V75 Midnattssol Boden
Nu är det så att jag hade tänkt ta mig till Boden lördagen den 18 Juni för att titta och fota på V75 som går där under natten, alltså midnattsolstravet som de har på Peab-travet varje år. Någon som har en aning om när första loppet startar? Hade tänkt vara där i tid så man hinner fixa allt som behövs. Då det kommer vara mycket folk också så kan det vara bra att hinna få en bra plats.
Skulle också vara roligt att veta om någon av er ska dit. Tävla/titta, vilket som (:
Tacksam för svar!
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
Jag ska också dit och fota! :) Roligt att någon från iFokus kommer vara där. Undrar även samma sak så skriver för att följa tråden!
#1 Jag har fått reda på att allt startar 10.00, men sen V75 kommer första start gå 19.05. Jag skall dock vara där redan 15.30 på Islandshästuppvisningen (:
Men vad roligt, då kanske man ser dig någonstans? Själv är det första gången för mig jag både är på trav och fotar och på Bodens travbana, så jag vet inte riktigt hur det ser ut där. Eller vart man kan stå och fota, men jag hoppas det löser sig :)
http://www.peabtravet.se/template_2.php?id=72 om du kollar där så kommer d hitta bland annat schema för morgondagen och allt som du kan behöva (: Om du tar hem första dokumentet på sidan (under travprogram) som heter V75travprogram110618.pdf (5.33 MB) så är det rätt.
Om du ser mig ,tjej, ganska lång, brunett, Nikon, (3 schäfrar och min mor) med en svart kofta där det står Fotograf www.NS-photo.weebly.com på baksidan samt Nikita Svensson fram så är det jag =)
//Nikita.S
Through the camera, I see the world in a whole new way... www.NS-photo.weebly.com - www.fotosmurf.webblogg.se
#2 Ah, det kommer du säkert göra! Ska vara där från 12 ungefär, vet inte hur länge vi stannar, beror på de jag åker med! :) Har varit där tre gånger tidigare, dock inte fotat, och det har inte varit trav. Jag vet att utan att det är fullt med folk iaf så finns det bra foto platser om man står längst ''staketet''.
Tack!!, Kommer nog inte bli svårt att missa dig med koftan tror jag. Jag har ingen aning vad jag kommer ha imorgon men gissar på en orange kofta, Nikon, blont hår, tror inte det blir svårt att missa mig med koftan! :)
#3 Okej, jag vet inte riktigt när vi kommer fram, men ssenast 15.30 i alla fall (:
Okej, vad bra. Då känner jag mig genast lugnare jag har varit oroli över att det ska vara överfullt överallt så man inte kan hitta någon bra plats att stå så man kan fota på upploppet bland annat (:
Så lite så, ja då blir det kanske inte så svårt att se någon av oss (: Men om du ser mig före jag ser dig, så var inte rädd å komma fram och hälsa. Bara roligt att träffa någon härifrån iFokus ^^ Ännu roligare när du har Nikon, hehe…
//Nikita.S
ah :) Var är det uppvisningen är? Direkt på banan eller nära? ^^
#5 Jag tror den är direkt på banan av vad jag förstår, men det kommer nog märkas :D Ser även ut som att vädret kommer bli ganska bra (:
Hoppas det blir sol ett tag så man kan få några snygga motljusbilder ^^
//Nikita.S
# Okej, jo :D Vädret kommer nog bli rätt så bra, om inte molnen kommer och förstör allt så men ser ju ljust ut nu ^^,
Jag var där, kom nyss hem men lyckades inte se dig ^^
#8 Okej, har varit där jag också, men tyvärr inte lyckats se dig heller. Har försökt se en orange tröja men inte lyckats. Själv stått vid vinnarcirkeln nästan hela dagen ^^ Har precis kommit hem, men vi for väl kring 22.40 något sånt (:
//Nikita.S
#9 Ah, vi stod inte särskilt långt bort, konstigt att jag inte såg dig ^^ Jag var med en tjej som hade målat sitt ansikte som en tiger.. x)
#10 Hmm, jag tror inte jag såg någon sådan då. Konstigt, men ska du kanske dit fler gånger i sommar? (: Vi funderar på att åka dit fler gånger. Vi hade ju den turen så att båda hästarna vi sattsade på vann (båda var från släkten) så det var ju en lyckad dag ^^
Fotade du något?
Har du skype/msn, går lättare om vi pratar där, eller över PM här på iFokus (:
//Nikita.S
#10, Hoppas att jag ska det, tror det :) Oh, grattis, roligt! ^^
Fotade med en kompis kamera, har inget objektiv till min ännu, köpte kamera huset nyss, trodde ena hennes objektiv skulle passa mitt men det gjorde det inte, hon ska skicka bilderna senare :) Msn har jag, men är inte inne där ofta, helst pm här ^^
#12 Roligt, då kanske jag kan ta mig dit med, Tack =)
Okejj, då får du gärna lägga upp några någonstans så jag får se :D
//Nikita.S