V75 på Kalmar
är påbörjad;
Surt sa räven hade ju tänkt att jag skulle få ta betalt för First Mack Grocer på rikstoton men vann ju på Halmstad istället och jag är tveksam till att det kommer en till direkt. Hemmahopp kanske i Bella Gigant och så förstås Extreme Smile som kommer ned från Mantorp.
Ännu en söndagsvinnare i listan Finish First nja inte igen. Mest intressanta är trion Victor Cavallo, Simon Starlight och slutligen från sk-tspåret Rite On Dirt (försök till lustighet
)
Nu då, synar vi gårdagens skuttande favorit och håller han för så här täta starter? Nåväl nu ska den andra fransmannen Larron Du Bouffey bli kul att se och förhoppningsvis på speed som ska vara hästens bästa egenskap. Ebel vinnarskalle absolut, Tuben med Åke rent spontant känner jag mig tveksam och då håller jag Åke högt utan snarare handlar det om denna konstellationen men jag har gärna fel. Men han fick ju ett i min smak väl vilsamt lopp igår så då finns där väl gott om krafter. Lupinen har pustat så den ska väl passas även om distansen känns för lång. Kan Brave Sand skrälla annars? Hur som haver så kan man konstatera att jag finner loppet streckintressant.
Håller sig strulputten Underberg på benen så kan loppet vara över. Bland bakspåren Palermo Mail.
Hua här fanns det ett gäng Täbyaspiranter … ja vad ska man dra till med. Zackrisson var länge sedan man såg i vinnarcirkeln och spåret måste för Doitinthe Sand (undrar vad man syftar på
) varit en chock för dem nu. Tomas Johansson har förhoppningsvis inte åkt förgäves utan kommer här ut med sin andra häst för dagen i Sheena. Dean Pearl där är man nog nöjda med ett öppet spår för henne. Chikano får hoppas på sin lucka som givit henne åtminstone två segrar tidigare där hon svarat mycket bra och så Lisa Rhode får försöka bita ihop för då blir det fest i Kil. Och så Queeninthefamily får i alla fall ikväll avsluta mitt streckande. Men ett klart intressant lopp där det nog gömmer sig talanger bara rätt gångart sitter.
Trots ruggig värmning på Another Leaf senast så stannar nog strecket på Rado finns ingen Ligne här även om Gift To Europé inte är oäven.
Spåret är ingen höjdare men jag har för mig att Tornado Gull kan öppna men oavsett så ska den med. Snart kanske med för honom bästa kusken J Takter. Men flera startsnabba och bra motståndare = behöver bena ut lite här men veckan är lång.
Vi får väl se hur många av dessa som hänger kvar till slutet av veckan.
Fan lise-lotte,nu är du på bättet ska jag säga,har du redan börjat analysera Kalmar 75an?Det här kommer att bli en kul vecka,undrar bara hur många ändringar som kommer att göras?Och som du skriver,vilka hänger kvar till slutet på veckan,men det är det här jag tycker är kul,att börja med analysen redan innan startlistorna är tryckta,bra jobbat lise-lotte,nu står vi på oss,men om du ursäktar så måste jag kolla först vilka som är med,inte lika snabb som du,men jag lovar att återkomma.
mvh
lazze

Jag brukar alltid lägga en ram på söndagskvällen som jag jobbar med under veckan. Första känslan och ens egen kunskap är som man säger "första tanken är oftast den bästa" och man har inte hunnit bli påverkad utifrån.
Ja det är ju riktigt,det är där jag gjort så många misstag att jag frångott min första tanke,men jag har lärt mig.Kan berätta en liten episod för ett antal år sedan.Hade gått och lurat på en häst som Fricken hade som hette Ever Garbo,åker ut till Valla och snackat med kompisarna att jag lirar 1000:-vp,kollar värmningen,allt ok,2min kvar till start Ever Garbo står i 60 gånger,vad gör jag då min D-skalle,jo,ändrar mig och lirar Stig H.Jaha,vad händer,självklart så vinner den till 60 gånger,och där står man,spelade inte ens en tia vinnare.Då tyckte jag att nu lazze är det dags att lägga av när du inte följer din intution.Men det är en annan storry.
lazze

Vet inte vad det är som är som känns så väldigt bekant i din berättelse