V64-4 Solvalla 25/4/07
Lopp 6. V64-4. Tvilling.
Auto **1640:
**1 Jaded - Kihlström Ö 13304 13,2a
2 Flying Herkules - Hanné T 53503 11,8a
3 Sara Lu Hanover - Adielsson E 53100 11,8a
4 Smashing Klipp - Sundberg H-O 35113 12,0a
5 Talang Sund - Linder F 5d115 12,7a
6 Adams Hall - Svanstedt Å 23101 11,2a
7 Dimman - Frick J 30dd2 11,7a
8 Going Kronos - Takter J 12111 10,4a

är det ens värt att kommentera det här loppet?!! =)
Nej, det ska väl vara det att Takter sitter upp.
mvh
Bertil
rätt roligt lopp och men going ska bara vinna

vilka lopp det är nu snacka om att våren är travets tid!

kan ju diskutera andra saker istället då.
Going K har varit ut över distansen 2 ggr tidigare. 10,9 och 10,4. har varit hans tider. hur snabbt tror ni han kan komma att springa detta löp? under 10 gränsen kanske??
#5, Precis, tämligen intressant ALDRIG vart under 11 på kort, otroligt!
enl. officiell klockning….
mvh
Bertil

nu svammlar du ingen Rickard. tagit några "punkisar" ikväll eller? Going har ju varit under 1.11 varje gång…
#8,Oj menar förståss ÖVER!
nja, beror givetvist på hur fort han ska behöva springa för att vinna loppet,,, Takter får givetvist order om att inte pusha hästen för hårt om den inte behövs.
#10, Nej men han behöver knappast "pusha" hästen för att den skall gå en 10.8 tid typ.
hmm, luktar gardering på Going kronos på ett system iallafall.
Börjar tveka lite nu eftersom han har spår 8 och kort distans,,, finns säkerligen 3,4 andra hästar i detta loppet som kommer springa 1.11-1.12 och då får going kronos problem om han måste vandra i spåren eller i dödens.
Givetvist har han troligen en väldigt bra chans, tror dock inte det är så lätt som folk tror,,, har mest möt skithästar hittils och nu blir det hans hårdaste test hittils.
#12, Finns inte på världskaratn att han skall loosa. Ser inte ens vem som är största motbudet.
värsta motbudet,,, jaded, adams hall, talang sund, smashing klipp,,,,,ALLA kapabla att springa runt 1.11-1.12 tider!
Adams hall sprang 1.12 över medel när skorna togs av förra året.
faktum kvarstår att going har varit ute mot betydligt sämre hästar tidigare och därför är han egentligen lite svårbedömd,,,,särskilt om han får tufft lopp nu. Men visst borde det vara en finfin chans till seger.
#14, Ja och Going är kapabel att springa 09.x. Adams Hall var dålig sist nästan, var inte helst fräsch finns inte att den ska loosa.
jag såg inte loppet med adams hall, men enligt glen h persson så kändes han fin senast och vann ganska enkelt efter att ha vandrat i dödens hela loppet vilket BRUKAR vara ganska svårt i en årsdebut. Hästen blir sedan mycket bättre barfota.
Going kronos är kapable, klart som fan,,,,,men han har inte sprungit under 1.10 på kort distans än.
#16, Han gick väl för tusan inte i dödens? Eller har jag blivit senil?

Tror Going tar hem det här men i egenskap av chansspelare så hoppas jag inte det o garderar. :) Alla dom Nijo räknade upp i inlägg #14 åker med på min kupong.
#18, Okej, orka gardera en sådan otrolig häst.

#18 idag håller jag ditt spår… hi hi hi =)

Det klart som f..n att Going -världens bästa häst slår hästar som jaded mfl. han är ett unikum och de andra är fina hästar men inga världsstjärnor. Som jämförelse så tror jag att en av mina galoppörer :-) skulle ha bra chans i detta lopp utan going kronos men jag erkänner att han ALDRIG slår going kronos. Det blir uppvisning som vanligt, roligt blir det iaf
men herregud asså,,,,ingen kan säga att going kronos är världens bästa häst på allvar innan han har BEVISAT DET! han har varit ute mot mycket skithästar, visst imponerat, MEN i de stora loppen så avgörs 9 av 10 lopp via positionerna hästarna får.
OM nu Going ska köras defensivt som ludde sagt(tveksamt om jag tror på han) så är det chans att han inte hinner fram i tid då Jaded från spets kan säkerligen gå lika snabbt sista 500. Upp till bevis nu Jaded om han hör hemma elr ej bland de stora. Över 2140m hade jag vågat tro mycket mer på going, problemet är att jag inte tror han är lika bra över kort distans.
Sedan ska alla ha klart för sig att Going kronos är min absoluta favorithäst på alla sätt och viss…,,,,Men det handlar trots allt om att lira rätt spelvärde och att få 6 rätt.

Men om Gentleman är världensbästa häst (enligt Kari) och kari samtidigt säger att han aldrig kan slå Going då måste ju going vara universums bästa häst eller hur. hmmm…

Det har ju snackats mycket om osäker form här på sidan, Jaded har väl minst sagt osäker form i och med att hela stallet just nu går dåligt. Eller katastrofalt är väl rätt ord. 2 segrar varav ingen märkvärdig på hela 2007. Snacka om upp till bevis!
men å andra sidan har han ju sparat sina bästa kort tills nu, jaded och jocose har bara gjort vars 1 lopp,,,,,,men visst är formen osäker,,såg dock helt ok ut senast och Örjan var nöjd med hästen, drog inte tussarna eller pushade honom särskilt mycket.
jag sade i början av året att Jaded kunde vara något för de större loppen och kanske elitloppet,,,,upp till bevis nu:)
gillar verkligen hultman och hoppas han får igång sitt stall nu……….
#23, Hehe precis ;)