Spikmästaren Åby 17/9
Detta är den 24:e upplagan av den omåttligt populära tävlingen här på TIF. Vi kör denna tävlingsomgång uppdelat på 13 härliga delomgångar med målgång 12 november 2011
Andemeningen är att vi ska hjälpas åt att hitta bra spikar till våra system i konsert med ett kittlande tävlingsmoment. Den senaste tidens omgångar har visat på en enastående kunskap hos vår panel, vilken även vid miljonutdelningar för 7rätt kan stoltsera med upp till 6 rätt i konsensusraden. Erfarenheten visar att vår panel oftast ligger bättre i tipsen än avisorna!
Deltagarantalet är relativt konstant, vilket är glädjande. MEN vi har plats för fler. Så kom och var med i en uppskattad interntävling här på TIF. Panelen har visat sig generera ytterst skarpa tips även när det blivit miljonutdelningar på 7:orna. I den meningen har inte ens 20 tidningars tips kunnat mäta sig med TIF-panelen!!!
Så här gör man: Tippa en enkelrad, genom att svara på detta inläggsenast 13.45 på Tävlingsdagen, där du anger två superspikar (i fet stil). Du får 1 poäng för varje rätt, men för varje rätt superspik får du två poäng.
Exempel:
1: Upp Till Kamp
2: Tömmen Upp
3: Tarras Wahlberg
4: Vallentunas Styggbest
5: Djursholms Spöket
6: Karlssons Klister
7: Bävern Anfaller
Vann gjorde Tömmen Upp, Vallentunas Styggbest och Karlssons Klister. Således fick jag 1+2+1=4 poäng
Om en vald spik skulle strykas och man inte hinner välja en ny innan 13.45 så går ny häst in enligt gällande turordning.
Om ni märker att ni vill ändra en rad, så är det bara att publicera en ny rad. Endast den senast lämnade räknas och alla tidigare kommer att nollas.
Regerande mästare är ConnyJ som vann 23:e omgången på 43p.
1: 3 Brioni
2: 5 Mellby Sambuka
3: 6 Joke Face
4: 6 Milles Tempo
5: 3 Rapide Lebel
6: 5 Kaffir Face
7: 3 Pitch Command

1. 6 Rapid Lebel 2. 5 Mellby Sambuca (spik) 3. 10 Alvena Pele 4. 4 Jaguar Broline 5. 3 Rapid Lebel (spik) 6. 5 Kaffir Face 7. 14 Juggle Face
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
- 6 Rapide Lebel
- 5 Mellby Sambuca
- 6 Joke Face
- 4 Jaguar Broline
- 3 Rapide Lebel
- 5 Kaffir Face
- 14 Juggle Face

1: 6. Rapide Lebel
2: 5. Mellby Sambuca
3: 6. Joke Face
4: 9. Lanzelot Eson
5: 1. Sebastian K.
6: 10. Up Date Hoss
7: 14. Juggle Face

- 6 Rapide Lebel
- 5 Mellby Sambuca
- 6 Joke Face
- 10 Persos On Line
- 3 Rapide Lebel
- 5 Kaffir Face
- 14 Juggle Face

Rapide labell
Mellby sambuca
jocke face
Hallelujamoment f.
Rapide lebell
Indigo broline
Pitch Command

- 6 Rapide Lebel
- 5 Mellby Sambuca
- 6 Joke Face
- 6 Milles Tempo
- 3 Rapide Lebel
- 5 Kaffir Face
- 3 Pitch Command
1. 3 Brioni
2. 5 Mellby Sambuca
3. 6 Joke Face
4. 4 Jaguar Broline
5. 3. Rapide Lebel
6. 3 Zapdos Håjt
7. 3 Pitch Command
Belgarion - amatör på tillväxt
1. 6 Rapide Lebel
2. 7 Jackal Face
3. 6 Joke Face
4. 4 Jaguar Broline
5. 2 Iceland
6. 6 Indigo Broline
7. 10 Gitano
1. 6 Rapide Lebel
2. 7 Jackal Face
3. 6 Joke Face
4. 1 Hallelujamoment.F
5. 1 Sebastian K.
6. 2 Wiss Pen
7. 15 Spring Erom
1) 6 Rapide Lebel
2) 5 Mellby Sambuca
3) 6 Joke Face
4) 10 Persos on Line
5) 1 Sebastian K
6) 5 Kaffir Face
7) 15 Spring Erom

Jag undrar varför V75 är så fruktansvärt svårt. Denna gång fick PeaS alla rätt med 7 singelstreck (GRATTIS!), Jag själv hade 6 rätt på en 50 öreskupong. Trots att man är "expert" så är det mycket svårt att få till det i de fall det ger mer än 10000:- i utdelning. Jag har haft 5 och 6 rätt hur många gånger som helst. 7 rätt när det ger låg utdelning har hänt rätt många gånger med.
För att vinna de stora pengarna måste man gardera favoriter, spika tredjehandare och ha alla hästar med i minst två avdelningar. Vem vågar spela så för kanske en 1000-lapp och utelämna favoriter? Nej, bolagsspel är nog det bästa. Problemet är dock att jag inte alltid gillar spikarna, eller de hästar som utelämnas som är mycket tänkbara skrällar.
Jag själv kör med winmore system. Då har jag möjlighet att få med mer hästar. Jag har oftast alla hästar med. Även när det ger stor utdelning. Problemet är dock att mina villkor oftast spricker. Typ att minst 1-3 A-hästar ska vinna och en häst med startnummer 5. Då är det alltid 0 eller 4 A-hästar som vinner och så kommer 5 som tvåa…

Det är ju tur att det är lite svårt. annars hade ju alla vunnit. Är väl det som är lite grejern med att spela på trav, eller vilken sport som helst. Vinnaren går aldrig att utse på förhand, hur stor favoriten än är kan det alltid hända något som gör att det blir en riktig dunderskräll.
Jag körde mycket analyser förr, men nu när jag inte har tid med det kör jag mycket på känn. För mycket analyserande ger oftast ett system med många 1, 2, 3 handsfavoriter. dom ger ändå inga pengar. hellre då att satsa på lite mer skrällar och vänta på den där riktigt fina utdelningen.