V75-2 Åby 21/4/07
Lopp 5. V5-4. V75-2. Tvilling.
Auto **2140:
**1 Fortune Access - Svanstedt Å 22152 14,0a
2 Nec Carmolo - Uhrberg T 01112 13,2a
3 Global Glow - Horpestad T 44013 12,9a
4 Toroid - Goop B 20210 14,0a
5 Zero Sum Game - Eriksson H 61212 13,5a
6 Who - Adielsson E 02625 14,9a
7 Jenspeter Hornline - Ohlsson U 23120 13,7a
8 Uncle Sund - Lennartsson P 32102 14,1a
9 Commander Crowe - Takter J 11111 13,7a
10 Conrads Trick - Westholm J d3141 15,0a
11 King of Spirit - Ingves P 43025 14,5a
12 Gordonia Dag - Svensson C 23234 15,4a
Sinnessjuk otur i spårlottningen. Men innan jag sett han loosa komemr jag spika! COMMANDER CROWE!

9,9,10,11,11 är det senaste spåren CC har haft. men sedan vad spelar det för roll. när Takter och CC sätter fart så står det andra fanken still. DVD!
satt o ömmade igenom startlistan(innan jag kom fram till startnummer #9) och tänkte, -"shit, hur fan ska jag lösa detta!"
men det blev ju rätt så enkelt. eller skall man garnera detta lopp och hålla tummarna på att han torskar? vilka är då aktuella för garnering??
Nec Carmolo är den enda, och CC dundrade förbi denna i senaste starten med ett hånflin och ryggtavlan på Takter var det enda hästen och Thomas fick se in på upploppet
Om man garderar - Zero Sum Game, Fortune Acces bl.a.
I nuläget garnerar jag inte. men sådant kan ju ändra sig ;-)
mvh
Bertil
#4, Sådana garnerar man inte förräns dom loooosat ;)
för gardering finns BARA 1 HÄST! och det är fortune access som garanterat tar ledningen, där kommer hästen säkerligen springa omkring 1.14.
andra garderingshästar är inte ens lönt att fundera på, får CC problem i spåren så kan han förlora, är dock en bra segerchans annars.
Det kan dimpa ner en meteorit också…garnera på bara!!!
mvh
bertil
#6, håller till viss del med.

vågar inte säga. men Nec Carmolo (1.12 första 500m i förra starten) är rätt så rask iväg han med. sedan har ju Fortune Access bättre utgångsläge. sedan om dessa kommer att köra ihjäl varandra första 500m gör mig inget, det kommer att gynna CC som är huvudet högre än dessa två ändå…
ELLER så vet uhrberga att han inte kan ta sig förbi från start? lägger sig i vinnarhålet eller 2:a utvändigt.
tror spetstriden är avgjort efter en 100m

eller tvärsom. -:P
#10, Kvittar, Commander Crowe är en bättre häst.

det var det bästa du skrivit på länge… -:P
Commander Crowe springer i kringlor runt detta gäng, veckans bank även denna ång
#13, Tackar ^^

Trots att man ju gärna fäller storfavoriter så är C.C en häst utöver det vanliga. Som Rickard säger så är det egentligen dumt att gardera den innan han torskat. C.C springer än så länge bara i klass 1 och har ju vunnit lekande lätt hittills. Det enda aber man kanske kan tänka på är att det är finaler och att ett antal av hästarna är vässade och som kanske försöker få en så bra position som möjligt för att knipa platserna bakom C.C. Det kan bädda för att det blir lite positionsproblem för C.C som då kanske kanske inte hinner fram till ledaren? Tror att Fortune Access tar spetsen, men kan bli en hård öppning då de 4-5 innersta är snabba ut. Kanske väntar Uhrberg med Nec Carmolo och sätter sig i en bra position direkt och väntar på att de där framma ska köra slut på sig själva. Sen har han ju några val.. antingen chansar han på att överrumpla ledaren på spets innan C.C kommer upp, släpper spets och försöker speeda förbi.. eller så väntar han inte in C.C utan försöker hålla uppe ett högre tempo så C.C får tåga i spåren. Eller? Hmm… nja… Takter löser nog det här som han brukar.
#16, Intressant analys… Jag tror det kan bli såhär:
Fortune spetsar, efter bara lite körning… Sedan ser Uhrberg att C.C går framm då följer han med så han får 2:a utv. bakom C.C…. Jaja jag kan inte se Commander Crowe loosa detta frisk, senast gick han 13.7 OKÖRD ifrån till viss del dödens och det är ljusår bättre än de här.
Nej… tills han förlorar kommer jag spika! Commander Crowe - en ny världsartist.
såg loppet och CC var KNAPPAST okörd, tyckte även att commander crowe tappade lite aktion elr spänst i travet sista biten. EN ny världsartist efter att ha besegrat usla klass 1-3 hästar? tror jag knappast, får nog se till och bevisa något mot bra hästar om det ska bli en världshäst.
vad gäller gardering eller ej så är det utan tvekan bäst att gardera INNAN hästen har förlorat eftersom sedan sjunker spelvärder fruktansvärt mycket och han blir inte lika mycket streckad.
#18, Asså Takter har ju sagt såhära: Han gör bara vad som krävs… + att den aldrig vart trött imål osv.. Tro fan att den är okörd då.. Lägg ner skitsnacket, han krossar ju 95% av alla Sveriges hästar i nu läget iaf.
och det vet du grundat på att han besegrat sämre hästar som förlorar mot 95% av sveriges hästar?
kom inte och säg att det är en elithäst förren han har bevisat att han är det, såfall kan denna listan göras MYCKET lång över hästar som varit riktigt bra tidigt i sin karriär.
och NEJ! jag menar inte att CC inte är en blivande elithäst eller redan skulle kunna gå in och prestera, jag vill bara göra klart att det går inte att säga detta är en elithäst eller en av sveriges bästa baserat på de lopp den sprungit.
#20, Kvittar väl vad det är för lopp? Going Kronos har väl inte sprungit några mördande lopp? Ändå rankas han som världens bästa på många ställen.
hur kan det kvitta vad för lopp det är? ska en häst ses som världens bästa när den aldrig möt eliten? finns ingen möjlighet till det, likaväl kan Going Kronos inte kallas för världens bästa förren han besegrat eliten i tex elitloppet. Men! Going har varit ute mot mycket bättre hästar än commandre crowe har!
#22, Möjligt men köper ändå inte ditt resonemang…

8 Uncle Sund - STRUKEN

ännu en Kari L häst som stryks? någon som vet varför? är det virus och borde man oroa sig för hans andra hästar i omgången??
#25, Inte direkt 2 segrar! KING COMMANDER!