V75-1 Åby 21/4/07
Lopp 4. V5-3. **V75-1. Tvilling.
**Auto **2140:
**1 Palermo Mail - Kihlström Ö 50220 12,3a
2 Capricorn Label - Uhrberg T 23225 14,5a
3 Hurricane Line* - Goop B 31233 13,4a
4 Jeannes Shadow - Ingves P 46236 12,6a
5 Finders Keepers - Söderkvist S 14112 12,4a
6 Harpos King of Pop - Takter J 10530 12,3a
7 Important - Nordström P 11511 12,1a
8 Affe Fager - Svanstedt Å 11141 12,8a
9 Nine One One L.* - **STRUKEN
**10 Toy Ball - Wallin T 26555 12,4a
11 Blue Chip Star* - Adielsson E 5d622 11,5a
12 Finish First - Lennartsson P 21062 14,0a
Affe Fager, Important, Blue Chip Star, Nine One One L. Alla har dragit dåliga spår… Men en som hgick mycket bra senast har dragit ett bra spår - Hurricane Line. Står lite tufft inne men jag räknas med hygglig chans här, Important emot tror jag. I nuläget. Ska verkligen Affe kunna vinna trots 8:onde spår? Det tvivlar jag starkt på.

Palermo Mail är ju en riktig startraket. kommer att få ett bra lopp, och Örjan brukar ju kunna hitta ut om det skulle vara så att någon annan drar fram fältet. beroende på vem som sitter i spets så kommer det garanterat att anfallas bakifrån i detta lopp. och vem som är starkast bakifrån måste bara vara Blue Chip Star som onekligen har otur med sina startspår. men är smidad utav det allra hårdaste stålet. denna får man fanken se upp för.
Important blir mitt första drag och hoppas han kan täppa till truten på Affe Fager!!!
mvh
Bertil
#3, Ja jag hoppas med att truten på Affe Fagr blir igentäppt, men hellre av **Hurricane Line.
**#2, Hmm *Palermo*, känns lite långsökt att den skall vinna n final men Örjan är ju Örjan.
Palermo Mail är allt förutom en startraket, hästen är slö ut och lär hamna typ 3:e inner, men om hästen kommer ut och får ett fint lopp så han den HELT KLART vinna detta.
Nine One One L, drog ett bra spår tycker jag, kär väl hamna typ 3:e utvändigt och blåser sedan till allt i sista sväng? Överhängande risk att det blir körning mellan 2,5,7,8.
Porschen kan ni skippa denna gång!!
mvh
Bertil
#5, Bara så du vet, Spår 9 är erkännt dåligt enligt statistiken, men det verkar inte så dåligt men det är det. Man vinner mer ifrån 10-11-12.

que?? --> #6
911L är en erkänt häftig model av bilmärket Porsche
vad har statistik med detta och göra rickard? trodde det hade att göra med vilka hästar som startade och hur bra dem är,,,, vad jag vet så vann 5 av 6 hästar på v65 från spår 9 tidigare i år.
spår 9 är ett bra spår för många hästar, särskilt när värsta motbuden har spår 7+8.
#10, Statistik stämemr ju.
Affe Fager vinner och blir kanske min spik även denna gång
#12, Hur motiverar du det?
#13, en vinnarskalle av sällan skådat slag
#14, Jo men läget… Mosar han bara fram? Ingen spets väl, undra om han vinner ifrån dödens…
Det vet du väl Åke mosar alltid fram
Var grym från dödens för en tid sedan, dock betydligt bättre motstånd nu och troligen hårdare väg fram till dödens.
Affe Fager ska garanterat räknas, men detta tror jag inte han vinner från dödens och någon ledning lär det väl inte bli.
Ett lopp som troligen står mellan 3 hästar, blir mycket förvånad om 7,8 eller 9 inte vinner detta.
får se hur strecken hamnar, möjligt jag chansspikar 1 av dessa 3 om dem blir jämnt streckade på en 40-60% pga spelvärdet.
Hurricane Line + Important hoppas ja räcker.
hurricane line, baserat på vad? står hårt inne och har knappast visat något bra mot dessa hästarna innan, kanske en platschans, mer ger jag han inte.
kan väl vinna om allt blir serverat och dem andra kör hårt mot varandra, antingen gör dem det eller så låser dem bara loppet via ledning+dödens och sitt eget tempo……
#19, HAha nä okej, satt sist i kön senast, cirka 300 kvar får han en galopperande Always Alluring i knät ovh är bara 3? längder efte.. Bättre läge nu…
faktum kvarstår att han inte har varit i närheten av att besegra dessa hästarna och då har han fått mycket fina löpningar i loppen innan dess. Affe Fager är en betydligt bättre häst vilket han även bevisat.
Nine One One L har varit ute mot hårdare hästar och gjort flera fina prestationer, helt plötsligt har alla tappat förtroende för denna kanon efter 1 dålig insats? Såg inte loppet, men om han fick vandra i dödens senast så ska man inte döma han, väldigt få som klarar av det.
lär blir körning där framme och Affe kan välja mellan att komma ner 2-3.e ytter och köra till ganska tidigt eller sitta kvar å mosa sista 7-800…värst emot tycker jag 991L är. anledningen till motbudet stavas SPEEEEEED.
brutalaccent hade dessutom en bra analys gällande Blue Chip Star.
#21, Nah men kanske extra i form nu då… Gick ju bra senast så…

håller fast vid att BCS kan få ett mkt bra lopp, kommer han ner i tillräkligt bra rygg så kan han verkligen avsluta i det sådant här lopp. kommer att vara vässad till detta lopp, Stig H:s period är under sommaren. icke att förakta. dessutom är upploppet bland det längsta i Sverige med sina 222m. här hinner det hända mkt.
lek med tanken på att han hamnar i rygg på Affe Fager som har ruggig form. blir tempot lågt kommer Affe att avancera framåt tidigt eftersom Important kommer att sitta där när 500m är avverkade. kan då hända att BCS har rygg på Hurricae Line som kan dra tåget om inte Affe gör det sista 700-800m. vilket medför att BCS har en perfekt rygg att gå i och dundra fram över upploppet. fan, jag tror jag har läst loppet helt korrekt. vad tror ni= bollar över frågan till er nu… (eftersom det är så fruktansvart död i dessa V75-trådar, även fast det är Finaler på V75)
#25, Jag är möjligtvis lite inne på din linje men om Hurricane Lane får drahjälp av Affe så är den äckligt farlig tillslut, samma med BCS även om jag tror mer på Hurricane… Affe borde loosa snart… Och som du säger Important lär sitta i spets och var ruggig sist, den kanske slinekr undan trots det långa upploppet?!
Ja varför är det så dött här!?!?!

folket sover, bara tomten/arna är vaken…
Jag är vaken och jag spikar Affe Fager, utan att darra.
#27, Haha precis!
#28, För 6:e gången irad? Ja det har ju lönat sig men någon gång måste det ta slut!

jag har o funderat starkt på det, men jag kan inte släppa BCS från detta lopp- kommer att ge bra odds/% och en feeling är en feeling.
lås: 8-11 (borde räcka i detta lopp…)
lägg till 911L så är jag också trygg ;)
#30, Hal iiiiiis…..3,7 är mina första hästar, därefter 8,11!
Important ska väl vara favorit med tanke på att han kommer säkerligen bättre till än affe fager.
men mina tips är Finders keepers(spets) och sedan 911L som smyger med och plockar dem tillslut.

#33 Bra sagt! Notera dessutom att det är Jansson som styr Porschen imorgon. Senast han styrde blev det!!!!!-ja just det, ett spjut i protokollet. Upplagt för da´capo.

Man kan oxå notera att Jansson är 100% bakom 911L (2/2). Är dock inne på Brutalens linje, att Adielsson bakom B.C.S sitter och gottar sig när Affe pressar på Important därframme. Important släpper knappast spets frivilligt (som jag tror han får utan mindre kamp) och Svanstedt ser nog sin chans i att köra direkt istället för att vänta och låta Important maska bort loppet. Enbart 14% än så länge på B.C.S. Visst är det knepigt att vinna en final från 11:e spår, men jag kan inte släppa den hästen.
Affe :D
#35, Ja… Mycket öppet lopp om man tänker efter ;)
9 Nine One One L.* - STRUKEN

håhå. blir det ju bara ännu lättare för BCS!! jupp!
#39, 4:a Stig H's hästar var katastrofala idag… Finders var bra, lite för¨ånande för mig. HAde torskfeeling på Affe.. Finish First var ju ljusår bättre än sist.
Skönt att Affe förlorade!!!!
Finders var min tredje häst i loppet efter Important och just Affe.
mvh
Bertil

Findes K. överraskade på mig idag. han var bättre än jag trodde. jag hade lite fel ang honom. tur att man hade honom ändå…
annar så vart BCS och Finish F bra. tog plats-placeringarna…
#41, Ja jag hade med torskfeeling.
#42, På mig med, men hörru du! Hurricane Line var 3:a och BCS 4.a!
hade finders keepers som förstahäst när 911L blev struken, mycket nära att jag lirade vinnare också. Var dock inte helt säker på att han skulle spetsa, därav problemet.
Bra Nijo….rätt tänkt men finns tvekan där runt hörnet…typiskt???…njaeee, det är ju det som är trav ;-)
Kom igen vännen!!!
mvh
Bertil
#44, Snyggt, hade den först som 5:a/ 6:a typ.