V75-1 Umåker 28/4
**
V75-1. Tvilling. Auto.
1640:
**
1 Kipketer Zon - Eklöf B d2042 12,8a
2 Frosts Officer - Ohlsson U 11454 12,6a
3 Mireille Ås - Kihlström Ö 55325 12,3a
4 Laritz Supergoal - Sundberg H-O 04105 12,1a
5 Claes Palema - Lennartsson P 45200 12,0a
6 Sven Erik Palema - Lindqvist O A 44024 12,6a
7 Persos Yankee* - Goop B 33d11 11,8a
8 Green Chili - Jansson T 20683 12,7a
9 Sipper Sisu - Bergh R 6513d 12,4a
10 Stallone Tuna - Eriksson J 11453 12,8a
11 Saco - Månsson C 21002 12,7a
12 Junior Spock - Melander G 02260 12,4a

ja vad skall man säga. ska vi spika Persos Yankee på en gång eller kan vi tro lite på Laritz Supergoal. kanske blir speedkulan Mireille Ås som får det perfekta loppet från ett utmärkt utgångsläge… har vi egentligen några andra vinstkandidater??
frost officer!
Möjlig spik på Laritz supergoal med tanke på läget är bättre än för persos yankee. Vid gardering är ju annars PY tidig och mirielle Ås,,,sedan frost officer som har fin kapacitet.

hade tänkt spara Frosts Officer till senare. alltså inte berätta om denna häst förän startdagen närmar sig: Uffe upp nu, det är en redig karl och inget fel på hästen heller. -;)
Trodde först Persos var klar, tills jag uppmärksammade den korta distansen…Laritz Supergoal - veckasn bank?

#4 Så här tidigt i veckan så.. Ja!
beror helt och hållet på vilken position Laritz får och hur PY kommer till samt vilket tempo det blir. Två jämna hästar med lite fördel för Persos yankee tycker jag, men Laritz supergoal är hårdare av sig och kan göra mycket på egen hand,,,dock ojämnt startsnabb och kommer PY förre i starten så får han det svårttttttt.
#6. Säger som du sa "Är ni dåligt pålästa killar?", Klart som tusan att han spetsar eller?!?!
mycket tveksamt, som jag sade innan är Laritz supergoal mycket ojämn från start,,, ibland är han snabb ut och ibland slö och detta borde en påläst person veta! Hans owe sundberg har bland annat intygat på detta tidigare,,, i årsdebuten tex!

Samtidigt så tror jag inte Björn pressar P.Y allt för hårt från start heller med risk för galopp. Tagits lugnt från start de två senaste vilket har givit vinst i båda. Tror nog Björn kör på liknande sätt nu. Därför spelar det nog ingen större roll om L.S är mindre snabb ut iom att han har spår innanför.
#9, Jo det har du nog rätt i!
spets tar kipketer zon har jag fått läsa, ska tydligen vara väldigt segeraktuell också. står iallafall mycket bra inne i loppet.
#11, Hmm okej, han svarar alltså också?
med tanke på att han går ner 1 klass nu då han brukar tävla i guld så borde kipketer zon köras i ledningen, gjort sina bästa lopp där också,,,ganska bra frontrunner.
#13,Hmm okej så¨den blir understreckad?
Tycker att Björn Goop kan vara mycket intressant bakom Persos Yankee*, det kan ge en extra växel med en vänsterhänt kusk
#15, True. Och enligt Nijo vekar det ju som inte Laritz lär köras i ledningen och då är det ju jämnt skägg mellan dessa 2 eller?
#15 P Y är inget vidare startsnabb då är ju risken STOR att han blir hänganes i 3spår f500 eller backas ner i kön och då vinner han inte .L S är normal snabb ut borde få 2-3 utvändigt och hans sista 700 är inte att leka med. trolig SPIK
japp, ina-scot har mycket troligen rätt med det scenariot. men frågan är om laritz klarar av att plocka längderna om det går sakta där framme? frost officer och mirielle ås är inte att leka med heller.
men visst ser det bra ut,,,,Laritz kommer med stor sannolikhet komma förre PY i starten och det avgör.
#18, Mirellle gick väl oekj med lucka senast men ingen kanonspurt direkt.
mina bävrar i nuläget:
4-7-3-2
mvh
Bertil

Vad sägs om Green Chili då? Har hon något att hämta här?
Svårt brutalen, men möjligt! Dock tror jag mer på Kipketr isåfall…jag måste dock nöja mig med 4 uttrar i detta lopp, men om du vill veta så hååler jag även Claes Palema för din bäver…
Lycka till med ditt val, Kompis!
Bertil
personligen låser jag troligen loppet på kipketer zon som spetsade senast och förlorade precis mot en guldhäst, amour ami och Laritz Supergoal.
Bara att spika Laritz Supergoal. OK om Kipketer tar spets men H-O kommer köra tills han kommer till spets tror jag, vilket gör att Bosse släpper. Sedan får H-O sänka farten avsevärt och skritta undan till säker seger…
eller så får laritz supergoal inte spets och sitter fast i dödens, tror knappast att Bosse släpper ledningen. I vilket fall blir det en fin duell.
Om Bosse inte släpper ledningen kommer det bli en lång o utdragen duell…då vinner Goop. Men jag spikar fortfarande H-O!

Larits Supergoal behöver inte sitta i spets för att vinna. för han kommer ju att kunna sänka farten utvändigt om Kipketer. kanske kommer någon att överta dödens och sätta upp lite fart eller så sitter Laritz S. kvar där och vinner detta lopp från dödens. detta scenario är mkt möjligt!
Frosts Officer kommer att springa barfota bak och är ju obesegrad i spets
Men, nu kommer nog inte Frosts Officer till spets utan Laritz Supergoal, som blir mycket svårslagen, men ta med i kalkylerna att Claes Palema kommer att springa barfota

Min första häst är fortfarande Laritz Supergoal, men har börjat snegla lite på Sipper Sisu. Salmela har tydligen siktat på det här loppet den senaste månaden och sist så hade hade han god chans till segern när galoppen kom.. Bra startrygg här.
#30, Vem tar han rygg på då? Måste väl bli Frosten? Platsen är typ 6 ggr på Unibet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#31 Mmm… Kan vara värt ett litet spel. 
#32, Kanske avvaktar tills imorgon iaf.