Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 435 ggr
Rickard007
0

Årets bästa prestationer.

Ja dessa är årets bästa ännu…i mitt tycke.. har säkert glömt någon..

Lugdunum gick 12.3 på kort efter att ha trasakt i 3:e spår första 1000 sedan dödens en liten bit och strax efetr det bara han lämnade fältet.. Ruggig!

Lotuschic en sådan åresdebut mot topphästar går hon 11.3 i en årsdebut måste vara mycket nära rekord i sådant? Verkligen en årsdebut med mer än mersmak!

Commander Crowe ja i alla hans starter han har vart totalt överlägsen och varit bottnad någong gång.. När första förlysten kommer ska det vara mot typ Going Kronos på kort eller dylikt… Enormt stark!

Acclaim har radat upp 4 gulddivisions segarar.. Undra jag om någon annan har gjort det bara sådär.. Kan dessutom bli en 5:e imorogn och klar för Olympiatravet.

Andra hästar som vart bra men inte sådär ruggiga kanske… Affe Fager, Arnie Somolli, Mary, Gentleman, Born To Dance…m.m

Hannna
0

Att placera Gentleman i samma fack som Born To Dance är ju sorgligt:P Visst fick han ett bra lopp i årsdebuten, men ändå, att vinna på 1.12.5, vilket dessutom är nytt banrekord(!!) är ruskigt bra.

Going Kronos "joggingtur" på 12.9 är väl också värd att nämna. Man tycker nästan att "det var väl inget", men tänk, det finns inte en 4-åring som gör det i Sverige nu, på det sättet.

Nijo
0

ja, herregud,,,,Going joggade 12.9 och platsar inte på denna listan?……..SKUMT!

Rickard007
0

Ja sorry sorry! Skrev : "har säkert glömt någon..".
Visst platsar Going där..

#1, Men Hannna Kari har ju tidigare höjt Gentleman till skyarna så.. Nah.

Hannna
0

#3 Ja men vad har det med saken att göra?? Lindblom har höjt Lugdunum till skyarna, snackar om Elitloppet när hästen befinner sig i silver??? Att årsdebutera 12.5 fullväg, det är inte något man ser varje dag, kan du nämna en enda häst som gjort det, bara sådär på rak arm?

Rickard007
0

#4, Men Lindblom är ju en tomte med.
 Nej visst var en mycket bra årsdebut med Lotuschic 11.3 på 1640 det är ändå bättre. Kari har ju sagt att han skall kunna vinna Prix d'Amerique väl.. Då är det inte så extremt märkvärdigt direkt…

Hannna
0

Och det spelar fortfarande inte någon roll vad hästen är kapabel till! Prestationen är grymt bra ändå. I så fall borde vi ta med Speedway Rally med 2000kr på kontot som sänkte 4 sek i måndags och gick 16.1 fullväg volt efter stenhårt tempo i ledningen! En ruskig prestation av den hästen!! Och i så fall borde vi ta bort Going från listan då han säkert är kapabel till en 1.11 tid fullväg…

Det är svårt att jämföra 2 distanser, vilket som är vassast.

Rickard007
0

#6, Ja oj det var verkligen inte dåligt! Inget som jag hade koll på…  NAh men Going lunkade ju en 12 tid okörd så.. gentleman var knappast okörd, snarare bottad.

Hannna
0

Bottnad och bottnad. Han hade normalpuls efter loppet och vann lätt utan att brukas förfullt? Han hade ju mer krut kvar än ex Lotuschic som helt klart stummnade mot mål medans Gentleman hade full fart över linjen. Men leta upp en årsdebuterande häst som gått 12.5 fullväg, så kanske du förstår hur bra prestationen var:P

Hannna
0

Lotuschic har vi redan på listan över grymma årsdebuter. Fler?

Rickard007
0

#9, Jo vet men du nämnde någon bra årsdebut… Lotto! Ska väl med också!

ZenoX
0

skitsnack Gentleman fick ju ett smörlopp om han inte vunnit det så hade det varit riktigt dåligt.

Hannna
0

Märks att ni är spelare;)

Hannna
0

Spelar ingen roll vad ni skriver. Att gå 12.5 efter 5 månaders uppehåll är grymt bra, och kommer alltid vara, oavsett vad hästen fått för lopp.

Rickard007
0

#11, Är du dum i huvvet eller? Tro fan han hade vart ursäktad om han inte vunnit.

#13, Nah du är lite naiv…Jag säger ju att det är en bra prestation…

Hannna
0

#14 Haha, jaja. Då är jag väl det då:P

Rickard007
0

#15,Ja tydligen… Lukas var grymt bra i helgen tydligen!

ina-scot
0

Årets prestation är utan tvekan BERILS 6rätt + 9st femmor idag sen spelar det ingen roll om dom sprungit 11,3 eller 12,5 med smör resa stort GRATTIS BERTIL så ska dom tas M.V.H ina

Nijo
0

nja, Bertil hade en större vinst på v65 för någon månad sedan om jag inte minns fel? gav ca: 10 000kr då?

den måste ses som en större prestation tycker jag:)

får ta och börja rygga den gubben snart!

Bertil
0

Snällt sagt Ina!!!

Riktigt Nijo! samt en V64 för några veckor sedan som gav lite drygt 5000.

Sedan har det varit lite smågodis här och där, men inga storvinster…hoppas att få dela några sådana med er. Tycker att spelåret varit sisådär för egen del eftersom jag bench markar mina system mot några tiotusen och uppåt i utdelning.

mvh
Bertil

Rickard007
0

Hmm 6an idag var väl inte megSVÅR DIREKT…Men bra gjort Bertil!

Bertil
0

Nej, det var den inte. Det var ju därför som jag hade lite tur som fick in den. Jag rankar ju bort en del favoritkombinationer för att kunna få med några som har lägre sannolikhet.

mvh
Bertil

Rickard007
0

#21, Jovisst.. Sen är ju den ständiga Lindberg ett kryss…

Bertil
0

Kryssar inte alltid lasse, men emellanåt när jag har råd, så blir det svårt att låta bli ;-)

Dina kryss på nestor Lindberg sitter väl lite hårdare inne ;-)))

mvh
Bertil

Rickard007
0

#23, Haha ja.. Kommer aldrig spela han detta året iaf sedan den påkörning…

oskarflorhed
0

Jag tycker iallafall att Timoty Boko 139000 som vann på 12.9 på mantorp den 2/4 gjorde en mycket bra prestation… dom flesta har flera miljoner på sig som springer dom tiderna just nu.

Rickard007
0

#25, Ja precis… Travronden släppte en  lista över de 17 som hade sprungit under 13.0, det var det enda namnet jag inte kände igen..

Nijo
0

nu har vi robinson starlight också…….

Rickard007
0

#27, Mjo 12.9…. Men nu börjar det gå fort.. Inom en vecka är det väl ett par till.

Bertil
0

Spelar väl inte så stor roll hur det går. Huvudsaken är ju att vinna. Under perfekta omständigheter kan vissa B-hästar prestera fantastika tider som vid efterföljande tävlingar och hårt motstånd inte hjälper speciellt mkt.

Stirra sig blind på tider gjorde man mkt i början. Numera är en halvsekund hit eller dit ingen avgörande betydelse för val av bävrar.

I lopp där tempot stryps, så det heller inte alltid den med bästa km-tid som vinner.

mvh
Bertil

Travel
0

Startsnabbhet, speed eller styrka tror jag är mycket viktigare än km tider. klart att om du ska ha häst i eliten så måste den kunna springa fort. men jag tror att man ska titta mycket mer på egenskaperna på hästarna när man bedömmer chanserna i loppen än tiderna.

Rickard007
0

#30, Jo men beror ju på lite.. Som Acclaim borde inte ha något att hämta i Olympiatravet men man vet aldrig.

Travel
0

Inte sagt att jag vill förta någon de fina prestationer som gjorts! lugdunum och lotuschic mfl. I Lugdunums fall så var ju inte bara tiden bra utan hela prestationen i sig. Men det är nu det börjar att dra ihop sig. nu är snart alla bra hästar ute och nu börjar vi snart att se vilka som kommer prestera bra under vår och sommar. Vilka kommer på ett eller annat sätt att vara med under Elitloppshelgen? tex. Kommer lugdunum att satsa på v75 eller harper hanovers lopp, för till elitloppet lär han ju inte få någon inbjudan, eller!?

Travel
0

vi får väl se med acclaim tiden finns inte där men SPEEDEN! är det inget fel på

Rickard007
0

#32, Hoppas han satsar på Harper Hannovers lopp.. Tror han står sig bra där.. mcyket bra.

Travel
0

Tror jag också.

Rickard007
0

#35. Vore kul att se också!

Travel
0

ja, och vinnare i bronsfinalen vet vi ju alla vem det blir Glad

Rickard007
0

#37, Inte en susning Oskyldig