Travsnack
Hej igen!
Vad har hänt??????????
Tycker att det varit blekt med tips och kommentarer här,kan man få be om en uppryckning. Det är Bertil med sina tre-fyra dubbeltips och Ola, Thomas har varit lite anonym, men det har säkert sina förklaringar.
mvh
lazze

Det kanske skulle vara bra för diskussionerna på sidan om vi lyckades informera fler om att den finns. Har du några idéer på hur vi skulle kunna göra det?
Mvh // Staffan
Hej Staffan!
Undrar om det behövs?För kollar man hur många som läst dina/mina inlägg och ej besvarat,så är dom en hel del.Men man kanske skulle bjuda in andra travsajter till ett tävlingsforum,med något slags pris efter exempelvis ett visst antal V-75 omgångar och därmed bli korad till någon slags bästa sajt att tippa V-75,men det tror jag är en fråga för Thomas om hur detta skulle utformas,det är han som har kontakt med Fokus,åtrkom du också om du grunnar på något som vi kanske kan utveckla.
mvh
lazze
Lazze, jag är åter i etern efter ett datorhaveri, så nu jobbar jag vidare med min V75 analys
Hej Thomas!
De va vad jag skrev,att det fanns orsaker till att du varit anonym,hoppas att din dator håller nu,back-up är inte dumt att ha.
mvh
lazze
Nja, datorn är kasserad, jag skriver nu på en nyinköpt dator
Schyssta grejor,då kan de va läge för en back-up,vid en eventuell krasch.Vi får väl se hur fingerfärdig du blir med din nya dator,låt tipsen flöda Thomas,så vi får igång ett rejält travsnack här på Fokus.
lazze
Observera att jag skriver denna betraktelse i all välmening och inte illa menat alls lazze!!
Vi ska inte pressa någon att skriva mer än någon annan. All på TIF är på frivilligbasis och emellanhåt blir med nödvändighet så att det tar lite längre tid mellan inläggen. Det har tidigare kommit upp åsikter i ämnet men vi har alla ett eget ansvar.
Thomas är visserligen Sajtvärd och gör ett förtjänsfullt arbete. Men vi kan inte sitta och vänta på att pappa ska komma hem med mat hela tiden, vi har själva både möjlighet och ett ansvar att starta strängar samt vara aktiv i diskussionerna.
mvh
Bertil
Det kanske inte framkom i min formulering,men det är precis som du säger Bertil,att vi själva får sätta lite sprätt på denna sajt,det är inte alls meningen att det bara är Thomas som ska skriva,men som du också kanske vet,så nämde jag det tidigare,att det är väldigt många som läser det vi skriver men uteblir med sina svar,kanske för att vi kanske inte är tillräckligt sakliga,eller också är vi väldigt oklara?Vad vet jag,men tycker inte du att det är väldigt lite aktivitet,mellan varven?Du kan själv gemföra med andra travsajter,så är aktiviteten betydligt högre,hur gör vi?Har du några andra ideer?
mvh
lazze
Lazze, att många läser vet jag, men det är inte så många som också kommenterar. det är det som är tricket, hur får vi flera som också skriver lite inlägg och kommentarer. Jag tror att det är ca 5 % av alla som läser som också kommenterar.

Lazze - absolut visst är det blekt och då avser jag inte er som brukar skriva härinne utan ni som är medlemmar och bara läser. Bjud på er och visa vad ni kan - ni kan säkert en hel del 
Lise-Lotte, det är inte bara medlemmar som läser, man kan ju först hoppas att alla som läser registerrar sig som medlem, det är ju gratis!
Härmed uppmanar jag er alla som tar del av vårt sajt att registrera er som medlemmar och bjud på lite betraktelser.

En ide skulle vara att få igång lite fler sajter på iFokus, det skulle ju automatiskt generera flera medlemmar till trav i fokus. Gör det lättare att vara Sajtvärd. Man skulle tex kunna ha en topp tio lista på
dom mest besökta trådarna för att på så sett få in lite mer besökare som annars aldrig skulle gå på travsajten.
Det skall finnas något för alla på iFokus.
Jag tror att lise-lotte är inne på rätt spår och även du Thomas,dom som läser,bli medlemmar till en ypperlig travsajt,här kan ni få mycke kul och dessutom väldigt bra vinnare och dessutom har vi en Dubbelspecialst Som heter Roger,och sätter dubblarna i parti och ´minut,den killen ska ni absolut ta rygg på,och gärna kommentera och fråga hur karln bär sig åt.
lazze

#12 (Ola007)
Jag tror som du att ett stort intresseområde som trav vinner på om vi kan öppna fler iFokus-sajter så att fler hittar hit.
Vi öppnar inom kort flera nya sajter inom områden där vi har hittat personer som anmält att dom vill ta värdskapet för dessa områden. Utan rätt person öppnar vi dock aldrig upp någon ny iFokus-sajt.
Mvh // Staffan
Hej Staffan!
Får man fråga inom vilka områden?Travet är ett stort intresseområde,men jag tycker inte vi behöver slå på stora bongotrumman,utan koncenterera oss på dom som skriver inläggen här och även då försöka att få med dom som läser men inte skriver något.Jag tycker det är ok i början att få ett sammansvetsat gäng,därmed inte sagt att det är 3-4 stycken som skriver inlägg hela tiden.Det kanske behövs en del tävlingar runt och omkring själva TravFokuset,exempelvis,vem vann elitloppet 1998?Kanske också fokusera på,ägare,tränare,körsvän,och då kanske inte hela tiden på hästarna och loppen som vi spelar på,även om de är vårt huvudmål att vinna.Jag själv försöker att få hit så många som möjligt av mina travtokiga kompisar,men du vet säkert också hur många travsajter det finns,så det är inte alltid så lätt.Vet inte om Ni öppnar fler Fokussajter,att det skulle innebära att det blir fler,jag menar,att dom som är intresserade av trav,dom söker sig till travsajter,dom som är intreserade av katter och hundar,söker sig till dessa sajter.Det kan möjligen bli en och annan som besöker Travsajten,men för övrigt tror jag att dom kommer att hålla sig till det dom sökt.Jag kanske har fel,men det är inte fel att pröva något nytt.Jag hoppas att Ni alla som läser detta och inte är medlemmer,gå in och aktivera Er som medlemmar,så kan detta bli riktigt roligt.Hoppas att Ni nu inte bara läser detta och går vidare,utan kom igen och aktivera ER.
mvh
lazze

Jag håller med dig om mycket av det du skriver.
Vi har dock sett på flera håll att det finns en fördel med att sajterna ligger i samma nätverk. Till exempel så har många sökt sig till Foto iFokus även fast de först hittat någon annan sajt i nätverket. Oavsett vilken sajt man först hittar tror jag att det finns en chans att man därefter blir aktiv på andra sajter - om dom är bra och man tycker ämnet är intressant.
Finns det många travforum i Sverige? Vilka är mest aktiva? Jag har ganska dålig koll på hur kartan ser ut.
Mvh // Staffan
Staffan och Lazze, det finns många travsajt i Sverige, men inte så många forum av samma typ som Trav iFokus. Men det finns många "chattsidor" som fyller lite av samma funktion som oss, men dessa chattsidor har en tendens att bli mycket brokiga och svåra att hitta bra tips på. Sedan finns det många travsajt med tips, de flesta av dessa är betalsajt. Jag är övertygad att om vi fick bara 10 % av alla som läser våra inlägg och artiklar att registrera sig som medlemmar så hade vi för länge sedan nått över 150 medlemmar. Tricket är dock som jag skrev att få de att skriva också. Den tävling som pågår just nu, spikmästaren har felar aktiva som bara tippar där och inte skriver några inlägg eller kommentarer. Det är möjligt att flera tävlingar kommer att få flera att delta i tävlingen, men jag vill också att de ska detta i den övriga verksamheten på sajten, hur ska det gå till?

Thomas
Vi har några uppdateringar på gång som förhoppningsvis kommer att medföra att fler av de som hittills bara läst också registrerar sig på sajterna. Det är första steget mot att sedan också kunna vara med och delta i diskussionerna.
Mvh // Staffan