V65 Jägersro 21/2
V65-1: Ett sprinterlopp med ett litet fält och även om Ribston fått ett spår långt ut på vingen så är den nioåriga vallacken pilsnabb bakom den vinklade vingen. Men Prince Valliant är bästa hästen och nog bör ha vinna detta? Nja, har var inte till sin fördel senast och båda stall Lähdekorpis hästar ska räknas, mest tror jag på Black Canter som till och från gör mycket bra lopp men Kariya är den som är den av de två som är en utpräglad sprinter.
V65-2 så får vi se Luddes fyraåriga fransman som inte har tagit ett steg rätt i sitt liv, men Ludde måste ha sett något hos honom eftersom han har plockade hem honom förra året. Då han inte hittills travat ett steg så garderar vi Odin Du Goutier med en annan galoppör, Joakim Lövgrens Cabaret Kemp och formstallet Mats Svanhalls Baron Rols. Vi ska väl också narkera den skyhöga favoriten Amiral Snyder som är obesegrad i år, men vi vet ju inte hur det motståndet sett ut
V65-3 ser vi ett synnerligen litet fält, trist att bara 6 fyraåringar är anmälda till detta lopp. Nu blir det spel mot ett mål för Erika Adielsson och Across The Lines som aldrig förlorat i sitt liv och har inte bra alltid vunnit utan fullkomligt mosat sitt motstånd. Är detta Hans Adielssons stjärna i årskullsloppen i år?
V65-4 ser vi ett lopp i två volter och jag har mycket svårt att se Ron Keeper att förlora trots tillägget, visst ska Ludde vinna minst ett lopp på sin hemmabana.
V65-5 (DD1) är det ston som ska göra upp från två volter och får Erik Adielsson iväg Pulpa utan galopper denna gång så vinner hon, men den chansen är numera liten, så vi garderar med Stall Lähdekorpis Clinique Of All. Den som har råd streckar så långt veckopengen räcker.
V65-6 (DD2) är ett Stayerlopp och som vanligt så bör vi hitta vinnaren i de två bakre volterna, nja Joakim Lövgren har en mycket stark häst i Special Yoly, det blev vi varje senast på Kalmar. Men, det är tveksamt om han kan stå emot Breezw Brodde och Luddes tuffa fransman Joel James, om han får för sig att trava för första gången på länge
Lycka till
Har du börjat lira V65 Thomas?
Avd.1: Varför inte ta med en formhäst som Ribston? Både Kariya och Black Canter har vilat mer än en månad och det har även vår favvo Prince Valiant som även han bör med på systemet.
Avd.2: Amiral Snyder vågar man inte utelämna. Tyskhästarna har generellt varit i fin föfattning när de dykt upp på de svenska banorna. En fidus får du i Baltic Spin
Avd.3: Dumt att spela emot Across The Lines
Avd.4: Ron Keeper visst, men återigen varning för tysken Le Bon Choix
Avd.5: Jag har konsekvet undvikit Pulpa vilket visat sig riktigt, men här kan hon mycket väl visa sig vara värd ett streck. Varning Harning för Queen Maro
Avd.6: Många startfållor och kandidater till segern i varje. Först plockar vi The Pacificer som kan leda ett tag, men loppet är långt, mycket långt. Matador D.E., California Simb och Special Yoly kan trigga varandra till att tidigt bege sig iväg frammåt och strida om att överta ledningen. Längre bak kommer Breeze Brodde och Brian Ås att sakta men säkert tugga sig frammåt, Förstnämnde är seg som hubba bubba och skulle inte ha något emot att springa fem varv till. Sista fålla tror jag inte på.
mvh
Bertil
Ja, jag har insett att det är där pengarna finns. Jag har svårt att värdera tyskhästarna, så jag plockar med den ena men tror mycket på Ron Keeper tar enkelt ner den andra tyskhästen
Mitt systemförslag som jag också har lämnat in.
mvh
Bertil
Och här kommer mitt system som jag lämnat in
Lycka till Bertil och ni andra som spelar V65

Jag håller med dig Thomas, varför spela på dubbeln närman kan
vinna storkovan på v-65.
1:7,8
2:2
3:1
4:9
5:1,2,4,5,6,11,12
6:1,2,4,7,10,11,12
Lycka till!
Ok,grabbar,jag håller tummarna för er och säger lycka till,men jag håller mig till dubbeln ett tag till,tycker det är tillräckligt svårt att få in två,hur ska det då inte vara med sex stycken??????Ola!Du har varit nära ett par gånger att sätta 6an va?
lazze
The Pacifier var den enda riktiga skrällen i kväll och ändå betalade V65 drygt 97 000, detta vardagsspel ska jag fortsätta med.
mvh/Thomas
The Pacifier hade jag med, men missade mr sunrise. Ändå bara 4st 4rätt p.g.a. missade utgångar
mvh
Bertil
Min varning för de tyska hästarna visade sig till viss del vara befogad, med en vinst och två andraplatser.
mvh
Bertil