V75-5 Umåker 28/4
**
V75-5. V3-3. Tvilling.
2140:
**
1 Officer Ås - Kihlström Ö 02016 16,1
2 Jeu de Mots - Ohlsson U d0113 18,0
3 Global Index - Lindberg L 25041 17,4
4 Cornejo Gossip - Jansson T 46412 16,2
5 Pandoro - Norberg J 16042 16,9
6 Show Life - Lennartsson P 125d1 17,3
7 First Out - Goop B k1122 16,2
8 Loke Bac - Eriksson J 12224 18,0
9 Diablo Quick - Bergh R 01160 16,6
10 Vourrek Sund - Lindqvist O A d1125 18,3
11 Catch the Flax - Gustavsson K P d4121 16,4
12 Victory Zoot - Erikson J-E 11013 18,3
små svårt lopp,,,,,rankar väl show life först, lirat den mycket senaste tiden och detta är vekligen en pansarvagn som kommer klättra högt i klasserna under kort tid, dålig ut från start.
First Out är också riktigt kapable och troligen en av kulltopparna, mycket tidig.
Vourrek Sund och Victory Zoot är 2 väldigt fina hästar som också kan gå långt i klasserna, besitter helt klart fin fart.
jeu de mots har sett fin ut i lunchloppen, svårt att veta hur han står sig i v75……..troligen svårt.

fanken var knivigt lopp. alla eller en känns det som. låg klass och många som hunnit bli några år, få bävrar som ser ut som blivande stjärnor.
First Out, verkar ju tämligen gått bra ifrån sina kniviga lägen… Känner inte igen en enda häst = kul med norrland :D
psss, dåligt pålästa killar! följer ni inte travet tillräcklgt bra?? hehe
finns faktiskt väldigt många lovande hästar som gått oehört bra detta året.
SHow life sprang in på 1.15 tid senast och vann med många längder,,,,kan säkerligen springa snabbare nu om han prickar starten och då ska det krävas mycket för att han ska förlora.
victory zoot var usel senast från ledning, men denna zoogin avkomma har det pratats mycket om i dens starter,,,,stor talang som verkligen kan klättra högt i klasserna, alltid stenhårt lirad.

Officer ås ska också med.. har varit rätt betrodd i sina starter och plus för läget. Frågan är dock om han kan ta emot springspåren. Dock hittar Örjan allt som oftast ut från instängda lägen.
#4, Norrland är inte så kul i mitt tycke, själv då? Är inte du påläst? Hade Torvald som första hands val - kanon! Hehe
förstahandsval? nah, jag hade kesaco phedo och det går att läsa via spikmästaren,,, men jag var väl dåligt påläst där också eftersom han var dålig……..lika dåligt påläst som dig då rickard?
#7, Du har iaf sagt via msn att Torvald är 1:a valet.
diskussion som absolut inte ska tas här,,, men visst har jag sagt att Giant SUperman var mitt förstaval över msn. Sedan står jag fast vid att jag trodde en hel del på Torvald Palema och dte tänker jag fortsätta göra eftersom ingen normal häst klarar av att springa i sådant tempo som torvald gjorde och ta sig i mål helskinnad,,,,hästen är delviss ursäktad för att han var oplacerad,,,,vilken annan häst förutom kesaco phedo hade klarat av sådant lopp som torvald fick???? INGEN!!!
#9, Nej men det var ju självklart att loppet skulle bli kört så.
Okej vi diskuterar inte mer om det!
hur har det med saken att göra om det var självklart att loppet skulle köras så? fakta är att det blev kört i stenhårt tempo där Torvald Palema först fick öppna 1.10 för spets och fick sedan en tryckare under 1.07 över 500 m av kesaco phedo,,,,,,sedan har det inget alls med saken att göra att det var självklart loppet skulle köras på det sättet,,, Det är fortfarande en förklaring till varför Torvald Palema inte kunde kriga om vinsten……..förstår inte vart du ville komma med den kommentaren????

harkel* Nijo! endel har ju ett liv vid sidan om travet oxå. sedan är det inte så svårt att hänga med när du bara reffererar från resultatsidorna. -:P
jag kan erkänn att jag är dåligt påläst i detta lopp.
PS.Det kan inte ha gått så bra på lirandet av Show Life (blänger lite på hans resultatred Nijo -:P)
lirat han i senaste 3 elr 4 starterna och det är 1 vinst och en plats tror jag? galopperade på uploppet mot zoogan för 2 starter sedan, hade annars varit 1:a eller 2:a troligen.
Hästen är ganska slö, entaktad och smådåligt trav,,,,men styrkan och kapaciteten är riktigt hög. Sedan är det en läcker häst tycker jag^^ (show life)
Victory zoot: har imponerat vid sina segrar då han bara flygit runt motståndet i ett nafs och stuckit undan till enkel seger,,,,Har en riktigt bra speed och även fin kapacitet,,,,,,vet dock inte varför hästen var så urusel senast från spets efter att ha fått bestämma..,, har alltid varit en snackhäst annars, problem med mycket skador eller sjukdomar……
Vourrek Sund: såg jag vid senaste vinsten då han tog ledningen,,,,lite flegmatisk och entaktad häst,,,,ganska stor i kroppen, men verkar ha en riktigt bra kapacitet.
Jeu de mots: ganska fin fux som har varit bra i 3 av 4 lunchlopp nu den senaste tiden,,,,men den är ganska svår att sätta in i detta sammanhänget, vinsterna har iallafall varit på bra sätt kan jag lova.
First out, kan ni redan det mesta om hoppas jag,, ska vara kulltopp enligt stigh om man tolkar hans ord rätt.
Global index vann pliktskyldigt senast efter en bra resa mot dåliga hästar,,,,,var väl ute i en del årgångslopp förra året om jag inte minns fel???
är väl den info jag kan ge brutalen som inte kan läsas av via resultatatsidorna…..

jag har ATG Live. -:P
jag har inte börjat kolla igenom hästarna i detta lopp. men tack för ditt genuina arbete. *bugar och bockar*
mjo, jag har också ATG-live,, men jag råkade spärra mitt konto för andra gången nu^^ hoppas jag får nytt lösen snart.
Mycket tid över till trav eftersom jag skriver min c-uppsats till högskolan.
#15, Din förgrymmade onge! Skriv uppsatsen då ^^
Normalt sett spets och slut på nr 7 first out men se upp för nr 11 chatch the flax som jag tycker ser bättre och bättre ut för varje start i år
jo, visst är det ett mycket tänkbar scenario, men hur klarar First out en manglande SHow Life som springer under 1.15 från dödens? han sprang 1.15.3 utan at pressas de sista 500.
#18, Han ska trava med ^^

#6 Hallå där Rickard007. Svarade alldeles nyss på ditt gnäll angående nordsvenskar. Noterar att du inte gillar Norrland heller.Lingonvecka, eller? Destruktivitet leder ingen vart. Var lite mer konkret i din kritik av arter och landsändar. Att sia och tycka till om travlopp är en sak, att vara tjalle tvärvigg är en annan. Jag lyssnar med glädje på dina kunskaper gällande trav och nöjer mig med det. Tack!
#20, Nah men sådan far sådan son ;) Farsan HATAR Kallblod och gillar inte Norrland. Är väl därifrån.
Rickard går ju bara i småskolan och dagens elever lär sig inte "våra landskap", "städer" och "floder" som vi fixade redan i fjärde klass. Många av de som sadlar ut från 9:an idag är halvt om halvt analfabeter. Att de då ska kunna förstå att det är Norrlands naturresurser som gjort Sverige rikt är att begära för mycket. Allt koncentreras på att lära sig skriva X, så att de kan kvittera ut sina slutbetyg.
mvh
Bertil
#22, Haha du börjar svamla geografi nästan ;) Mitt bästa ämne ^^
svamlar aldrig…och har en utomrdenligt god slutledningsförmåga…det är snarare dina okunniga uttalanden som gör att du får den bedömning du får…och inte mitt svamlande…
Att späda ut sin trovärdighet går fort….
;-)
mvh
Bertil
#24, Okunniga? Nej men mina tankar.

#21 Förklarar en del, men ändå inte allt. Det genetiska arvet kan slå krokben för vem som helst! Å andra sidan Rickard - det vore en baggis för dig att i samma andetag vidga dina vyer och perspektiv som du sätter farsgubben på pottkanten. Har man tagit far i båten så får man roa honom ibland. Kamma dig och visa att du kan mer än trav. Bor själv i Sundsvall och det hör till Norrland. Och rent geografiskt så ligger det exakt mitt i Sverige, i nord-sydlig riktning. De du 007 - Sveriges mittpunkt. Bor för övrigt granne med Robert Bergh (bara 1,5 mil) och tror inte han är chanslös med Amour Ami i Guldbjörken.
#26, Jojo men kommer aldrig ändra mina åsikter om norrland. Gillar det inte helt enkelt deras omgångar.
Hoppla Hoppla Rickard….det skulle allt smaka det…i ett nunnekloster, hehe!
Jag är också en gammal norrlänning, precis som Svanthe så akta dig så att du inte hamnar i onåd ;-)))
mvh
Bertil
#28, Skiter i vad ni tycker om mina tankar om Norrland.
arrogans ska vara din aura!
mvh
Bertil
skit i vad din farsa tycker skaffa dej en egen åsikt .själv så älskar jag norrland för fina hästar och lugnet ,härlig dialekt
NR 11 CHATCH THE FLAX kom fram i kväll och bara kasta sej över maten så resan har gått bra en riktig outsiders följa med i ryggar till 700 kvar sen så blir det åka av kanske något liknande going kronos ha ha ha

Rickards lingonvecka verkar ha mer med att göra att han fortfarande är i trotsåldern. jag åhller med dessa föregående talare ang Norrland. jag är inte säker med jag tror att jag är bosatt längt upp det avlånga landet falukorv: Luleå.
att yttra sig om Norrland på grund av att man inte är så påläst ang deras finfina travare, då kan man bara skylla sig själv. sedan vad det gäller Nordsvenskarna så är det ju dom som sätter färgen på dessa V75-omgångar. det skall inte vara lätt, nog för att det er ut att bli det detta veckoslut. Lome Kongen borde ta hem detta, men 'HEY!' till och med Faxen kan förlora…
Synd Att Lule inte kom längre i årets slutspel i hockey…de har alltid varit nära mig….
mvh
bertil
vad är hockey? hästar som springer på is och leker med en puck?
tror loppet står mellan 6+7 men vill varna igen för 10 vourrek sund och 12 victory zoot,, 2 hästar jag fastnat för och besitter väldigt fin kapacitet.
För dem som garnerar, så kan dina råd vara goda. Jaf spikar First Out då jag tycker att den har en klass extra i sig vs övriga. Men han har inte gjort så många lopp och jag har ett litet frågetecken när det gäller hårdheten. Dock har motståndet vid segrarna varit hårdare. Ett frågetecken till är hur resan och övernattningen gått…detta måste beaktas.
mvh
Bertil
Men jag har en egen åsikt…. OBSERVERA för helvete anledningen till mitt missnöje då - DÅLIG PÅLÄST PÅ DE HÄSTAR SOM STARTAR DÄR. Sen själv norrland som landskap har jag inget emot, de är ju vänsterblockets förföljare =).
Och jag står ju iaf för vad jag tycker och säger det med… Istället för vissa som vill ha något sagt till mig som inte är ett superlativ direkt och då skall man gulla fram det, säg det istället för fan.
Nu är det bara att ge 007 nådastöten för nu börjar han komma i obalans hi.hi
Ska man gardera nr 7 FIRST OUT måste nr 1 OFFICER ÅS med och glöm inte rysaren nr 11 CHATCH THE FLAX häst och kusk har över nattat bra

*harkel* verar som att ingen tror på Show Life. trist för er. lär ju vinna detta plättlätt! -:P
ingen av oss tror på show life? jag pratade ju upp hästen GANSKA mycket i denna tråden,, rankade han som förstahäst bland annat.
pansarvagnen fortsätter att köra:)

förutom du då.
Show life fanns med i några spikrader också…
mvh
Bertil
Fy farao vad bra, daens prestation!