Trav iFokus

Trav

Etikett: spikmästaren
Läst 597 ggr
matsli
0

Fri analys Eskilstuna - V75-mästaren

Hej!   Egentligen förstår jag inte varför jag inte hade 7 rätt på 192 rader. Jasper Lane var ju en av de hästar jag trodde mest på under veckan. Jag spikade den i min analys. Ändå valde jag att dyrbart gardera den då jag (tyvärr) fick höra att den skulle köras passivt och med skor för att sparas till finalen på Solvalla den 12 november – Tack för det! När jag såg startlistan i måndags sa jag spontant att Kadett CD och Nettan Palema kändes som självklara spikar. Sedan började jag analysera för mycket och garderade därmed onödigt. Vincennes var av många utsedd till omgångens bästa spik. GH Nemo och Perfectly Enough varnade alla för, i synnerhet den sistnämnda. Ändå ska jag envisas med att alltid tro på Björn Goop bakom favorithäst och spikade därmed felaktigt Angelo. BG är nog bäst bakom skrällhästar ändå (vid längre upplopp hade Globalen vunnit över GH Nemo). Egentligen var Hot Pot den minst enkla, även om den i vart fall var 5:e rankad i ett lärlingslopp där man alltid bör ta med ett antal hästar (fy fan för voltstart med lärlingar, var det 4 eller 5 omstarter igår?).   Problemet är att jag lyssnar för mycket på alla varningar: “Kaffir Face skulle laddas för fullt, Aisle Stand liksom Thimetosaygoodbye och Mermaid Ås påstods vara de bästa hästarna, Dig for Dollars skulle man inte bortse ifrån och vid finaluttaget på Solvalla var ju Prawns bara bäst mm, mm”. Om den självklara favoriten inte vinner vill man ju vara med dem som lyckas fälla den. Minuten innan start bestämde jag mig för att lämna in en spikrad för 50 öre och valde de hästar jag trodde mest på. Det gav 6 rätt! Ändå har man bara 4 rätt när man får gardera med 192 rader - Det går inte ihop. Jag ser fram emot nästa omgång!    MVH Mats