Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 287 ggr
oskarflorhed
0

V75-7 Halmstad 14/4

1. Power Cape-Nordström P 25000 13,5
  2. Quick Rose-Larsson Fb 30003 12,4
  3. Grove´s Ben-STRUKEN
  4. Jojo Orly-STRUKEN
  5. Olly Lane-Lugauer C 11364 11,7
  6. Beddinge Boy-Takter J 20110 12,0
  7. Nine One One L.*-Mikkelborg O 41210 12,8
  8. Persos Yankee-Adielsson E 233d1 11,8
  9. Frosts Officer-Goop B 11145 12,6
  10. Born To Dance-STRUKEN
  11. Laritz Supergold-Sundberg H-O 10410 12,1
  12. In Cap N´gown-Juul S 15432 13,6
Rickard007
0

Ett intressant lopp igen…

Spets tar väl troligtvis Grove's Ben, men den ska ju gå i ryggar så den kommer ju släppa… Förmodliegn till en snabbstartande Beddinge Boy som i sin tur släpper till Nine One One L. då han kan avgöra på Open Stretch eventuellt. Spåret lär ju kunna fälla Persos Yankee . Olly Lane är väl iofs snabb ut med..

Varför galopperade Nine One One L. senast? 

Mitt tips går nog till Nine One One L. i nuläget.

Iochmed spåret är han ju iskall men en liten favorithäst måste nämnas - In Cap N'Gown!

ZenoX
0

du har summerat loppet bra här rickard men Laritz Supergoal ska inte den också ha rätt bra chans eller?

Nijo
0

med tanke på open stretch så är det nära till hands jag spikar grove's ben,, ledning, släpper och flyger förbi allt på uploppet via open stretch.

Dock väldigt rädd för persos yankee som såg GRYM ut senast,,, kommer han bara till hyfsat så blir han livsfarlig.

Frost Officer är en mycket fin häst som måste nämnas, ute över rätt distans nu och blir till att räkna med.

Hannna
0

Det har visat sig vara ganska "svårt" att vinna från open strech, bara 10% av alla lopp på Halmstad har vinnare använt sig av open strech.

Nijo
0

jo, men open strecth betyder även att det blir fler spår och större möjlighet till att hitta lucka utvändigt på uploppet så därav blir det fler vinster på grund av open strech men inte med. Sedan ska ju hästarna vara tillräckligt bra för att kunna utnyttja det.

Beddinge boy lär väl aldrig släppa någon ledning, hästen går ingenting bakifrån och har 2 raka vinster som varit imponerade över 2140m, hästen att slå.

Rickard007
0

#5, Jo har fått höra att Beddinge bara går i spets.. Hmm när vann Grove's Ben 2 lopp irad sist?! Olly Lane då? Om den är snabb ut och övertar ifrån Grove's kan ju den få vinnerhål sedan om den släpper, spurtar bra.

oskarflorhed
0

911 L:P

Nijo
0

olly lane är absolut inte snabb ut, jojo orly är däremot ganska snabb, men det är väl 90% chans att Beddinge Boy är framme först för att vilja överta ledningen från grove's ben.

Rickard, vad är det för en jäkla resonemang? "när grove's ben senast vann 2 lopp i rad?" herregud! vad fasen har det med saken att göra egentligen,,,, när vann acclaim 6 lopp i rad senast? aldrig och därför kan han inte vinna olympiatravets final?

Grove's ben, har riktigt fina förutsättningar tycker jag, den talangen som den hästen besitter är grym, såg ut som han joggade 1.13.5 över medeln när han vann senast. Sedan är det klart att det måste klaffa med positioner och lucka i tid,,,,,men så är det för alla andra också.

HOPPAS att Hanna backar upp mig här!

Rickard007
0

#8, Haha så du behöver stöd lilla gossen….
03 och 05 tog han dubbelsegrara…Så 07 passar ju fint in då..

ZenoX
0

nehe ingen säger nåt om Laritz

Rickard007
0

#10, Sjuk senast ju.. Kan behöva ett riktigt lopp som frisk innan den är riktigt het.

ZenoX
0

okeeeej

Rickard007
0

#12, Halsproblem sist… Inte lika kraftigt men lite på Scarlets Aino med. Eller så var det tvärtom.. Båda hade iaf lite problem med halsen.

Hannna
0

Grove's Ben är en riktigt bra häst, men han har blivit lite klok på äldre dar. Efter 2 gaffelbandsskador där han varit borta nästan 1 år vardera gång tar han inte i så det knakar längre utan kräver snälla lopp. Men han är ruskig på kortspeed! Och han gör faktiskt sällan riktigt dåliga lopp, aldrig diskad och en gång har han vart utan pengar felfri, och då har han ändå mött hästar som Fama Currit, Torvald, Conny som 3 och 4-åring.

Beni var den tallangfullaste (ung)hästen Kari någonsin tränat, helt klart.

Rickard007
0

#14, Okej… Nah man vet ju att han inte kan göra något själv kan han ju dra nytta av nu på Halmstad.  Håller han som typ 5:e ranakd kanske..

Nijo
0

jag spikade Grove's Ben på systemet^^

precis som hanna säger så är det en grym talang,,,, ett jävla driv i sitt steg och nu med open stretch kan han serveras ett snällt lopp och ändå få lucka.

Rickard007
0

#16, Mjo.. Men ska få en mycket fin löpning vilket det iofs finns chanser för men nah… Tror inte på den ändå.. Vill iaf inte men ni verkat övertyga mig lite iaf men..

ZenoX
0

det här loppet tycker ja Nine One One L.* bara vinner

Rickard007
0

#18, Förmodligen inte nu kanske när Beddinge Boy lär svara spets kan bli tungt då.. Nää, öppet…

ZenoX
0

jaaa vi får ju se, ja tycker alla lopp är rätt svåra på lördag

Rickard007
0

#20, Äsch, inte den inställningen… Jag säger alltid " Ser lätt ut" förutom när det är Axevalla.

ZenoX
0

ne dålig inställning men ja tycker det är svårare här den här gången än axevalla hehe Flört

Rickard007
0

#22, Finns ingen svårare omgång än när det är på Axevalla.

ZenoX
0

ne i och för sig :D

Rickard007
0

Kolla utdelningarna själv de senaste 5 omgångarna typ på V75 Axevalla…  1,3 mille sista och 4 mille näst sist tror jag.

ZenoX
0

okeej

aluminium
0

stig h om persos yankee:

_"Från spår åtta bakom bilen i ett tätt, hårt lopp är han helt utelämnad. Vare sig han går framåt och hamnar i "dödens" eller backar sig ned i kön är det i princip omöjligt vinna. Jag tror alltså inte att Persos Yankee vinner på lördag."
_

Har han rätt?

Rickard007
0

#27, Jag tror nog det ja, skall mycket till om han skall vinna.

ZenoX
0

In Cap N´gown lär blir väldigt bortglömd här men det är ju en fin häst det vet ju vi sen innan…

Rickard007
0

#29, Jo men spår 12, då måste du verkligen ha bästa hästen typ och så bra är den inte. Knappt kommit igång med säsongen heller…

ZenoX
0

återigen okeej

aluminium
0

Om man har magkänsla för en häst, kan man lämna det som ett tips här då? :)

Kanske är lite knasigt utan nåt riktigt argument men man ska ju tippa med magen å…

Rickard007
0

#32, Vad menar du? Lämna på bara..

aluminium
0

#33 hehe lite förvirrande inlägg kanske.

Det jag menar är att Frosts Officer åker med på min lapp. Känns rätt helt enkelt. :)

Rickard007
0

Haha okej… Rankad sist typ överallt, iaf bland de sista ;)

aluminium
0

Kanske det, men konstigare saker har inträffat inom trav! :P

Rickard007
0

#36, Haha jo, bara förklarade vad de så kallade "experterna" tror om dennes chanser ;-)

Bertil
0

4.Jojo Orly-STRUKEN

Bertil
0

10.Born To Dance-STRUKEN

Rickard007
0

Hmm innebär det några konsekvenser i starten? Knappast va?

Kaitsu
0

Hörni.. Vinner inte Beddinge Boy det här?? Körs för spets då han enbart går där och sen.. ja.. tror jag inte han släpper nån förbi sig.. Spikas! 15 - 6 dubbeln ger drygt 48 gånger pengarna!

Värt att spela, lirar den 100 gånger och håller tummarna..

/mvh

Rickard007
0

#41, Jovisst, chansen finns… En jädra skräll - In Cap N'Gown!

Kaitsu
0

Groves Ben STRUKEN oxå.. Pratas om A2 viruset.. Hmm.. man ska nog gardera hans hästar idag

Bertil
0

Grove´s Ben-STRUKEN

Rickard007
0

Lymmel Stig H, nej men löste sig ju så bra så…

brutalaccent
0

In Cap N'Gown gick som ett skållat oll*n på slutet. skulle smygas med i detta lopp. var en fin insats. men drömloppet fick ju Erik med Pesos Yankee som avgjorde tävligen enkelt på slutet. trist bara att inte Quick Rose kunde ta så mkt på slutet trots rätt så lungt tempo. i dessa sammanhang ser man vilka som är bra hästar.

Rickard007
0

#46, Ja vet en av mina favvohästar, läs #1 ;)
Hade plats på den ihop med vinnare på Rutger på Unibet! Kanon! Orkar int ekopiera.. Var en bra lördag iaf!

Travel
0

Angående Quick rose så tror jag att han kanske har en infektion i kroppen då de flyttade 5 hästar idag som var dåliga. bla vår egna som startade i fredags och var usel, Hoppas nu inte drabbar de hästar som ska ut nästa vecka Giant, Travel mfl

Rickard007
0

#48, Hoppas jag annars kan ju den byta klass… Så dålig kan man inte vara ifrån ett vinnarhål.

brutalaccent
0

undra om hästarna funderar på varför det skall köra om på Vänster sida. haha

kanske var därför som Quick Rose inte var utav sunda vätskor idag?

Rickard007
0

#50, Ja det gjord eju Camilla enligt Peter lite, inte så konstigt heller.

#50, Knappast att det kan vart hela orsaken?