Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 745 ggr
Bertil
0

V75-6 Åby 21/4/07

Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling. Auto **2140:
**1 Mireille Ås - Kihlström Ö d5532 12,3a
2 Electra Skift - Lennartsson P 13222 12,7a
3 Olganina* - Uhrberg T 12030 13,3a
4 Spoon Hornline - Persson G H 01050 11,1a
5 Lotuschic - Adielsson E 31101 11,3a
6 Minnesota - Goop B 31341 12,6a
7 Gill Star - Söderkvist S 24121 13,0a
8 Vanilla Sky - Takter J 31111 12,7a
9 Riva del Sole* - Horpestad T 111d1 12,0a
10 Blues Office - Ingves P 5k11d 11,8a
11 Ingrid Palema - Svanstedt Å 11033 12,0a
12 Zoccer Wadd - Jansson T 20052 11,7a

Rickard007
0

Intressant lopp! Spoon Honrline's senaste prestation ska man nog glömma. Dock är det lång distans nu, tror inte den vinner.
Däreot Electra Skift, gick mycket fint senast bra spår, god chans. Värsta motbud är nog den som slog henne sist - Minnesota.. Då jag inte tror Riva Del Sole går så bra bakifrån, var ju grymt lyckat i Frankrike… Och förstås, årets bästa prestation i mitt tycke Lotuschic, men kommer den verkligen till ledning? annars är del väl sårbar? Också ganska svårt.

Nijo
0

Mirielle Ås tar troligen spets om Örjan vågar ladda(kan galoppera), lär väl vinna från ledningen annars.

Electra skift imponerade stort på mig senast, blir livsfarlig. Riva Del Sole måste väl räknas och  även Blues Office som är en riktigt bra häst i grunden, får hoppas Puro förberett den bra.

alla förutom 7+8 kan vinna detta loppet troligen.

brutalaccent
0

ja! skall man ranka dessa hästar efter deras senaste prestationer så är det nog Riva Del Sole som klangar högst, även fast Lotuschic inte ligger långt efter, maken till vilken årsdebut hon gjorde. Imponerade verkligen på mig, helt hänsysnslös med motståndarna.

Rickard007
0

#2, Knappast att 3+11+12 vinner heller… Nah Mirelle Ås, knappast imponerat tror knappast på vinst där heller.

#3, Funkar Riva bakifrån?

Nijo
0

rickard, nu är du ute och cyklar, 3,11 och 12 är alla 3 bra hästar som mycket möjligt kan vinna med klaff,,, särskilt Olganina om den får ett bra lopp.

Mirielle Ås ansågs som en av kulltopparna och kanske den bästa också, vart spelad ganska hårt i årgångsloppen förra året, tyvärr galopperade hon bort sig. Visst blir hon att räkna med.

brutalaccent
0

grejen med Olganina är väl den att man har haft stora förhoppningar på henne, men inte levererat(inte vunnit) men från det läget skall hon nog räknas lika mkt som det andra framspårshästarna.

om Riva funkar bakifrån, det törs jag inte svara på. men att hästen har kapacitet finns det inget tvivel om.

Rickard007
0

#5, Då cyklar du lika mycket. Bara för jag tycker en sak så cyklar jag enligt dig. Du säger jämnt att Hanné's hästar har bra chans ändå vinner de aldrig, som jag säger… Men du har väl rätt.

Nijo
0

å andra sidan är det jävligt mycket lättare att plocka bort hästar än att hitta vinnaren rickard, det kan fanemaj alla göra. Du sade att 3,11,12 inte kan vinna trots alla 3 är väldigt bra hästar, finns ingen motivering att plocka bort dem 3 mer än att 11+12 har dåliga spår.

Rickard007
0

#8, Finns dte ju… Hur många gånger har Zoccer Wadd vunnit i den nya regin? 0, just det.

Och senast vart Ingrid Palema slagen av Zoccer Wadd ex.

Du är ju sjuk, dte var ju du som började plocka bort hästar.

Nijo
0

haha, say where and i'll be there!  ^^

Nah, men Riva Del Sole spikas mycket troligen här i detta loppet, känns som en mycket bra spik med tanke på det som presterats i frankrike, spåret är ganska bra också tycker jag. Riva gjorde trots allt en 2,3 riktigt bra lopp bakifrån förra året, klarar av att speeda såsom vandra i dödens.

Rickard007
0

Huvudsaken är satt hon fungerar lika bra bakifrån + i Sverige nu då…

ThomasH
0

Om Riva del Sole* körs barfota så ska hon räknas som favorit, hon är minst lika bra bakifrån

Rickard007
0

#12, Okej då bör hon nog vinna detta va?

Svanthe
0

Är det någon som kan svara på när Electra Skift skall börja vinna igen?

Nijo
0

IMORG!

Rickard007
0

#15, Mycket möjligt!

brutalaccent
0

Olganina*  - STRUKEN

Spoon Hornline - STRUKEN

brutalaccent
0

borde det ju bli spets rätt så lätt för Lotuschic. spets och slut!!!

Rickard007
0

#18, Fegt av Lennartsson att släppa.. Riva Del Sole var dagens prestation - äckligt bra. Stig H's var kassa.

Nijo
0

kassa är att ta i, electra skift var 3:a? är helt ny mot stoeliten efter att bara ha gått årgångslopp,,,,,helt klart bra prestation tycker jag.

ska inte begära för mycket, tar ofta tid att växa in och få hårdhet när man kommer från årgångsloppen.

Riva Del Sole stod för en helt anann klass här, elitloppet nästa! sprang snabbare tid än de gjorde i olympiatravet.

brutalaccent
0

ja! jag fick lite känsla av Commander Crowe. men bara lite… vill ju inte jämföra dessa hästar på något sätt. då kommenterar alltid någon det, så gör det inte. var ju bara en lite känsla jag fick. -:P

Nijo
0

CC hade varit kul att se i harpos hanover,,, elitloppet finns det absolut inget att hämta.  Men vad jag hört så blir det ingen start i HH pga hästen ska ta det lugnt och fortsätta möta b-hästar,,,fortfarande bara 4:a år.

brutalaccent
0

tycker jag är rätt. har skall hålla några år till. ser ju var som hände när Max Flukt tag steget upp och skulle fajtas med det stora. att han skall vara skadad, jag psykist jah! den hästen kan inte må bra efter att Le Cannibal åt upp honom i Finland.

ZenoX
0

Riva Del Sole sveriges bästa sto just nu !!!

brutalaccent
0

icke att förglöma Giant Diablo. mkt fin häst det med…

ZenoX
0

ja det är det men Riva Del Sole är sveriges bästa sto just nu..

Nijo
0

är? det kan du knappast veta säkert, det är en högst subjektiv bedömning unge man. Skillnad på vad du tror och hur det egentligen är,,,,,just nu är RIva Del Sole mycket bra, men det är även Giant Diablo och Camilla Highness, rankar dem lika högt.

ZenoX
0

jaa men jag hittar ingen som kan spöa Riva Del Sole

Nijo
0

och det baserar du på 1 start i sverige detta året? hmmmmmmmm,,,, varför ska inte giant diablo eller camilla highness kunna besegra RIva del sole?   det är oftast positioner och löpningsförlopp som avgör sådana dueller.

Rickard007
0

HAha håller helt på ZenoX! Riva Del Sole är ju lätt Sveriges bästa sto just nu, punkt slut.

Nijo
0

men ni baserar det på 1 lopp i sverige mot dåligt motstånd,,,,vad får er att tro att g.diablo eller camilla highness inte hade vunnit det loppet också? tror jag säkerligen dem hade.

ZenoX
0

inte en chans det här är slut diskuterat…

ZenoX
0

dom kanske hade vunnit om inte Riva Del Sole hade varit med :D

Hannna
0

Vi lär ju aldrig veta hur det hade slutat. Men jag menar vem var 2:a i stoloppet, Ingrid Palema, eller vem var det? Lite klasskillnad mot Giant Diablo och Camilla Highness. Jag håller med om att hon är Sveriges bästa sto just nu, men inte att hon är en bättre häst än vad Giant Diablo är, än i alla fall. Ett lopp mot hästar som Giant Diablo brukar möta, dvs eliten, och vi har svaret!

Rickard007
0

#34, Zoccer Wadd var väl 2a…

Jag kommer inte vika ner min åsikt förräns Riva blir besegrad från lika lägen av något sto så… Bara Camilla som kan utmana, Diablo är ju helt under isen.

ZenoX
0

håller med dig rickard helt!!

Nijo
0

och jag kommer inte ändra min åsikt förren RIva Del Sole har besegrat elithästar som Giant Diablo och Camilla Highness har varit ute mot, det är en annan klass än de hästarna som Riva del sole möte nu.

Alla prestationer är relativt beroende på vilket motstånd de besegrat, Riva Del Sole möte för tillfället inga bra ston alls, visst var det en fin prestation, helt klart. Men Camilla highness har väl en 3 raka segrar i guld mot liknande hästar? och Giant Diablo har väl inte kommit i form, men har en kapacitet högre än riva del sole, 3: ai elitloppet BLAND ANNAT!

Rickard007
0

Bara så ni vet, Riva Del Sole var endast 3 tiondelar ifrån Mara Bourbon's världsrekord - okörd!

#37, Man kan inte leva på gamla meriter.

Hannna
0

Giant Diablo har också kutat 12,3(tangerat världsrekord) över medledistans…på 1000m bana. Kom dock bara 3:a då!! Riva har varit makalöst bra, vi lär ju få svaret hur bra om 3 veckor…

Rickard007
0

#39, Nah? Enligt experterna i TV så har Diablo sprungit 12.4. Dock skall man tänka på att hon aldrig gör något själv i loppen, Riva tryckte ju på ledaren och satte sedan upp tempo!

Nijo
0

haha, "okörd" gå och lägg dig rickard!    visst fanns det kanske lite sparat över mål, men du behöver inte överdriva.

svaret på vår fråga lär vi med stor sannolikhet får reda på under året.

Rickard007
0

#41, Såg det ut som om Horpestad körde något på henne eller? Riva Del Sole vinner över Diablo från dödens i nuläget ^^

Hannna
0

#40 Det är bara att gå in på atg och kolla, jättefint, 1.12,3 i copenhagen cup 2006 som 2:a. var hon till och med.

Rickard007
0

#43, Ok… Gjorde hon loppet själv eller? Riva är en mer komplett häst.

Nijo
0

äh,, att kunna göra mycket själv i ett lopp är alltid relaterat till motståndet,,,,,möter man de elithästar som giant diablo gör så finns det VÄLDIGT få hästar som kan gå in och göra mycket jobb själv och sedan vinna. tror knappast RIva Del sole hade kunnat gå in i olympiatravet och köra på samma sätt som i stoloppet och vinna…. 

Egentligen ska man inte kunna dra fram hela tåget sista 700m som gentleman gjorde och sedan hålla undan för dem bakom,,,,händer ganska sällan. Ifs svårt att bedöma den prestationen lite eftersom det blev lite kört i halsen med stenhårt tempo och alla där framme gjorde bort sig……

Rickard007
0

#45, Skämtar du? Tro fan att hon inte kunde då Åke svarar ut Kesaco, men han skulle släppa till Riva Del Sole eller? HAHAHAHA.