Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 902 ggr
Bertil
0

V75-3 Åby 21/4/07

Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling. Auto **2140:
**1 Torvald Palema - Svanstedt Å 14152 11,3a
2 Thai Tanic* - Goop B 50010 09,9a
3 Kesaco Phedo* - Bazire J M 10421 09,9a
4 Acclaim - Eriksson H 11111 12,5a
5 Giant Superman - Larsson F B 34402 10,4a
6 Hot Tub - Ohlsson U 51002 11,4a
7 Lukas Lupin* - Lennartsson P 12621 10,9a
8 Morydiem* - Marie B 31102 11,0a
9 Giant Diablo - Kihlström Ö 22043 10,1a
10 Gentleman - Uhrberg T 1dd11 11,8a

Rickard007
0

Torvald Palema - Tar självklart spets första biten lär bli utmand riktigt rejält av Världens snabbaste häst? Morydiem. Tuff körning att vänta och över 2140 m håller inte det. Khesaco Phedo lär ju kliva fram utvändigt ledaren efter sisodär 800 meter kanske, det ska bli fart på tillställningen… Jag tror på en spurtvinnare i nuläget. Då handlar det om 3. Gentleman, Acclaim, Thai Tanic.

brutalaccent
0

Morydiem skall enligt tränaren kunna öppna i 1.03 tempo första 500m. så jag är faktist inte så säker på att Torvald har sucken av en chans att hålla emot detta par?

tror att svenskarna kommer att få se sig avklädd i detta lopp. Khesaco Phedo kommer förmodligen att vinna detta plättlätt. iaf om hästen är av sunda vätskor. 1.09,9 över medeldistans näst senast och ändå vann hästen inte. övriga hästar i detta fält travar inte ens dessa tider över sprinterdistans, bara Thai Tanic.

detta kommer att medföra att han kommer att bli skyhög favorit, och det kommer att gå att garnera honom med några roliga fiduser.

Rickard007
0

#2, Hmm men Torvald har öppnat 03.9 första 500 så… Åke är Åke, när släpper han spets? Lär bli körning… Jag bara vill ha en svensk vinnare… Men visst Kesaco är grym men jag singlar aldrig iaf.

Travel
0

Khesaco Phedo även kallad Nallebjörnen krossar detta gäng. Tror tyvärr inte någon svensk har en chans just nu. Bästa hästen helt enkelt. Spik för mig. Men jag hoppas Stålmannen vinner. Även franska Hästar galopperar :-)

Bertil
0

Åke är en tjurskalle och agerar nästintill absurt.Sedan får han vara så mycket kung han vill för er andra ;-)
- Tur han har en fru som klarar ruljansen!!

mvh
Bertil

Rickard007
0

#4, Franska hästar om några är väl galoppbenägna.. Men en sak jag är lite fndersam över, om Kesaco är sååå grym varför har han bara vunnit  2/5 senaste?

Bertil
0

Hårda lopp!!!

mvh
Bertil

Rickard007
0

#7, Ja men är man så himla grym skall man vinna de.

Nijo
0

Torvald Palema tar garanterat spets och jag är tveksam till om åke kommer släppa till kesaco phedo.

rankar 1,3,5 högst i detta loppet, har en känsla av att fransmännen kommer bli överskattade eftersom så jäkla bra tror jag inte dem är, särskilt om det nu blir en resa i dödens.

Rickard007
0

#9, Vaddå till Kesaco Phedo? Morydiem kommer ju utmana.

brutalaccent
0

Kesaco Phedo tror jag inte är benägen om att få spets heller. för Torvald och Morydiem kommer nog att köra där framme. ingen utav dessa kommer att vinna detta lopp. tror jag iaf!

Rickard007
0

#11, Håller på din linje.

brovve
0

Kesaco Phedo vinner detta om han får överta likväl som om han får gå i dödens..förmodligen även med ett par längders marginal ner till tvåan som kommer bli en starkt spurtande Acclaim.

Längre ner i fälter kommer vi hitta Torvald och Morydiem som kommer att köra ihjäl sig.

Hannna
0

#8 I Prix De France höll han väl 08 tempo första 1600m innan krafterna "tröt", fick ge sig mot smygkörd häst och kom in i mål på tiden 1.09.8/2100m. I Prix d'Amerique tyckte jag han var något sämre, men gjorde ändå ett kanonlopp efter elakt lopp. Sedan har han även vunnit 2 lopp i överlägsen stil under meetinget.

Rickard007
0

#14, Jojo men för min del, ska de vara världens bästa häst då vinner man iaf 75% av sina löp.

Nijo
0

lägg av, förhelvete! det är hårt i världseliten, vill kesaco phedo vinna 100% av sina lopp så går han bara ut mot sämre hästar, men det visar å andra sidan inte ett skit utav hur bra han är.

Rickard007
0

#16, Nej men är han världen bästa som vissa tycker så… Vet ni vad han stod i i Prix d'Amerique? 1.40…

ZenoX
0

Acclaim!!!!!!!!

Nijo
0

Troligen står loppet mellan 1,2,3,5 och kanske 8,,, bästa hästarna och bäst lägen.

Väldigt svårt att veta hur loppet kommer köras med dessa fransmänn.

Bertil
0

Inte så högt……;-)

mvh
Bertil

Nijo
0

vad gäller acclaim så fick han som VANLIGT ett bra spår, men inte ens det kommer hjälpa denna gången såvidare flera hästar inte galopperar eller är sjuka. Visst kan det inträffa också…..

Rickard007
0

#21, Har du ju sagt förr att du ALDRIG lär dig.

Hannna
0

#17 Kesaco Phedo stod i 4 ggr i Prix D'Amerique, var själv på plats och såg loppet och oddsen!

Rickard007
0

#23, Hmm, vem har sagt 1.40 då?

Hannna
0

Man får även tänka på att de körs en hel del prepare-lopp i Frankrike, därav blir några ägg eller sämre placeringar i raden, även för de bästa.

Rickard007
0

Han skriver även om att Wetterholm har sagt 1.40 så..

Travel
0

han stod i ca 4ggr dessutom så är nästan det aldrig nedspelat i frankrike på samma sätt som i sverige, det är helt enkelt hårdare konkurrens och större bredd därav är oddsen högre på favoriterna. Och angående om han nu är bäst eller inte får vi väl se på lördag. för mig är han iaf bästa spiken

Hannna
0

#27 Jo, men det var ju fel. Gå in på atg.se och sök på sportinfo, där står det att han gav 4ggr i odds i PdA.

Rickard007
0

#29, Jo har förstått det nu, men var väl inte så konstigt att jag trodde Per Wetterholm talade sanning elleR?

Hannna
0

#30 nej, inget konstigt med det alls.

Rickard007
0

#31, Haha nä, men hur kan han vara så dåligt påläst?

brovve
0

#28…sanna mina ord.

Spika å var nöjda över ett bra spel, eller gardera och hoppas att många är sjuka eller ur form för dagen som Nijo sa tidigare.
Det är det enda som kan stoppa Kesaco Phedo på lördag.

Visst, Acclaim har vart jätteduktig på slutet, men fortfarande klasskillnad mellan dem franska, det visade sig väl ganska tydligt i vintras dessutom i alla dem större loppen i frankrike?

Rickard007
0

#33, Ja och Kesaco visade hur bra han går i Sverige vid förra besöktet.

brovve
0

[070404]: Kesaco Phedo kommer till Olympiatravet på Åby. Och Morydiem. Kanske även Niky.
Därmed får våra svenska travhjältar i sann olympisk anda nog vara nöjda om de kan knipa någon bronsmedalj eller så.

LÄS VIDARE:

Kesaco Phedos tränares Jean-Michel Bazire uttalande efter Kesacos triumf på 1.10,7 i Criterium de Vitesse i Cagnes-sur-Mer i början av mars var både välformulerat och säger det mesta:

"Det finns vanliga hästar, de med V4-motorer. Sedan finns det bra hästar som jag kallar V6-or. De riktigt bra är V8-or. Sedan finns det två V12-or i världen, Jag de Bellouet och Kesaco Phedo".

Acclaim och Gentleman i all ära, men när en häst som Kesaco Phedo - jag erkänner det gärna, det är en av mina absoluta favoritttravare - kommer till Åby så får de blågula hemmahjältarna spela andrafiolen. Svenska vinterdominanter i gulddivisionen kvalar om man är snäll måhända in i Bazires V8-kategorisering…

Åbys sportchef Per Wetterholm kan hur som helst känna sig mäkta nöjd och stolt med sitt verk - han och hans medhälpare i sammanhanget är på väg att lyckas "måtta in" en olympiatravsfinal åt samma sportsligt fenonemala håll som det blev år 2000 när den då femårige Varenne för första gången kom till Skandinavien och via tredjespår sista varvet (!) krossade det årets Prix d'Amerique-segrare General du Pommeau

Den sagolika höjdaren är förstås i praktiken mer eller mindre omöjlig att upprepa, men årets upplaga av Olympiatravet lovar alltså att kunna bli en av årets verkliga sportsliga höjdpunkter på svenska travovaler.

Kesaco Phedo har gjort ett besök i norden tidigare, 2004, det år han vann Prix d'Amerique. Men tyvärr stod han då inte på fräscha ben i vare sig Oslo Grand Prix eller Elitloppet, och han vände hem till Frankrike igen med floppstämpel på sig.

Nioårige Kesaco Phedo har annars tävlat på högsta nivå i Frankrike ända sedan han var tre år. Då var han en årgångstopp i både sulky och under sadel och sedan har han som äldre varit en av Frankrikes absolut bästa sulkyhästar - när han varit frisk och fräsch. För Kesaco Phedo har varit skadad och uträknad mer än en gång, men mirakulöst nog alltid kommit tillbaka. I vinter på Vincennes har han nått samma kapacitetsnivåer som han gjorde sitt toppår 2004.

I Prix d'Amerique blev han favorit efter sin 1.10,8-uppvisning i Prix de Bourgogne nyårsafton, men det mördande tempo han fick gå i i dödens i uppförsbacken utanpå stallkamraten Jardy sista söndagen i januari blev för tufft. Kesaco Phedo fick nöja sig med fjärdeplatsen efter en med tanke på löpningsförloppet trots allt mycket stark insats.

I Prix de France hade han greppet i det längsta, men till slut var Kool du Caux starkast.

När vintermeetinget på Vincennes var till ända fick dock Kesaco och Jean-Michel Bazire alltså sin fullträff: i Cagnes-sur-Mers grand circuit-lopp vann han efter att forcerats till spets på 1.10,7 i närmast överlägsen stil före Smashing Victory.

Den här gången (och alltså till skillnad från 2004) håller jag tummarna för att Jean-Michel Bazire kommer med en fräsch och smidig Kesaco Phedo till Sverige. Den svenska travpubliken är, utan att behöva åka till Vincennes, värd att få uppleva den här karismatiske hästen när han är som bäst. Att Bazire väljer att resa till Åby för att köra Kesaco istället för att köra Jardy samma dag på Enghien i ett större lopp är också en fin vink om att Kesacos strålande vintermeetingform i varje fall är någorlunda intakt nu när han lämnat Grosbois och har flyttat ut på landet.

Morydiem når inte samma "V12-nivå" som Kesaco Phedo men är alldeles avgjort en V8:a, och dessutom en fransk häst som kan förmodas fungera utmärkt på nordiska tusenmetersbanor. Det är nämligen minst lika mycket speed och fart som styrka i den här hästen vilket illustreras av att han i vinter huvudsakligen matchats på, och gjort sina bästa lopp, över 2 100 meter med bilstart på Vincennes.

brovve
0

kort summerat kan man väl ändå konstatera att det ÄR klasskillnad mellan Kesaco Phedo och resten..kommer säkerligen blir ngt liknande Jaggens besök ifjol, utan dopingskandal.

Nijo
0

på 4 friska ben i frankrike är kesaco phedo en fruktansvärt fin travare, men hur fräsch den hästen är kommer alltid vara ett frågetecken med tanke på hur lätt han går sönder och nu ska han starta i sverige där flera fransmänn haft stora problem under tidigare år.

personligen kommer jag chansa med risk för att göra ett uselt spel om han vinner med flera längder, men jag är väldigt svag för torvald palema och giant superman som kan bli sveriges bästa till elitloppet tror jag.

Svanthe
0

Om Bazire trycker på, vem törs svara. Möjligtvis någon "hjälte" som bäddar för H Eriksson och Acclaim. Annars är det, som Micke Nybrink brukar travestera; spets och slut, betala ut. Undrar hur det går i lopp 4?!

Svanthe
0

Nu vet jag det också. Nr 9 Eject. Ulf Ohlsson från min hemstad Sundsvall, Norrland. En klok karl som kör som man bör, till skillnad från Åke Svanstedt, också från Sundsvall, om än några mil utanför. Nu är klockan mycket. Jag återkommer efter skönhetssömnen och förklarar varför Kihlström vinner avd.5 med Greenheart. De ni, sömntutor!!!!!!!

brutalaccent
0

felfri och hel har jag mkt svårt att se Kesaco Phedo förlora detta lopp. tänk på att de hästar han möter inte är några världsstjärnor(dock mkt bra vissa av dom). om man skal leka med tanken i ett lopp som detta så kommer det då att vara Åke mot en galen fransos vid namn Bruno som kommer att köra om spets. eftersom Morydiem verkar vara den av det franska hästarna som trivs bäst på 1000m banor (enligt Anders Lindqvist - Frankrike expert!) så kommer det förmodligen bli ett helvetiskt körande i spets. därav kan man nog räkna bort båda dom hästarna. för ingen kommer att kunna stå emot på slutet när det utvändiga hästarna kommer. vilka är dessa då?

Kesaco Phedo - kommer nog att dundra fram till dödens eller kanske få överta ledningen. (säkert kort för Åke som då förmodligen sitter i rygg, och fransmänen brukar försöka köra undan på slutet, vilket gynnar Åkes häst)

Acclaim (skall mkt till) men om tempot har varit högt vet vi att denna valak kan avsluta bra. kommer att få ett lopp i ryggar och han behöver inte krypa ner till sargen.

Hot Tub - van möta tuffa hästar i Fraknrike, bl.a Morydiem som han plockade många metrar på under upplopp i Fraknrike. denna gången kommer Ohman att plocka av honom blyskorna, vilket kommer att gynna denna Hingst avsevart.

bakspåren (Gentleman & Giant Diablo) vet vi har mkt bra spurtegenskaper, och ev. kommer att bli framdragen av en avancerande Acclaim. vilket är draghjälp nog så bra. kan bli ett fält i vida spår i detta lopp. mina förhoppningar är att det blir målfoto. men vem som vinner, hoppas på Hot Tub, skulle ge bra med deg och för att jag diggar Uffe.

Rickard007
0

#37, Håller med om fräschören.. Sen vet man int eom han funkar så kanon på 1000 m bana…

Hot Tub, ska tydligen kännts ruggigt fin i jobb… Dock är han sällan det i sverige numer :/ Platsskräll!

julianaS
0

jag tror ochså att nallebjörnen vinner, det ska vara banan imot. den hästens svaga punkt är att han har varit väldigt lat och oinspirerad, J-M har fått använda många knep för att få honom att springa. jag hoppas att det inte kommer tillbaka och spökar. jag håller tummarna för nallebjörnen, J-M, Gerald skötaren och hela gänget. Dom får slita jävligt hårt för att chefen ska vara nöjd och det har lönat sig eftersom dom är frankrikes mest framgångsrika stall. Heja stall JMB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rickard007
0

#42, Hans största fan? Cool
Jag tror han vinner med, men hoppas på en svensk!

Bertil
0

Välkommen in i debatten, Svanthe….det ä'r bra att du paddlar runt och rör om i ankdammen ;-)

mvh
Bertil

julianaS
0

jag har många vänner som jobbar där eller har jobbat, min bästa vän är skötare till bla Jardy, och både far och son är jätte trevliga när man väl lär känna dom så ja, jag håller på dom med hela mitt hjärta!!!! =)

Travel
0

ok, jag ger mig jag hade fel. stort grattis till Gentleman och all heder åt grön kusk som gör att det blir tävling och stor sport.

brutalaccent
0

som jag skrev tidigare i en annan tråd, hade Hockey förmått sig att dra tussarna från Acclaims öron hade det kunnat bli ännu mer spännande. kanske man hade fått vänta på ett målfoto. men Gentleman var grym idag, onekligen. kan kan känna sig stolt som Svensk när en så fin "strul" häst som han varit vinner ett så här vint löp.

kändes även bra att ha med Hot Tub på systemet. gjorde ett fint löp och kungen Uffe styrde honom perfekt. åkte slalom mellan hästar ända in på upploppet från ett omöjligt: 4 inner! nu när denna hästen fått ordning på bilstarterna så kommer han att bli något att se upp för i det lite sämre guldlöpen.

brutalaccent
0

"Håkan Eriksson om Acclaim som blev tvåa och tjänade 400.000 kronor. "Hockey" fick 10.000 kronor i böter samt avstängning 070505-070507 för felaktigt bruk av körspö"

drabbar ingen fattig. Acclaim har sprungit in 1,4 mille i år…

- Han visar absolut toppform och enligt Ulf Ohlsson rumplade han till 250 kvar. Utan den incidenten hade han nog kunnat vinna loppet.
(Marcus Öhman om Hot Tub som slutade trea och tjänade 200.000 kronor. Marcus rapporterade innan loppet till travnet Xpress att han var supernöjd med sin häst både i sista jobbet inför dagens start och i värmningen. Dessutom tävlade Hot Tub barfota runt om idag.)

travnet.se

Bertil
0

Tussarna på Acclaim och det kunde ha blivit ännu bättre. Jag får en känsla av att management runt hästen inte riktigt förstår det förvandlingsnummer som Acclaim blivit föremål för. Snart måste de börja att göra detta!!!

mvh
Bertil

Rickard007
0

#48, Han had eint evunnit ändå tror jag.

brutalaccent
0

fick ju en inbjudan till Elitloppet. verkar som att Hockey är sugen. skulle vara skoj att se vad han klarar av i dessa sammanhang. men det verkar ju som att årets Elitlopp inte kommer att hålla samma klass so tidigare år. tyvärr så har vi inte samma goda material som förra året… vilka skall vakna ur vinterdvalan och rädda oss här i det långa landet falukorv??

Rickard007
0

Going Kronos räcker väl?

brutalaccent
0

om han ställer upp dvs.

Nijo
0

nah, acclaim hade inte vunnit tror jag, fick ett perfekt drömlopp och vann inte,,, bättre än så här kan han knappast få det.

Av de svenska hästarna i detta loppet tror jag bara att Gentleman har något o göra i elitloppet just nu, giant superman kanske om han börjar prestera,,,,torvald palema gav sig för tidigt tycker jag, men elitloppet är kort distans vilket är drömförutsättningar för Torvald……

Riva Del Sole mot elitloppet annars?? hehe

Bertil
0

Riva….???….Finns det någon Glen….Going….jösses…..

mvh
Bertil

Nijo
0

Glen kronos baserat på vad? kommer aldrig vara med i elitloppet, har troligen inte den hårdheten eller speeden som behövs. Grymt fin häst, men det är skillnad på att vinna en massa årgångslopp och att sedan gå ut o besegra eliten. Kommer väl nästa år kanske.

Going är självklar annars, tror dock inte han kommer startas i elitloppet, vill inte bygga upp falska förväntningar för att sedan bli besviken.

Får kanske förlita oss på Conny igen, hoppas verkligen han kommer i bra form innan elitloppet,,,,,det han presterade förra året som 5 åring är helt otroligt.

Travel
0

Nu är jag onykter men klart som f..n att going komer starta i elitloppet.

200.000 i fölavgift och all mystik runt hästen är inte värt att riskera. Om han går sönder eller har dåliga knän, som pappa har eller för den delen storebrderna har ( typ sunhill's columbus ) så måste ludde satsa allt nu och sedan tjäna så mycket han bara orkar i avel han kan. Tyvärr är ju sperman sisådär så det gäller att välja ston så första kullen blir bra.

Därfö kommer Going vara med i elitloppet i år för att höja värdet! Jag hoppas dessutom att han vinner för det är han värd. och att han inte går sönder så han kan vara med ett tag till.

Ps kul i hudiksvall på stat!!!!!!!!! Going i all ära men min häst heter Travel Åa!

ZenoX
0

#54 Om inte Acclaim platsar i elitloppet enligt dig. så platsar ju absolut inte giant superman där

Nijo
0

varför inte? dem 2 fick helt olika lopp, Giant superman närmar sig toppformen medan acclaim redan befinner sig där. 4:e invändigt mot 4:e utvändigt och en grym rygg att gå i sista 700.

Står fast vid att giant superman är en bättre häst än acclaim. Hade giant superman fått ett lika perfekt lopp som acclaim så hade han säkerligen varit minst 2:a också.

Till travel vill jag bara säga att man inte ska jämföra going med farsan viking kronos eftersom Going ALLTID har varit mycket fräsch och hel efter loppen, återhämtar sig mycket snabbt och har mer elr mindre aldrig haft problem med skador,,,,,,,,Så det finns mer att riskera än att vinna på att starta Going i elitloppet där han ska gå 2 stenhårda lopp på 1 dag som 4:a åring,,,,,det däremot är en klar skaderisk och det har vi sett bevis på senaste åren.

ZenoX
0

inte en chans att giant superman är en bättre häst än Acclaim hade 5 raka i gulddivisionen och det är riktigt bra.

brutalaccent
0

enda skillnaden jag hittar mellan Giganten och Acclaim är att Acclaim har bättre kusk i Hockey som alltid ger hästen perfekta lopp. mendans Fredrick "B" Larsson inte har den förmågan att de hästen bra lopp. det var ett bra tag sedan detta hände iaf…

Nijo
0

zenox gå tillbaka till sandlådan och göm dig,,,,,knappt lönt att jämföra dem 2 hästarna, acclaim har 5 vinster i guld där 3 elr 4 st varit mot dåliga vinterhästar och sedan 1 elr 2 mot bra hästar som gjort årsdebut, samtliga lopp har han fått perfekt löpning. Vad mer har hästen visat?

Giant superman har alltid varit en elithäst i sverige, bland annat 2:a i elitloppet är något som bara acclaim kan drömma om.

Stålmannen spurtade väldigt bra efter sen lucka, mer går inte att begära efter den körningen, men kanske inte fanns så mycket att välja på då fredde missade starten totalt och låg nästan sist efter en bit.

continue
0

#62 Jag tycker att det är märkligt Nijo att hästar som du tycker är superbra och jättekapabla, (t.ex Giant Superman, Persos Yankee) alltid får dåliga löpningar. Däremot har hästar med mycket sämre kapacitet (Acclaim, Arnie Somolli) alltid en fruktansvärd tur med löpningarna och möter ofta dåligt motstånd enligt dig. Vad kan det bero på att de sämre hästarna radar segrar och topprestationer på varandra samtidigt som det inte går lika bra för de högkapabla hästarna.

Jag kan hålla med om att t. ex Giant Superman är en av sveriges bästa hästar när han är i form men jag tycker att du är lika tjurig som en viss kusk i grönt ibland. Kan du inte erkänna att Acclaim också tillhör sverigeeliten när han radar upp den ena topprestationen efter den andra.

Nijo
0

men continou, det är ju skitsnack där av dig eftersom jag ALDRIG sagt att arnie somolli inte är en bra häst eller kan ha en mycket bra kapacitet, jag har dock sagt att hästen alltid har fått mycket fina löpningar med mycket serverat. Vi har ju sett nu i de 2 senaste starterna persos yankee gjort då han har fått 2 fina löpningar, mer elr mindre krossat motståndet. Sedan är det fakta att Persos yankee fick svårare löpningar i samtliga starter mot arnie somolli.

Vad gäller Giant superman så finns det väl inte mycket att säga? hästen fick inte visa vad han kunde då kusken satte sig 4:e invändigt. Alla prestationer är relativa till de löpningar de får och de hästar som de möter,,,,,självklart kan jag erkänna att acclaim hör till de bättre hästarna i sverige nu, men ALDRIG elitloppet. Såfall skulle han helt enkelt ha vunnit igår då han fick ett perfekt lopp och ändå förlorade mot en häst som gjorde sin 2:a start för året och fick en betydligt tyngre löpning. Kunde han inte besegra gentleman då så kommer han aldrig göra det. OM nu acclaim är den stjärnhästen en del säger så ska han bara vinna det loppet om så många favorithästar hade en dålig dag och klart underpresterade samtidigt som han själv fick ett drömlopp med tempo och bra rygg att gå i.

min åsikt som ni absolut inte behöver acceptera!

ZenoX
0

haha det e du som borde gå tillbaks till sandlådan.

så giant superman är inte så bra alltså, årsdebuten mot acclaim blev han oplacerad sen nästa start 2 och nu i olympia blev den 4. och skyll inte på att acclaim får bättre löpning han har nästan fått gå själv i tredjespår sista 700m, senast när giant superman blev 2 satt han i ledningen medans acclaim fick gå själv

Nijo
0

hur mycket kan du verkligen om trav om du kommer med en sådan analys zenox? skärpning! herregud.

självklart har acclaim fått bättre löpning i samtliga lopp mot giant superman, Vad fan betyder ledning om man måste öppna 1.07 för att få den medan andra bara sitter och njuter där bak utan att behöva slösa några krafter……Alla vet att elithästarna behöver flera lopp i kroppen för att komma i form och därav går det inte att förvänta sig att superman ska gå direkt ut i guld och vinna mot hästar som har tävlat en tid och besitter toppform.

Få bäst lopp, vad väljer man,,,,,4:e invändigt eller 4:e utvändigt? mycket svårt val zenox, enligt dig är det lättare att vinna från 4:e inner då?

oplacerad i årsdebuten, undra varför? hästen hamnade sist från start och sedan körde fredde inget på han, var mer ett lopp för att superman skulle komma igång.

elr vad säger jag? SJÄLVKLART kan du mer trav zenox! det är ok att tycka acclaim är en bättre häst, men kom fan inte och säg att superman har fått bättre löpningar än acclaim när dem varit ute mot varandra.

ZenoX
0

ah men det är väl bra och få en bra löpningen eller ?? hockey är en mycket bättre kusk än fredrik b larsson

brutalaccent
0

Hot Tub satt 4 invändigt igår och King-Uffe hade inge problem att hitta ut och ta en finfin tredjeplats. visst är mkt upp till hästen, men att Fredrik skall sitta o ratta Giganten - det är där skillanden är tycker jag. jag har väntat mig mkt mer utav Giganten iår och kanske dröjer det innan han kommer igång. men jag tycker att Fredrik borde kliva av hästen o sätta upp en annan kusk.

OBS! personlig åskit detta…

ZenoX
0

håller med dig helt brutalen. om Giant Superman ska spöa Acclaim så får fredrik kliva av…

Nijo
0

rättelse! Hot Tub satt 5:e invändigt och backades ut inför uploppet för att speeda till 3:e platsen. Fredde valde att fortsätta köra invändigt och fick sen lucka då han stack mellan thai tanic+1 till häst och kom 4:a vilket var max med den sortens löpning.

att köra häst är inget jäkla mysterium, FB Larsson är en bra kusk tycker jag, trots 2 usla körningar denna veckan. Hoppas bara att han slutar prata skit och ger hästen chansen istället för att bara snacka om hur bra han är och hur fin han känns nu, det betyder fanemaj inte ett skit om han inte ger hästen en chans att vissa vad han kan!

såg rickard klagade på giant diablo innan, men hästen var ju absolut inte dålig i loppet, fastnade i en trött rygg i form av torvald palema och blev dragen bakåt,,,VÄLDIGT svårt att springa igenom hästar, inget negativt att säga om den insatsen.

brutalaccent
0

det uttalar jag mig inte om. vilken av hästarna som är bäst. men det kan hända hästar/kuskar att man kör fast med en häst. Giganten skall väl egentligen vinna över Acclaim om man skulle sätta upp dom på en rakbana. men nu ser det ju inte ut som så, loppen skall köras. Acclaim är fortfarande ung (6 år) och kommer att hinna skaffa sig hårdhet och mera skalle ju mer han tävlar mot mer etablerade hästar. han har ju onekligen varit lite av vinterns/vårens/sommarens(?) snackhäst. jag är bara stolt över att vi i Sverige fortsätter att ta fram finfina hästar.

tycker att det ser lite kralt ut på den fronten just nu. måga av våra allra bästa är i andra länder o tävlar vilket är trist, vill ju se dom här i hemlandet. det två senaste åren har vi ju fått fram riktigt fina unghästar: Jaded, Jocose, Conny N, Going/Glen. så det ser ju verkligen bra ut, men många av dom är ju frågetecken idag, hur kommer det att se ut i sommar för dom?

Nijo
0

personligen hoppas jag lite på 3 hästar som startar imorg,, Passes.J.Pej, Turbo Sund och Colombian necktie,,,3 väldigt fina hästar som kanske kan vara med o kriga till elitloppet kanske.

brutalaccent
0

Colombian necktie blir jag inte klok på. skall man "slösa" ett streck på honom eller galopperar han igen. *skrattar*

ZenoX
0

vem spetsar det loppet tror ni ??

Nijo
0

står mellan passes.j.pej och turbo sund,,,, blir tight och avgörs säkert på den kusk som vill ha ledningen mest…….känns väl lite just nu som att Turbo Sund kommer att laddas hårdast och att passes kommer att ges en snällare löpning i vinnarhålet,,,inte det viktigaste loppet direkt. Colombian necktie avancerar tidigt till dödens och krossar allt eller galopperar? hehe

Rickard007
0

Haha ni har hunnit med mycket här ser jag…

Giant Superman totalt skitsnack att den är bättre än Acclaim, ljusår sämre.

ZenoX
0

hahah äntligen rickard nån som håller med mig :D

Rickard007
0

#77, Haha jo men att säga något annat är ju bara så knepigt.

Nijo
0

och sedan är ni 15 år gammla också? mycket som är knepigt för hjärnan att förstå i den åldern. Borde ha fullt upp med töser coh inte hästar tycker jag^^

Rickard007
0

#79, Vi kan ju i alla fall läsa Acclaims rad - 2,1,1,1,1,1 och Gianten har väl en 4,2,4,0,1?`Men visst Gianten är äckligt mycket bättre såklart!

Nijo
0

hehe, men att ha många 1: or sin programrad behöver inte betyda så mycket,,,,finns det många sämre hästar som har också,,,,det är ganska mycket relativt till hur hästarna har matchats. Acclaim vann inte direkt sina första lopp när han kom ut till årsdebut och han möte mycket sämre hästar än de Superman har mött i sina lopp nu.

Ina scot hade väl en 30 raka vinster va? 20 av dem var i skitlopp och mot skithästar där hon var skyldig att vinna………var fortfarande inte bäst enligt många under den tiden.

Bertil
0

ettor i resultatraden kan vara lika svåra att värdera som kilometertider. Det gäller att sätta nuffrorna i sitt rätta sammanhang under vilke omständigheter som de uppnåtts.

Därmed ingen baissning av Acclaims insatser, han har varit bra i år och andraplatsen senast var ju mot meriterat motstånd. Sedan kan man tycka att motståndet underpresterade, men isf var det väl starkt av Acclaim att åter ta en bra placering utan att falla igenom som de "överlägset bättre" hästarna.

mvh
Bertil

_JonnaRoos_
0

Men snälla.. Turbo står sällan pall 2140!

Rickard007
0

#83, Sant!

Hannna
0

Turbo var riktigt, riktigt bra:) Okej, han fick köra 1.19.5 ett halvvarv men en 1.10 öppning över fullväg och vara totalt överlägsen efter att enda hotet Pases J Pej hoppat på upploppet var en mycket bra prestation!

Nijo
0

tur att man lysnade på leif witasp och inte jonna, hehe. Witasp sade att distansen troligen skulle gå bra och att det var spets som gällde.

Rickard007
0

Han var bättre än jag trodde.

Bertil
0

Bättre än vad du tror….vilket värde har det??? Om du inte tror att dina utsagor är mer värda än vad vi andra säger ;-)

mvh
Bertil

Rickard007
0

#88, Men ditt filosofiska språk vad menar du?

Bertil
0

Precis som jag sade…konsultera svenskläraret ifall det kuggar ur ;-))))'

mvh
bertil

Rickard007
0

#90, Hakisal kourkis levasu iorlska retjka.

Typ.

_JonnaRoos_
0

Haha ojoj, ja jag trode aldrig att han var så bra. Men det verkar som vår nya träning plus att han inte betäcker gjort han mer harmonisk. Kul iaf:D

Rickard007
0

#92, Elitloppsaktuell? ^^ Sweden Cup?

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.