo
0

acclaim har varit bra, men mot vilka hästar? någon som förtjänar att kallas för eliten? någon som kommer vara med í gulddivisionen under sommaren och prestera? aldrig, acclaim har möt framförallt skithästar eller som senast 2 elithästar som gjorde årsdebut och knappast besitter någon form för tillfället,,,lägg därtill att acclaim har fått väldigt bra startspår nästan hela tiden, tror inte direkt den turen håller i sig senare.

Men visst kan jag erkänna att acclaim har varit betydligt bättre än jag trodde, dock knappast bevisat att han hör hemma bland eliten i sverige, långt ifrån.

Att ambassador As har riktigt bra kapacitet har han ju redan bevisat i tyskland där han vann derbyt bland annat och spådes lysande framtid,,,,har även gjort en del fina lopp i sverige så det finns absolut ingenting som säger att han inte skulle kunna vinna detta loppet.

Bertil
0

Kram Nijo!!!

Jag respekterar din storsinta förklaring.

mvh
Bertil

Rickard007
0

Det är ju sinnessjukt hur du kallar guldhästar för "skithästar" hade min häst om jag haft ngn krigat i guld hade jag vart grymt nöjd… DU HAR HAFT FEL ANGÅENDE ACCLAIM MINST 4 GGR NU HAR DU DET SÄKERT IGEN.

brutalaccent
0

Acclaim kan mkt väl vinna detta. men tanke på att han redan från start sitter i sitt andraspår. så borta är han inte och sedan måste ju dom så kallade "super-elithästarna" börja producera snart. Giand S kan vara en av dom efter den lugna styrningen sist. borde i så fall räcka med 2 streck i detta lopp.

sedan ang att redan vara klar. Hockey är nog sugen på att tjäna pengar. sedan att han redan är klar för final tror jag spelar mindre roll faktist.

Rickard007
0

#9, Han kanske vill spara hästen lite…Lurigt det där.

Nijo
0

rickard är du sjuk i huvudet? använd en normal ton,,,,,självklart är det relativt för vad som anses vara en skithäst och en bra häst. Vad gäller under kriteriet "guldhäst" så har acclaim mest varit ute mot skithästar eftersom de flesta där inte platsar i guld i normalt fall,,,,,finns bara med eftersom dem en gång i tiden för längesedan vunnit mycket pengar eller lyckats vinna ihopp 1.5 mille under 10 års tävlande.

Men sedan kan man dra en bedömning att alla hästar som vunnit några hundratusen också är bra,,,, allt är relativt till vilka hästar dem springer mot och tävlar!

Vad gäller acclaim har jag INTE sagt att han inte kan vinna detta loppet! Hans chanser är helt beroende till hur bra form Giant Superman och Giant Diablo är i,,,,,1 start efter uppehåll brukar knappast vara tillräckligt för stordåd, å andra sidan lär det väl knappast behövas här heller kanske…….

Finns knappast någon anledning för hockey att ta ut acclaim i ett lopp om han inte kör för vinst, hästen har toppform så givetvist lär han köra om segern, svårt att inte göra det om man hamnar 2:a elr 3:e utvändigt.

Men med tanke på spåren så anser jag att Giant Superman helt klart är första streck och ambassador as första motbudet.

Rickard007
0

Det är upp till dig och bestämma om jag är dum i huvudet.

brutalaccent
0

ett lopp som bjuder 200lax in på kontot lockar nog även "Hockey" attförsöka vinna detta kval med Acclaim. vilket jag tror han har rätt goda chnser att göra så bra som Acclaim har varit den senaste tiden.

vad gäller hans främsta motbud Giant Diablo och Giant Superman så sätter jag hellre ett streck på GS som tog rätt så lungt i senaste starten. saken är ju bara den att båda har nyligen gått ut i tävlingssäsongen. hur bra förväntas det egentligen att vara efter 1 start vara??

då finns det ju tre andra som jag tycker är lite småintressanta i detta lopp. behöver inte skriva desstomer om Ambassador As som, bara han håller sig i rätt gångart kommer att bli farlig i detta lopp. Nijo har ju skrivit om honom redan.

Regent Royal skall väl mest ses som en storfidus. men enligt vad det läses och såg ut från förra starten så skall han aldrig ha kännst så här fin och det visade sig då han i princip gjorde bästa värmningen förra V75-helgen. hade nog kunnat utmana Acclaim med en tidigare lucka. hade helt klart bäst fart när mållinjen skars. kan få ett bättre utgångsläge denna starten då han är rätt så snabb ut, dock ej spets. men 2:a eller 3:e utv. kanske till och med rygg på Ambassador As.

sista hästen Brutalen skall presentera är Talang Sund som tjänat finfian pengar i France. men detta är verkligen en riktig kantboll.

Rickard007
0

Hmm tror du Regent Royal blir mer spelad än Talang Sund? På strecken asså.. Samma med Ambassador as…

brutalaccent
0

som det ser ut idag har Regent Royal 30% medand det två andra ligger på 3 res. 4%. men det hinner ännu hända grejer till på lördag. det är bara måndag än-så-länge. -;)

Rickard007
0

#15, Haha jo… 30% på Regent Royal är ju kriminellt högt..MAX 10 ska den ha!

Travel
0

Jag hoppas Giant superman vinner men tror nog mer på giant diablo som är en riktig klasshäst. Däremot tror jag visst att hockey kan tänka sig att spara lite på hästen för att sedan ha chansen att vinna sitt första storlopp!! Jag säger dock inte att han inte kommer att köra till slut men om han måste ta ut allt ur hästen för att vinna så kommer han att spara sig, det är jag helt övertygad om.

Rickard007
0

#17, Hmm du gillar Freddan du ;)

Nijo
0

vem gör inte det? riktigt bra kusk o tränare

Rickard007
0

#19, Jag!!! Jag har aldrig kommit rätt på honom…

ina-scot
0

Detta roliga lopp vinner ja vem  jag gillar GIANT DIABLO men har en tråkig rygg i nr 3 som mest springer på sne och slår i hop ACCLAIM var ju rent grym senast dags att inse att det är en kanon fortsätter han göra kanon lopp så ska han vara med sista helgen i maj på solvalla . men GIANT SUPERMAN är det upp till bevis mycket snack och liten verkstad han får en chans till på spets läget  3 st räcker stor skällen är FAVORIT som avsluta som en skållad råtta senast se upp

Nijo
0

Spikar Giant SUperman,,,,som Ina-scot sade så är det upp till bevis nu om han kan hålla ledningen……

detta gänget ska han bara ha lekstuga med om han är i minsta form! troligen top 5 av sveriges bästa hästar tycker jag, eller kan vara om han fungerar i år.

Rickard007
0

#22, Hmm om du säger att Affe är en osäker spik ska vi ju inte ens prata om Giant Superman. Han var 2a i Elitloppet för 2 år sedan, men vad har han gjort efter det?!

Rickard007
0

Acclaim har aldrig vunnit på Romme på 2 försök.. Samma med Giant Superman tror jag.

aluminium
0

gå o lägg dig rickard! :D haha sätter en peng på min favvokusk linder här + favorit som jag tyckte spurtade fint senast.

Nijo
0

Rickard, Giant Superman gjorde en del riktigt bra lopp förra året, han var i sitt livs form och fick inte vara med i elitloppet, tråkigt.

Giant Superman är absolut inte lika osäker spik pga han har inte 50% galopprisk och är inte streckad på 75%,,,,sedan är det väl sant att både affe fager och giant superman är de bästa hästarna i sina respektive lopp.

Lyckas han hålla ledningen så är antingen hästen sjuk eller urusel om han förlorar.

ThomasH
0

Giant Supreman har inte visat form sedan han var med i elitloppet, jag avhåller mig det extra strecket, kanske

Rickard007
0

#25, Det närks att du int eär riktigt nykter/ var riktigt nykter Räcka ut tungan
MEn jag la mig faktist strax efter det inlägget med, sådeså!

#27, Heja Thomas.. Men ändå någonstans vet man att dte är snabba banor osv. Tråkigt att åka på Gianten.

Nijo
0

som sagt så gjorde Giant Superman en del riktigt fina lopp förra året, lirade han i nästan alla starter.

Idag blev han endast 2:a efter att Acclaim som vanligt fått ett perfekt lopp 2:a utvändigt. Troligen drog Giant Superman på sig för mycket mjölksyra efter 1.07 öppning mot svanen och det fungerar inte i sin 2:a start för året. OK insats,,,,,,,,,,,,

får han bra spår i olympia så spikar jag kanske igen,,,,,tyckte faktiskt han skulle ha vunnit idag för att få godkännt,,,,,men det kvittar väl hur bra hästen är om han springer på sig mjölksyra efter stenhårdöppning, går väl inte att hålla hela vägen då i sin 2:a start för året.

Travel
0

Tycker kanske också att han borde vunnit, men som sagt så såg han klart bättre ut än han gjort på länge. Väger ca 30 kilo för mycket efter vintern enl initierad källa :-) så han kommer nog att bli bättre och bättre. Hoppas dumle loss får ett wild card och inte giant diablo då hon inte varit särskilt bra i någon av starterna. STOR applåd till Acclaim som går från klarhet till klarhet!!!

Rickard007
0

Han var inte rolig… Vinner han inte detta så kan han ju glömma pengar i Olympiatravet… Han är minst 50 meter efter i mål om han är likadan där.

Nijo
0

finns ingen anledning alls att tro han kommer vara likadan i olympitravet, nu fick en en rejäl urblåsare i sin 2:a start vilket han troligen behövde. Att sedan behöva öppna 1.07 för ledningen i sin 2:a start för året och springa på sig tidig mjölksyra fungerar väl inte för någon häst direkt?

precis som Travel sade så såg giant superman väldigt fin ut i travet och det är huvudsaken,,,,med bra spår i finalen så spikar jag och lirar vinnare på Giant Superman.

Rickard007
0

#32, Jag kan lova dig att Giant Superman inte vinenr olympiatravet… Finns inte på världskartan. Är man så erbarmerligt dålig som frisk innan så har man inte en chans… "07 öppning och 07 öppning.." Koll vad Torvald kan behöva öppna i finalen..

Nijo
0

du lovar mycket pågen, tycker du ska ta det mycket lugnt med vad du lovar. G. SUperman var 2:a och slagen med halv längd mot en häst som fick ett MYCKET bättre lopp,,,,är han så jävla dålig då?

öppna ögonen förhelvete! detta var 2:a starten och han fick en 07 öppning.

kolla vad torvald palema kan öppna i finalen? ta inte för givet att han får framspår och vad har dte med saken vad den kan öppna nu i finalen? torvald har 3 lopp i kroppen nu och ska närma sig den riktiga formen.

Nijo
0

du lovar mycket pågen, tycker du ska ta det mycket lugnt med vad du lovar. G. SUperman var 2:a och slagen med halv längd mot en häst som fick ett MYCKET bättre lopp,,,,är han så jävla dålig då?

kolla vad torvald palema kan öppna i finalen? ta inte för givet att han får framspår och vad har dte med saken vad den kan öppna nu i finalen? torvald har 3 lopp i kroppen nu och ska närma sig den riktiga formen.

Nijo
0

Rickard007
0

Och du postar flitigt pågen… Men faktum kvarstår ju att de saker som jag lovat till dig har stämmt också… Orkar inte ens diskutera… Vet att jag får rätt iaf.

ina-scot
0

Kommer kesaco phedo till olympia finalen så är det en given spik är en klass för sej  ACCLAIM 2a springer inte i från honom

Rickard007
0

#38, Frågan är om det är en given spik…Kanske sätter för hårt tempo och sedan lurar Gentleman i vassen eller liknande?

Bertil
0

Min kommentar i #5 var ju inte helt fel…även om ingen kommer att säga att den var helt riktig heller. Men det kräver jag ju inte heller ;-))))

mvh
Bertil

Rickard007
0

#40, Visst var det så..! Heja Bertil!

Rickard007
0

Thai Tanic* Olpacerad ifrån dödens. Lukas Lupin skitfin i spets vann lätt. Hot Tub 2:a (Där ser ni att han kan bättre än sist). Gooparna sa att Thai Tanic inte gillade dödens inte mer,.. Lite orosmoment.. Men är den i fin författning till finlen igen så.. Lär ju knappast bli något dödens lopp.

Travel
0

Kesaco Phedo bara tokvinner finalen, enligt mig är tyvärr Fransmännen lite bättre än oss just nu. Vi får vänta in Going för att kunna matcha dem.

ZenoX
0

Acclaim!!!!!

Rickard007
0

#43, Möjligt… Isåfall Commander Crowe på lång ;)

Nijo
0

acclaim är en nobody mot fransmannen, kesaco phedo har lekstuga med sådana hästar.

Visst ska fransmännen ha bra segerchans i finalen, men vi har verkligen elithästar som kan utmana om dem visar sin fulla kapacitet, Gentleman, Torvald Palema, Giant Superman och kanske Dumle Loss om den får wild card.

såvidare acclaim inte får spår 2 eller 3 och ett serverat lopp i 2:a elr 3:e utvändigt för 5:e gången i rad? så lär han knappast vara nära seger i finalen.

ska bli kul och se!

Rickard007
0

Acclaim brukar ju numer få kanonlopp så.. Du nämner inte speedkulan Thai Tanic..

ina-scot
0

Dom svenska hästarna du räknar upp slår ju ACCLIAM 7 dagar i veckan med den formen han är i nu

Rickard007
0

#48, Vem säger du till?!

ina-scot
0

oj då #46

Nijo
0

förstår inte riktigt hur du menar ina-scot,, acclaim har ju toppform medan dem jag sade precis har börjat starta igång, visst har han visat att han vinner då. Men när dem hästarna jag räknade upp har toppform så är det minst 1 klass bättre än acclaim.

Med omvänt lopp igår där acclaim fått öppna 0.7 för ledningen och giant superman fått allt serverat i 2:a utvändigt så hade garanterat giant superman krossat acclaim.

ZenoX
0

jag kan sätte 100kr på att Acclaim vinner Flört

Nijo
0

jag kan sätta 1000kr på att han inte vinner

ina-scot
0

Det lär aldrig hända ACCLAIM kan ju inte öppna så snabbt där emot har han blivit tuffare så han kan göra mer i loppen själva gå först sista 700 och visar en mycket bra löpskalle

Rickard007
0

Räkna med fint väder, räkna med fin bana, räkna med mycket snabb bana, räkna bort Acclaim..

#52+53, Här föregås vadslagning då an jag sätta 100 000 på att Giant Superman inte vinner.

Nijo
0

det vadet matchar jag om han får spår 1-5 och de värsta motbuden får sämre spår.

värsta motbud är torvald palema och fransmännen,,,, kanske gentleman.

Rickard007
0

#56, Haha okej.

ZenoX
0

håller med rickard jag kan sätta 100 000 på att Giant Superman inte vinner det spelar ingen roll om vad han har för spår

Nijo
0

ska bli jävligt kul när han stänger igen käften på er då och visar att han fortfarande är en av sveriges bästa hästar!

ina-scot
0

Har du gott om pengar NIJO jag sätter ochså 100000 på att GIANT SUPERMAN inte vinner. tror inte han är på plats

Travel
0

Jag vill bara meddela att betting på detta sätt är förbjudet :-) och jag vet inte vad oddset blir nu när ni är tre som spelat på samma bet. Det kanske är den nya melodin att börja spela på ickevinnare VAD RIKA VI SKULLE VARA DÅ! Jag säger som jag sagt tidigare ingen slår Kesaco Phedo så jag sätter 100.000 på att alla andra förlorar. Om någon Svensk häst vinner är det väl Acclaim i och med att han numera alltid vinner.

Travel
0

Förresten är jag på väg till Fredde nu och titta till Travel Ås, så jag kan ju fråga Fredrik om han antar betten :-)

Nijo
0

gör det! med spår 1-5 på giant superman och kesaco phedo med bakspår så kommer ni att få se stålmannen krossar och göra comeback till den stora eliten!

annas förstår väl jag också att en felfri kesaco phedo med framspår blir väldigt svårbesegrad, men fransmänn brukar ha svårt när dem kommer till sverige.

ina-scot
0

man ska kanske inte glöma den andre FRANSMANNEN för ANDERS LINDQVIST snackar bara gott om den det blir kanske en ny SUGERCANE HANOVER uppvisning

Rickard007
0

#63, Skämtar du eller?! Khesaco Phedo kan åka bakom en egen bil 20m bakom och ändå krossa Giant Superman.