Trav iFokus

Trav

Etikett: trav-snack
Läst 828 ggr
Rickard007
0

Khesaco Phedo klar för Olympiatravet!

Idag blev det klart att Khesaco Phedo + Morydiem ska starta i Olympiatravet…

Vad tycker ni om det.. Tror ni ngn utav dessa vinner?

Själv är jag emot utländska hästar i detta lopp.. De har ju Åby Stora Pris och Elitloppet… Jag tycker Olympiatravet borde vara en helsvensk uppgörelse.. Lite pengar gå ju trots allt till svenska olympier ;)

Rickard007
0

Dehär tror jag inte på ;) Ingen utav de 20 personerna som läst detta som har någon åsikt ;)

hakbin
0

Morydiem ska visst vara startsnabb ,från ett bra spår kan det gå.

Rickard007
0

#2, Torvald Palema är hygglig med… Har öppnat 03.9 första 500… Sen kom han ju inte imål men… Khesaco Phedo? Körs han mot dödens?!

oskarflorhed
0

Acclaim tar dom ;)

Rickard007
0

#4, Inte i spetsstriden iaf ;).. Men går det undan så… Men har ändå svårt att se Acclaim vinna ett sådant storlopp…

ZenoX
0

håller med oskar Acclaim tar dom:)

continue
0

Jag tror att Gentleman vinner. Han är förmodligen ännu bättre nu med ett lopp innanför västen och Kari har ju låtit positiv om den här pållen ett tag. Hoppas han blommar ut i år, det finns stor möjlighet till det tror jag

Rickard007
0

#7, Javisst…  Han har väl höjt Gentleman till skyarna förut eller…. Jag tror det står mellan 2 - Gentleman / Thai Tanic* som gör sista loppet inför Olympia i Klosterskogen nu i Påsk… Där ställs han bland annat emot Camilla Highness…

ina-scot
0

När öppna Torvald 03.9 500m ?? ( eller är det 300m )

Vill fösrst se startlistan om KESACO PHEDO kommer .gör han det så är det spel mot ett mål en riktig stridsvagn

Rickard007
0

#9, Vet inte nä.. Var farsan som sa det till mig. Hmm alltid lurigt med om de kommer eller inte.. Nu är väl Niky klar också nästan?

Hannna
0

Torvald öppnade iaf 04 första 500 i supersprint på jägers, tog då en längd på Noa Savoy som är grymt startsnabb. Noa som bla spetsade från spår 8(!) i Åbys stora pris mot hästar som steinlager och gidde palema. Så spetsstriden verkar vara avgjord om Torvald bara får öppet spår:)

Kesaco Phedo har ju faktiskt gjort ett Sverige äventyr, men galopperade då bort sig i ett elitloppskval, fungerade inte alls. Var väl fräschören som ställde till det då.

Rickard007
0

#11, Ja det var väl då som farsan menade då! Men det är ju sådant lopp så du inte får tider efteråt… När gick det?!
Ja som sagt ingen lär kunna svara Torvald..Knappast närÅke kör också ;)

ina-scot
0

Helt rätt Hannna .  KESACO PHEDO hade stora problem med sina framben då men dom verkar var borta nu jag hoppas han kommer men vill se det först tycker KARI är en gnällspik vad tror han ska möta i en final med stora pengar i kanske att han ska få dela ut wildcardsen man vill ju se dom bästa

Hannna
0

Kari är väl inte den första som gnäller på reglerna, Ludde var ju redan igång förra veckan med exakt samma sak när det gällde Glen Kronos matchning, att man är tvungen att starta i en eventuell final. Och det är väl klart att man försöker välja lopp där man slipper möta en av världens bästa hästar. Finlandia Ajo och Olympiatravet har väl någolunda samma prispengar, om Finlandia blir ett "billigt" lopp känns det ju snopet att man inte får starta där.

men regler är ju regler.

Rickard007
0

Haha bra Hannna försvara farsan din.. Nej men visst kan väl KAri vara gnällig ibland även om inte ens du tycker det Hannna.. Men liksom vem är inte gnällig ibland?!

Hannna
0

Haha, jovisst verkar han gnällig. Det har blivit hans image, sur och aldrig nöjd :P

Rickard007
0

#16, Haha jo men vet du varför? För folk anmärker så fort det är dåligt men när det är bra så håller dom käft… Han är nog ungefär lika gnällig som någon annan men det framstår som om han vore mer gnällig p.g.a att han inte räds för att säga det han tycker i TV osv..

aluminium
0

Hittad en liten film på Khesace Phedo när han sprang i GRAND CRITERIUM DE VITESSE 2007. Minst sagt imponerande, kolla farten han får på upploppet. Nu var det här ett 1609 lopp men ändå… Tror inte direkt Acclaim springer ifrån den här kusen. Han kommer vinna om han är frisk och hel.

http://www.youtube.com/watch?v=sk7hrw6CyAc

Det är blå kusk förresten…

Rickard007
0

Klart intressant!

Hannna
0

Ja, han var ruggigt fin när han joggade ifrån dem! Men det var faktiskt ett "skitlopp", Smashing Victory var 2:a, slog ju inte ens Anelka hemma i Sverige…

Kesaco har varit mycket bra hela vintern i Frankrike, men fått ganska elaka och tuffa lopp hela tiden. Om han är lika bra som tidigare i vinter spelar det ingen roll vad han får för löpning, han bara krossar dem:)

Rickard007
0

#20, Möjligt men undra om han verkligen är så himla klar…

Hannna
0

#21 Nej, det vet man ju inte hur han är på de svenska banorna, det är väl det som är kruxet med det hela. Men han var fruktansvärd i vissa lopp nere i Frankrike, så oerhört tempo-tålig. Prix De France. Huga.

divansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Osäkert, Gentleman eller Khesace Phedo.. men det finns stort hopp för de flesta, det gäller bara de får ett fint lopp.. ;) ->Gentleman på bilden

Rickard007
0

#22, HAr han inte gått i Elitloppsfössök elelr något sådant och felat eller?

Hannna
0

#24 Jo det har han, (startade väl i Oslo med?) Men han var inte fräsch då. :( Verkar ju färschare nu än vad han varit på länge!

Rickard007
0

#25, Jaha okej, jo man måste ju vara i toppform om man skall vinna ett Olympiatrav så..