V75-3 Umåker 28/4
**
V75-3. V3-1. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Nyby Exet - Lindmark M 10233 11,6a
2 Super Light - Westholm J 15641 10,8a
3 Amour Ami* - Bergh R 21561 11,0a
4 Arnie Somolli - Kihlström Ö 11414 12,4a
5 Order By Fax - Lennartsson P 61023 11,3a
6 Scarlets Aino - Sundberg H-O 11202 11,5a
7 Face the Evil - Östman J 020d1 12,0a
8 Digger Crown - Goop B 15011 10,5a
9 Regent Royal - Lindqvist O A 52234 12,4a
Främst ska väl Digger crown och Order by fax räknas, loppets kanoner. Som 3:e häst måste isåfall amour ami med, väldigt hög kapacitet som visats förra året.
en av dessa 3 lär vinna,,,,,kanske arnie somolli om ett bra lopp serveras.

hur i allsin-dar skall man kunna bena ut detta lopp??
men två som garanterat kommer med på min lapp är Nyby Exet och Scarlets Aino. båda gjorde en heroisk insats i samma lopp på Halmstads V75-tävlingar. Arnie Somolli var helt okej efter att ha gått preparé efter Opal Viking senast. men vem skall kunna tro att han vinner detta lopp nu?! tufft!
bättre därtill är nog Order By Fax som kan få ett fint lopp i 2-3 utvändigt(bara han inte försöker ta sig till ledningen). för ledninge kommer med all sannorlikhet Scarlets Aino ha i detta lopp. eller??
Via ska inte glöma Amour Ami* som i sina ljusa stunder är riktigt bra
Order By Fax i storform krossar detta gäng, men där är han knappast ännu… Scarlets Aino lär spetsa hade vunnit sist om inte OS fanns, håller han verkligen här? Mycket tveksamt. Digger Crown har gått ganska intetsägande lopp men man kan knappast räkna bort den herren…Arnie Somolli var ju chanslös på att slå Ordern sist trots bra löp och nu lär Ordern vara lite bättre - knappast. Loppet skräll är annars Regent Royal, som vid fint löp kan spurta redigt. Hade någon annan än drömpiloten Lindmark kört Nyby Exet så… Men nu går det knappast. Super Light kan i goda stunder med, men lite lååångsökt här, men det var iofs andraplatsen i Olympiatravet med så. Tror knappast Amour Ami* går ut och vinner sin första (?) start i guld.

Digger Crown har inte sett rolig ut i sina framträdanden iår. Kunde inte ens köra undan såpass att låta ryggledarn vara 2:a! Men det kanske bara är som han bromsar i så enkla gäng. Men jag menar, om man varvar på 1.16 i ett sprinterlopp ska man väl ha full spänst över mål om man heter Digger Crown?
#5, Jo precis, han borde ju kunna bättre än så…
Digger blir med viss räddhågsenhet mitt första val i loppet. Men inte vågar man spika denne bäver på senaste loppets prestation. Jag är benägen att hålla med i Hannas undran…
mvh
Bertil
inte sett loppen, vet ju att han va grym när han kom ut förra året,,,kanske börjar bli lite till åren nu och förlorat sin härliga spänst,,,,,men den hästen har väl alltid levt mycket på sitt psyke att kriga+startsnabbhet.
Jag är mycket intresserad av att se vad amour ami kan prestera, blir inte dte minsta förvånad om han vinner detta, kanske till och med spetsar då han är snabb ut och scarlets aino troligen inte vill köras i spets över 2140m.
OM ni sedan ska ta upp b-hästar som nyby exet, regent royal så kan ni lika bra nämna Face The Evil som är MINST lika bra, i sina ljusa stunder är det en kanonhäst.
Favorit får väl den härliga fuxen vara efter vikingen, trots allt bättre spår än Digger crown.

Men digger har väll gått med öppet i sina starter ellller ?
#9, Ingen aning. tveksamt om han vinner detta ändå, dåligt spår, dunkel form? Naaa
dunkel form? herregud, hästen har vunnit 2 av 2 lopp i år,,,,att säga han har dunkel form är inte särskilt betänkt……
vinst är vinst och detta är en krigare av hög rang, han vet när det blir allvar och motståndet hårdnar, sett han vinna lopp från dödens mot bättre hästar än detta så nog fasen kan han gå in och krossa detta gänget fram och baklänges.
vem svarar digger när/om han laddas?
#11, Haha i ena studen säger du att hästar är skyldiga att vinna… (Ina Scot typ) Och att de segrarna inte säger någonting, men i nästa stund så är vinst väldigt stort.
Ordern i riktigt fin författning skall traska hem ett sådant hära löp - dock är han inte det så ofta tyvärr.
hur fasen kopplar du dem 2 resonemangen till varandra????att vinna lopp betyder ofta att formen går uppåt och knappast blir sämre,,,,,,, sedan behöver inte dessa 2 vinsterna säga så mycket om hur BRA digger crown är just nu, men det är en helt annan femma och jag utgår från att han besitter nästan samma klass som förra året.
2 lopp och 2 vinster efter lång frånavro för en 10 årig häst, det är mer än tillräckligt för att jag ska tro han iallafall har hyfsat bra form. Har ändå möt en del hyfsade hästar.
#13, Ja men han har ju knappast toppform och han kan knappast vinna detta utan bra form.
hmm, varför inte? vem har bra form här isåfall förutom b-hästarna? Finns inget som säger att Order by fax ska ha bättre form och det är väl egentligen det enda riktigt motbudet vad gäller klass och kapacitet här,,,skiljer minst 1-2 klasser mot de andra hästarna. Amour ami kan vara en blivande stjärna också, men den har ju knappast bra form heller.
B-hästar är 1,6,7,9 och på gränsen är super ligt+arnie somolli vars form också är lite tveksam.
#15, Nah precis.. Men om Ordern som Lennartsson trodde är i bra författning så vinner han men visst Digger är tidig med…
Så du tar Face The Evil och Nyby Exet före Super Light?!
mycket möjligt att jag tar med Face The EVil förre super ligth om jag garderar loppet mycket. Tycker super light är ganska övervärderad som häst och blir säkert överstreckad också.
dock stor sannolikhet att jag antingen spikar amour ami, digger crown eller order by fax eller låser loppet på alla 3.
#17, Din analys är lite go… Antingen spikar du någon av de 3, (hur man nu skall välja det) eller så tar du de 3 och låser på dem, eller så garderar du upp loppet mycket… Inget mer förslag? ^^
nja, men jag har egentligen inte sagt att jag kommer gardera upp allt,,, var du som tog upp vilken häst jag skulle sätta först vid en större gardering. Jag hade pratat om samma trio enda sedan första inlägget…..
Ända…
#19, Hehe okej.
#20, Huh?
Frågetecknen kommer att vara era följeslagare…vänj er!!!
mvh
Bertil

vad är det ni röker?????????
super light gick ut och vann överlägset på gävle den 17/4 på 13,9a/1640m efter 2 månaders uppehåll!! vad är det för fel på hans form, måste alla gå och vinna med ett varv som going för att vara i form nu för tiden??
13.9 över 1640m säger inte mig särskilt mycket,,,,,,aldrig tyckt det varit en bra häst,,,,,,egentligen aldrig hävdat sig mot de bättre i sverige.

2a i elitloppsförsöket före steinlager, efter conny, för ett år sen var han 2a efter thai tanic och slog bla order by fax, dumle loss, hot tub. det är ändå inte så illa och då pratar vi inte om hans fina resultat i från frankrike.
men tycker man inte om honom så gör man inte det…
#25, Håller på din linje!

#26 oj då, det måste vara första gången i kväll ;-) hi hi hi

jag kommer i alla fall att spika super light… digger kommer väl att vara ihjäl spelad… =)
super light är ingen häst jag ens funderar på att spika, kvittar om jag gillar hästen eller inte,,, han kräver fortfarande sina maxlopp för att kunna uträtta något,,,,,mycket chansartat att spika en häst som behöver smygare in i det längsta.
blir väl vinnarhålet här? och sedan fast hela vägen in i mål.
#27, Ja precis.
#29, Nej ingen spikkandidat men den måste ju med.

Digger vinner lätt
#31, Knappast lätt.
Tror att Bergh är mycket optimistisk med amour ami trots det är debut i guld mot äldre hästar,,,,var tydligen riktigt fin senast i årsdebuten. FULL FART FRAMÅT!
skulle väl gissa på att hans owe och scalets aino tänker likadant? likom digger och goop? men goop är en fegis så han laddar trolign inte så hårt för ledning.
#33. Någon ledning får han ju inte direkt iaf, så det handlar ju inte om att vara feg för den tar ju Scarlets men om han släpper ä'r ju en helt annan sak.
är det ju inte eftersom det är baserat på hur offensiv bergh är troligen. så det är inte en annan sak.
Digger Crown är den absoluta bästa hästen i fältet och jag tycker björn kör bättre än erik så de lär bli vinst
#35, Menar Goop bakom D.C!
hehe, men vad har det med saken att göra om goop kör bättre än erik? förstår jag verkligen inte sedan erik inte kör i detta loppet och alltid kört nästan perfekta lopp med digger crown.
#38, Men jag diskuterade ju inte Erik, men Goops feghet.
Super Light har startat 2 gånger i Guldlopp i Sverige, och vunnit bägge gångerna. Jag tycker att Salahästen är en sund spik
#40, Oj. Hmm faktist oddsfavorit på Unibet med, är den det på strecken också?
digger kommer bli favorit på strecken troligen. för många gamlingar som tycker om den travaren:)
#42, Tydligen. Bara kollar raden kanske.
nä, för att Digger crown har varit med i leken länge och är en väldigt fin häst,,,,,
min teori eftersom det är väldigt mycket på det sättet här i mina kretsar.
#44, Jojo men hans lopp har ju inte vart av högsta kvalitét.
Har ni inga ideer om Regent Royal
kan vinna, men kräver ganska mycket klaff med tempo och positioner, ganska dåligt spår och kommer köras på chans invändigt så risken är ganska stor att luckan inte kommer.
Tror det framförallt står mellan amour ami och order by fax nu, rapporterna verkar inte särskilt bra på Digger crown……..
#47, Det jag sa. Stig H har inte vart nöjd med Digger, det säger en del. Men passa Super Light!
inte nöjd med Digger…kan ju vara långhåringen som det är fel på också…ganska sällan han levererar trots bra uppsittningar!
mvh
Bertil
#49, Haha ja!
idag visar order by fax varför hans ka vara med i elitloppet? jag tror och hoppas det! betydligt bättre häst än den dära Light hästen…….
#51, Checka mitt svar i Elitlops8

Scarlets Aino plättlätt!

förövrig gott folk. ta o kasta ett öga på Fett-oddsen på detta Guldlopp. inte en häst än så länge som ligger under 10 i odds. fanken vad skoj!
känns oväsäntligt eftersom de flesta lirar inte förren 30min innan start.
och scarlets aino har nog ingen bra chans här, över 2140m är han klassen sämre än flera stycken i loppet tror jag.

men han visade iaf mkt god for senast. det är det inte sååå många i detta lopp som gör.
nåjo! men ändå, man ser verkan av att det är Fettodds i Guld. ovanligt om inte annat.
Amouren grejjar plats hoppas jag. Lirat!

NU NI KAN NI ÄTA UPP ER ORD OM SUPER LIGHT, helt jävla ÖVERLÄGSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HAN ÄR EN DEFENITIVT EN HÄST FÖR ELITLOPPET
JAG SÄGER HA HA HA HA HA F..N VAD SKÖNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

#29 åh vad han smög!!! =)

order by fax 5a han var bra men bugade inför hur var det nu du kallade honom nijo…. "light hästen"!! =) order har hittat sin överman. hi hi hi hi
order by fax var fruktansvärt usel!
Amour Ami var MYCKET bra efter att ha fått lägga 2 hårda spetskörningar tidigt.
SUper light var bättre än jag trodde och steg i mina ögon, måste dock höja sig MYCKET för att klara av elitloppet, men fin insats klart.
#58, Jag har aldrig sagt att den inte skulle vinna.. Kolla min spikrad - min förstahäst! Och Amuoren tog plats! wiha!
Nå, det bara jag och JulianaS som förordade en spik på detta forum, och jag var aldrig orolig för den spiken trotts att den lilla Salahästen fick en mycket tung öppning
#63, Ja som spik i loppet ja men min FÖRSTAHÄST då.
nja, så tung löpning var det fanemaj inte, SUper light var inte med i första spetskörningen och sedan drog han på för att få spets, men fick dämpa en hel del efter det. Detta loppet ska super light vinna med den löpningen om han ska vara aktuell för elitloppet, helt klart.
flesta motbuden var mycket bleka
#65, Mycket bra kört av Westholm också.
#65 grymt besviken på ORDER BY FAX undrar när han ska vinna nästa lopp och var
#67, P21 lopp? ^^