V75-7 Gävle 18/2 - Klass II 2640m auto

1
NADINE CROWNLINE s 7 Olsson Daniel (Lil Ma)
2640:1

114

6%

2
FOREIGN E.A. h 5 Eriksson Sören (Lin Ka)a
2640:2

35

7%

3
2640:3

999

9%

4
SPECIAL CAT v 4 Svanstedt Åke (Sel Mi)
2640:4

269

12%

5
RAGING BILL v 5 Lennartsson Per (Wes Jö)
2640:5

269

7%

6
ON WAY LADAY h 5 Kihlström Örjan (Hul St)
2640:6

179

43%

7
2640:7

999

9%

8
2640:8

999

5%

9
AXEL ESSKÅ v 5 Adielsson Erik (Joh SH)
2640:9

97

48%

10
WE TWO v 5 Goop Björn (Per HK)
2640:10

21

40%

11
SVEDBO PONTIAC v 6 Lindegren Erik (Her Kj)a
2640:11

215

5%

12
2640:12

71

40%

Turordning: 12-10-2-9-4-5-8-11-6-7-1-3
Börjar jag bli tjatig?Här får min första häst bli Foreign E.A,tack för kaffet.
lazze

Nu lär väl Axel Esskå bli superfavorit, men jag tycker faktiskt att det är befogat. Kan dock vara lite knepigt läge bakom osnabba starthästar intill sargen. On Way Laday har ett lopp i kroppen efter 7 månaders frånvaro. Gjorde ett klart godkänt lopp och är stark. Kan överraska med gubben i lådan i sulkyn. En häst som kommer att glömmas av alla spelare som dessutom står hårt inne och med uselt utgångsläge, är det något man behöver ägna någon tanke åt ? Jo ibland finns det faktiskt det. Svedbo Pontiac. Han lever på sin styrka och får hoppas på bra tempo i loppet. We Two har åter bakspår och även fått Björn Goop som körsven. Han är lite ojämn, men kan inte räknas bort helt. Slutligen får vi inte tappa bort styrkefenomenen Foreign E.A. (har dock haft svårt på V75 tidigare) och Special Cat (svårt att hinna fram i tid).
Special Cat är väl mer fartstark än ruskig avslutare och får därmed inte plats på mitt system och med mina tidigare tips, så är jag väl ansedd som varandes nere på 4 rätt just nu :-)
Mina val:
Ber att få återkomma
mvh
Bertil
Hej!
Skall några fler nämnas här,så ska nog Dahirs Son och även On Way Lady bevakas denna gång
lazze
We Two är struken. Jag varnar för Hilarious som var enorm i den näst senaste starten och lär trivas bra om det krävs hakar
Bra förslag lazze, 3.Dahir's Son med en annan Lasse (en riktig hjälte) i koppen.
mvh
Bertil

Nu har ni fått de sex avdelningarnas vinnare så vem som vinner här kommer att vara en av mina fem ….. 
Ren njutning - Hoy Que Ya No Estas Aqui - Il Divo

Observera att även Dahir's Son är struken.

Ju mer jag tittar desto mer frågande blir jag till favoritskapet på On Way L som hästkarln Heiskanen inte fick full snurr på och att "brännahästar"Hultman ska lyckas bättre.
Kan någon upplysa vad jag missat för superkapacitet här
On way Lady i värmningen : Öppnade 21/400 bakom bilen i sulkett, fick jobba för att gå den farten. Öppnade 14,5/300 bakom bilen med Örjan i sulky. Såg mycket bättre ut nu än i förra vagnen. Bra intryck!
Annat: On Way Lady har gjort en start över distansen och galopperade då. Gör debut på Gävle och debut med Kihlström. Har fyra segrar av fyra från spets.
Lite information i alla fall? LYCKA TILL ALLIHOPA!! //Lupinen