Trav iFokus

Trav

Etikettv64-solvalla
Läst 423 ggr
Bertil
0

V64-5 Solvalla 2/5/07

**Lopp 7. V64-5. DD-1. Tvilling.
****2640:
**1 Max Hugo - Persson S 12342 16,0
2 La Carola - Sundberg H-O 12145 17,0
3 M.T.Big Business - Brandt K d1441 16,9
4 Asa Snabb - Lennartsson P 15043 16,2
5 Lanxess Palema - Svanstedt Å 26162 16,3
6 Make My Best - Olsson D d1411 17,1
7 Rail Candid - Aarum D 14511 16,1
8 Genoa Broline - Goop B 55111 17,3
9 Max Hönez - Kihlström Ö 20216 17,9
10 Barbar B.M.W. - Stjernström M 10d11 18,1
11 Sober Sensation - Sjunnesson J 16661 17,6
12 Pay Time - Frick J 11112 14,3

Nijo
0

känns som väldigt svårt lopp, särskilt när bästa hästen pay time fick sämsta spår. Kommer troligen kräva en hel del streck.

Bertil
0

Läge för Asa Snabb???

mvh
Bertil

continue
0

Spik 12 Pay Time, plättlätt!

Nijo
0

nah, så bra är inte pay time, tror jag ikke.

luktar helgardering i detta loppet, mycket troligen det bästa motståndet pay time varit ute mot hittils och från spår 12 är det en trolig favorit som ska garderas och fällas. Får läsa på lite mera, men det känns som att de flesta hästarna i detta loppet är ganska bra och kan vinna.

brutalaccent
0

Pay Time har ju funderat bra bakifrån, men ett singestreck är det ju inte. har ju onekligen varit ute mot enklare hästar.

M.T.Big Business gjorde det bra i senaste starten som även var årspremiär för denna 4 åriga valak. tog ett par galoppsteg men rede ut allt och vann rätt så komfortabelt med 4 längder. har galopp tendenser och sprungit bort en massa pengar förra året.

La Carola blir nog mitt första handsval. varit ute mot tuffare hästar än detta och gjort det gyfsat(Glen Summit, Joker, Global Investment). har nu ett bra utgångsläge och är rätt så snabb ut i volten(om jag inte minns helt fel) så det ser rätt så bra ut på förhand.

Rickard007
0

#5, Har den funderat på ett bra bakspår? Cool

Nijo
0

spår 2 är fanemaj inte bra att ha i volten brutalen, måste vända upp lika snävt dom den med spår 4 och det finns en klar galopprisk om hästen laddas.

brutalaccent
0

nog vet ju även dumma jag att spår 2 medför att det kan bli trångt. men hästen har inte vissat några galopp tendenser tidigare i karriären och ä'r naturlig startsnabb.

men att sitta i spår 2 är ju bra redan från första stund även fast det handlar om voltstart. kommer att sitta bra till från första steget tro jag. kan bli farlig då.

can U dig it?!

Nijo
0

japp, det kan jag helt klart köpa däremot!

tycker dock fortfarande loppet är lika öppet hehe,,, blir svårare och svårare för varje gång man kollar.

brutalaccent
0

skoja sig inte.

men du kommer ihåg hur det blev när jag kommenterade V75:5 förra veckan(det loppet Show Life vann plättlätt!). att det var svårt och att jag inte var tillräkligt påläst. hittade ju omgångens bästa spik i det loppet. ge det bara lite tid detta lopp, vi skall nog gräva fram veckans säkraste ur detta lopp Nijo. hehe