Trav iFokus

Trav

Etiketttrav-snack
Läst 880 ggr
gerzet
2011-10-01 17:32
0

Svanstedt

Ingen kan väl förneka skickligheten hos Svanstedt när det gäller träning av hästar men som kusk har han mycket kvar att bevisa. Ibland brinner det fullständigt i skallen på honom som när han får svar om ledningen t ex.

När det gäller det rent massmediala är Svanstedt en fullkomlig katastrof för travsporten. Han tar betalt för att uttala sig om hästarnas chanser (betalnummer…!!!), han låter sig inte intervjuas av TV4 som sänder travet. Ja, jag vet att han anser sig vara orättvist behandlad av TV4 men större tjurskalle får man leta efter.

Han fattar inte att det är vi spelare som ser till att han kan leva på sin sport. Han skiter fullständigt i oss spelare, det har han klargjort flera gånger bl a genom att utelämna information om barfotabalans när det gällde Gidde Palema. Han svarade rakt ut i segerintervjun "jag skiter i spelarna", bara så att ni vet ni som kallar honom "kung Åke".

Som sagt rent yrkesmannamässigt är han självklart nr 1 men som en ambassadör för sporten är han inte ens nr 100. Han är en total anafabet vad gäller marknadsföring av travsporten. Tur för honom att det finns andra som upprätthåller intresset för sporten. Hade alla agerat som honom hade travsporten snart varit utdöd.

För: Travtränare som Svanstedt.

Mot: Idioter som inte begriper sitt eget bästa, som Svanstedt.

/Tredje invändigt

ThomasH
2011-10-01 21:03
0

Jag håller fullkommligt med, men som du sa TV4 har valt att bojkotta honom, men det är nog ömsesidigt. Att att sedan valt ett betaltnummer för tipps, så har an fått sympatier från många tränare som tycker att det är ett problem att alltid sitta i telefon att svara på alla möjliga frågor från mera eller obskyra jornalister

Solo-amici
2011-10-22 03:27
0

Så du tycker att använda grisfösare är ett bra träningssätt ? Intressant måste jsg säga..

ThomasH
2011-10-22 16:20
0

Nej

Det sa jag inte, men man ska inte dömmna honom för något som han är friad för i rättegång