Fundersam. Era tankar?
Efter att ha sett bland annat Åby's program och sedan Holm's och Foppa's system på aftonbladet så är jag mycket fundersam….
I den inledande avdelningen så har Foppa streckat 9 hästar men inte Harpos King of Pop, Holm har streckat 10 hästar men inte Harpos, och men ser reserverna så både har rankat denne sist. Programmet har rankat denne herre sist också. Okej för programmet om de rankad hästen sist, för på stora systemet så tar de med 8 hästar så den är ju inte riktigt aktuell. MEN på Foppa's (som spelar på trav ofta och bör kunna en del) och Holm's system som båda är på hela 20 000 rader så är han inte med på 9 resp. 10 hästar. Han var trots allt 3:a i näst senaste starten och det var i V75. Senaste starten mötte han guldhästar, och slog ex Prime.
VARFÖR?!
Varför blir jag så fundersma över detta?! Jo nu börjar banorna bli snabba och han tar spets och över 2140m släpper han givetvis. Då får han troligtvis vinnarhål. Och då serveras han ju drömlöpning men istället för att ta med en sådan herre som man VET får ett snällt lopp tar de med hästar som sitter allra sist i kön, nu när det är snabba banor jag förstår inte det liksom… Ett sådant stort system ska det behöva ta risken att strunta i att strecka en häst som med stor sannolikhet får en mycket bra löp? Istället tar en häst som behöver gå i 3:e spår osv. den platsen…. Jaja de är trots allt inga experter men programemt borde veta lite bättre?
_Nu kanske ni tycker att jag är inte riktigt klok eftersom jag nu säger att man ska lira de som går i spets och liknande, ändå tror jag int epå Torvald/Morydiem, varför? För att båda har öppnat 03 första 500, det luktar en helvetes körning och ingen skall kunna hålla över medel distans mot Kesaco i dödens.
_
Samma sak igen av programmet då de rankar Dino Chinook sist, och det lär vara en 90% spetschans där komemr släppa osv. Tätpositioner är viktigt nu!
Är det någon som håller med mig eller är jag bara puckad ;)
Hoppas ni orkar läsa allt.
nja, för det första är jag inte så säker på att harpos king of pop och dino chinook kommer att spetsa,,,,,men sedan är det ju hästar som inte håller samma standard som de andra i loppet, tror väl inte ens dem kan vinna med maximal löpning medan hästar från bakspår kan ha tur och komma igen för att få bra löpning och då avgöra eftersom det är bra hästar för nuvarande klass.
men visst förstår jag ditt resonemang, dock inte så säker på att jag själv hade haft med dessa hästarna på en 10 streck, möjligen dino chinook kanske.
#1, Nu när det börjar närma sig riktigt snabba banor har jag sällan lämnat spetsaren utanför lappen på 5 hästar typ. Om det inte är ett riktigt ultralik ;)
Harpos kommer tills spets men ja tror ej han vinner men det är ju en bra häst men hade det varit kortare distans så kanske det gått.
#2, Jag tror inte heller den vinner man har ju betydligt större chanser än vissa andra i fältet.

jag håller med om att dom inte kommer att kunna slå kesaco "nallebjörnen" phedo
. Vem kan just nu??
ja det tycker ja och
Acclaim!!
#5, Lite fel tråd.
Harpos King Of Pop är en spetshäst och vinner bara från spets. Men, motståndetdenna gång är för tufft och han kan inte hävda sig denna gång. Kommer inte med på mitt system denna gång. Förra gången hade jag honom på spikmästaren, men släppte han spets och var chanslös.
#9, Större chans än vissa andra i detta lopp mig veterligen.