aktuella till elitloppet
Listan på de hästar som Stenby helst vill ha med:
Offshore Dream, Frankrike
Kool du Caux, Frankrike
Going Kronos, Sverige
Kesaco Phedo. Frankrike
Gentleman, Sverige
Citation, Sverige
Acclaim, Sverige
Red Chili Pirat, Sverige
Dumle Loss, Sverige
Conny Nobell, Sverige
Giant Diablo, Sverige
Torvald Palema, Sverige
Jetstile, Norge
Frisky Bieffe, Italien
Frulino Jet, Italien
Mr Muscleman, USA
Ser bland annat att Torvald Palema är aktuell för elitloppet, kul!
Riva Del SOle är inte särskilt aktuell medan Giant Dablo är,,,ser man skillnaden mellan dessa hästar eftersom Diablo har varit ute mot eliten under lång tid medan Riva Del SOle aldrig matchats mot så bra hästar.
Roligaste hästen att få se är nog Red Chili Pirat, hoppas man får se hur bra den hästen är i år och då är elitloppet det ultimata testet.
Får väl hoppas på en joker i form av, Jocose, Jaded, colombian necktie eller passes.j.pej, kanske turbo sund?
Offshore Dream, Frankrike - Skrällvann ju Prix d'Amerique. Tror knappast den kan blanda sg i stirden om den startar alltså.
Kool du Caux, Frankrike - Min franska favorithäst, slog bland annat Kesaci alldeles nyss på 09.9. Fräsch = Farlig.
Going Kronos, Sverige - Hoppas hoppas hoppas på start, blir inte förvånad om den vinner! Kari har ju sagt att den hästen inte går att slå.
Kesaco Phedo. Frankrike - Hade inte vunnit Olympia felfri, men om han är färsch ska han ju räknas.
Gentleman, Sverige - Världens bästa häst enligt Kari men det går inte slå Goingenligt honom själv.
Citation, Sverige - Knappast vinst om den ens tar sig till final.
Acclaim, Sverige - För grön i sådana sammanhang vinner inte.
Red Chili Pirat, Sverige - Ovanstående. Kan dock skrälla till en bra placering.
Dumle Loss, Sverige - Tog inte ner Torvald på medel nu är det kort osv. NEJ!
Conny Nobell, Sverige - Överskattad.. Fjolårssäsongen var ju en katastrof förutom just Elitloppet. Knappast vinst 2år irad.
Giant Diablo, Sverige - I det skick hon är i nu kan hon bara glömma en final.
Torvald Palema, Sverige - Undrar om den repar sig efter den starten senast. Om ens start så vinner den aldrig. Isåfall ska det vara en helt ny häst.
Jetstile, Norge - Skräll om den tar sig till final.
Frisky Bieffe, Italien - Skyhög kapacitet när den fungerar, helt klart kapabel att vinna. Om den är fräsch är det stormvarning!
Frulino Jet, Italien - Final knappast mer.
Mr Muscleman, USA - Kan knappt hästen, har ju gått fint i USA om den funkar lika bra här så pass upp.
äh, du sågar dumle loss efter att den gjort 2 lopp efter 1 års vila? kan säkerligen höja sig 1-2 klasser till med lopp i kroppen till elitloppet.
Conny är conny, sveriges bästa häst står jag fast vid, fram tills han blir besegrad av en svensk häst i större lopp, som jag ser det finns bara going som kan.
citation kan mycket väl vinna, blev bortlottad förra året med dåligt spår,, grymt fin sprinter annars, inte dte minsta förvånad om den krigar hela vägen.
Red chili pirat imponerade verkligen förra året när han tog dubbelseger i åbergs stora pris(heter det väl?).

Jag håller med Nijo här. Men jag hoppas att även Giant superman får chansen i år. verkar på väg tillbaka tycker jag.
jag måste säga att även om riva del sole inte har mött de bästa ännu så skulle det vara kul att se henne i ett av försöken. Jag tror hon har mer att hämta än både Jaded eller Jocose. Colombian necktie tycker jag däremot är en rolig outsider precis som Nijo.
#2, Sågar och sågar.. Behöver höja sig 5 snäpp minst för att ta sig till final ens.
Conny är Conny och Conny hade en ganska misslyckad fjolårsssong.
Citation förra året ja men nu är det nytt år! Skräll om den tar sig till final typ tycker jag.
RCP jovisst han var grym, men ingen häst som han slog där skulle vinna ett Elitlopp.
Conny och Going är tidiga tips. Franscoserna är ju hästar, men det är inte så enkelt att lyckas i Elitloppet och det vill till att det vässat formen ordentligt
Finns ingen anledning till att tro citation ska vara sämre i år, tvärtom så borde han vara ännu bättre.
Red chili pirat möte väldigt starka hästar i form av giant superman, passionat kemp, adams hall och digger crown,,,,all respekt för det och särskilt det sätt han gjorde det på!
Visst är Giant superman mycket intressant till elitloppet, men då får fanemaj Fredde se till och visa vad hästen går för, fanemaj inte acceptabel att köra 4:e invändigt och sedan tro han ska kunna vara med i ett elitlopp!

jag vill ju ha fler Amerikaner hit, dom är jävla dåliga på att visa upp sian hästar utanför sitt eget land. trist!!!
Giant Superman är knappast aktuell för Elitloppet för 5 öre som läget är nu. Silver?
ok, men då ska thai tanic, giant diablo, lukas lupin, torvald palema, kesaco phedo heller inte vara aktuell för elitloppet???? Giant superman var förre dem i mål med gott om krafter kvar såg det ut som också.
nah, ner i silver med alla! dem är usla?

MEN HERREGUD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NU FAAN FÅR DET VARA NOG MED ATT SÅGA KESACO!!!!!!!!!!!!!!! ON HAN ÄR FRAICHE OCH FRISK SÅ ÄR DET INTE EN ENDA JÄVEL I SVERIGE, FÖRUTOM GOING, SOM ENS KOMMER UPP TILL KOTAN PÅ DEN HÄSTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! när faaaan blev elitloppet et lopp för dom näst bästa, VI SNACKAR ELITEN HÄR, och då är det dom bästa som ska möta dom bästa: Kesaco, jardy, kool du caux, g diablo, gentleman, acclaim, glen, going, mr muscleman, rcp, giant S måste göra något lopp till för att visa att han är tillbaka igen, lady d´auvrecy är alltid med där framme med dom bästa, conny vann ju föra året så han ska i alla fall få en inbjudan.
jaded, jocose kan vara kvar ute på ekerö!

sandlåda…igen!
Jovisst brutalwn, men det är är kul med debatt åven om den kan te sig lite hätsk…;-)
mvh
Bertil
#10, Okej så du tror Ludde startar GLEN KRONOS? Lycka till.
hehe, och Jardy har inte gjort ett bra lopp över kortare distans på 100 år.
Sedan är det väldigt svårt att kunna tro på kesaco phedo när han fortfarande inte har vunnit något särskilt meriterande lopp på väldigt länge, tycker fanemaj att han måste visa mer först. Självklart vet jag att dte är en bra häst, men jag kan skriva ner många andra hästar som också har hög kapacitet och inte presterar…….
#14, Sant! Sant!

#14 tack det vet jag väl, men han har styrka som få! så om han skulle ta sig till final så skulle inte första heatet ha satt sig för "5 öre" och skulle kunna vara med i slut spurten tack vare sin styrka.. men men, man kan spekulera om hur det kommer att gå till, svaret får vi i slutet av maj.
#12 visst är det så, man måste försvara sina åsikter! ha ha ha…
gissa vem nijo: 4 i prix d´amerique, 2a i prix de france, 1a på 10,7a/1609m i criterium de vitesse 11/3, 1a i B loppet 31/12 på 10,8a/2100m, record på 12,3L/ 09,9ak, sprungit in 17 558 449 krs???
#11 och igen, jag vet!! ha ha ha =)

#13 nej det tror jag inte men det hade vart kul eftersom det är en väldigt fin häst
du får vara med att gissa rickard…. =)

perkele. pikukläpit thäla tapelevat.
jo, men sedan vet vi att tidern på de franska banorna är snabbare än dem ska vara jämför med sveriges,,, springer man 1.11 i frankrike så är det fanemaj 1.12 i sverige.
står fast vid min åsikt om kesaco phedo,,,har inte vunnit något meriterande och ändå är det världens bästa häst??? konstigt.

criterium de vitesse=kriteriet för sverige
4 B loppen= swedencup
prix de france= olympiatravet
och?? ja, banorna är snabbare men svenskarna kan inte slå honom i frankrike heller så då måste det betyda att han är bättre, eller?
men därav har vi ett problem,,,,våra bästa presterar sämre i frankrike och frankrikes bästa(kesaco phedo) presterar sämre i sverige.
Vad för bra svenskar har han möt? conny som galopperade eller var dålig/sjuk. kan inte minnas några andra BRA svenska hästar han besegrat i frankrike(som har något att göra i elitloppet).
Ähhh…här verkar det vara små människor som lämnar sina små tips och som lever sina små liv i sina små hus!!!
;-)
mvh
Greven
Jag gissar på Lillcita, rätt?

#22 ha ha ha näh vi har bara en konversation men slut med det, det leder ändå inget vart…

# hi hi hi=)
nej, nej…tipsa på ni…det gillar vi…
mvh
Bertil
De finns bara 1 i elitloppet iår Going Kronos:P
#27, Om han startar så… Hoppas hoppas!