UPPMANING
Hej!
Tittar man på Tavsnack som är daterat 2006-02-17,så är det 17 st som gjort inlägg 184 st som läst och gått vidare,till er vill jag säga att ingen kan göra allt,men tillsammans kan vi försöka.Ni som inte gjort några inlägg,beror det bara på att ni hade vägarna förbi?eller tycker ni det var ointressant?eller tyckte ni att ideerna var bra,utan att kommentera?Jag tror säkert många av Er hade andra ideer,kan Ni inte återkomma och kommentera detta?Och även besvara det jag skriver nu.Vore väldigt tacksam för svar.
mvh
Lazze
Svar från mig: Jag har förstått och gör kommentarer efter bästa förmåga. efter bästa förmåga ja….och det räcker bra att man inte skriver bäst utan just "bara efter bästa förmåga" i detta forum.
mvh
Bertil

viktigt är väl också att säga att det inte är antal personer som varit in där, utan hur många gånger tråden visats. har nog själv kollat tråden 15-20 gånger
Mvh Ola
Hej Ola!
Inte riktigt så som du menar hur många gånger den visats,utan grejen är den att den skall kommenteras,som du själv nu gjort,är ett försök att få fler att delta i Forumet,inte bara här utan alla inlägg runt travet som finns,Travsnack,V-75,DD m.m.m.m,och du Bertil,så är ju du Stammis här,och visst är det så,att folk ska skriva efter sin förmåga,och som du nämde tidigare att det är inget krav att skriva,folk får gärna titta in utan att kommentera våra inlägg,men håll med om att det vore väldigt trevligt om det helt plötsligt var 10-15 st,som argumenterade med varandra.
mvh
lazze

Du jobbar på du - bra Lazze. Det finns ju som sagt några sajter med forum och på de flesta har nog de flesta "hittat sin plats bland travvänner" och det behövs en hel del innan man vandrar vidare. Jag har ju själv varit aktiv på några i många många år.
Kanske att det är lite extra tyst nu bland nya som söker sin sida eller de som flytt sin sajt pga OS?
För de som är mer "travsajt vana" kan en enkel sak vara hur forumen är uppbyggd med hur inläggen hamnar - layouten och det vet jag med mig själv att det är svårt att "lära om" och jag föredrar väl fortfarande där inlägget jag skriver hamnar under/vid personen i fråga. Men det är en vana och smaksak men jag vet att flera tycker samma (från tidigare ställen alltså) men det kan vara en tröghetsfaktor oxå vad det gäller aktivitet
Sedan tror jag att antalet aktiva härinne (vi är få) blir en spärr också man blir väldigt synlig. Dessutom känner ju några varandra även på det privata planet och det kanske gör att man känner att det kan bli svårt att komma in?
Det bästa sättet tror jag det är att anordna en tävlingen mellan aktiva travsajter för att redan frälsta ska hitta sajten. Man söker inte aktivt efter travsajter om man redan har funnit en man börjat skriva på.
Bla bla bla
lite av vad jag tror

Det var en signatur på den sajt jag var på tidigare som tyckte jag skulle titta in här. Och att jag lämnade "min sajt" berodde på ständiga bråk och som tyvärr pågår fortfarande.
Tack för feedback Lise-Lotte, ni andra då hur hittade i hit?
Jag hittade hit via AG.
Har alltid varit travintresserad men haft ett uppehåll med spelandet i 15 år, men nu är jag igång igen lite försiktigt.
Klart jag varit på andra sajter också men tror på kvalitet lika som på AG.
AG= Aktieguiden
Respect edvin o LL
mvh
Bertil
Själv hittatde jag hit,när jag satt och sökte på travsajter,och det är inget jag ångrar idag,har varit på en hel del andra sajter,som inte alls är lika bra utförda,tycker jag,men det är säkert en smaksak också,sen beror det på vad det är för slags människor och åldrar på övriga sajter.Jag tycker det är kul när det är tjejer/kvinnor/damer/brudar med som är intresserade av trav,men många är nog mer intresserade av galoppen,tror jag,men lise-lotte gillar jag skarpt,den tjejen/bruden/damen/kvinnan/har skinn på näsan,och sånt tycker jag om,så att det inte bara är jag och andra surmulna GUBBAR som sitter här och gör inlägg.(De sista om sura Gubbar var ett skämt)hehehehehehehe
lazze
Tack för ditt svar Lazze, jag hoppas att ni andra kan hjälpa mig med att berätta hur ni hittade hit och om de andra ifokussajterna har hjälp till med att hålla er kvar, eller om det var ett annat ifokussajt som lockade hit er. Vad jag menar brukar ni surfa runt och titta/skriva på de andra ifokussajterna?
Men, viktigast för mig att veta hur ni hittade hit
mvh/Thomas

Hej på er alla!
Har följt denna sida ett tag nu och den verkar riktigt seriös.. Hoppas det är lugnt om jag "hoppar på tåget"?!
Mvh

Ps. Hittade hit genom andra travforum..
Tack för informationen, Kaitsu, och välkommen hit och givetvis är mycket välkommen att hoppa på alla trådar
mvh/Thomas