Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 608 ggr
Bertil
0

V75-6 Åby 5/5/07

Lopp 9. V75-6. DD-1. Tvilling. Auto **1640:
**1 Bohica - Frick J 60111 13,1a
2 Prestige - Söderkvist S 36255 13,3a
3 Niro* - Kontio J 10513 13,7a
4 Diamond Hunter - Uhrberg T 3141d 13,8a
5 Gentle Seat R.L. - Sjöberg P 141d0 12,3a
6 Travel Ås - Larsson F B 4d04d 13,2a
7 Made in France - Jansson T 10202 13,3a
8 Vanilla Sky - Takter J 11110 12,7a
9 Graceful Glide - Kihlström Ö 23301 11,5a
10 Conrads on Line - Goop B 1d400 13,6a
11 Jenspeter Hornline - Ohlsson U 31200 13,7a
12 Shiburre - Adielsson E 01131 13,0a

Nijo
0

Helt klart är Travel Ås den bästa hästen kapacitetmässigt här, hade man vetat han skulel gå felfritt och vara på humör så hade spiken varit given,,,,,,galopperar dock 2ggr senast och ville inte alls.

Bohica, prestige, diamond hunter blir väl värst emot pga spåren och distansen.

shiburre är en riktigt fin häst med grym form annars, dock ett omöjligt läge.

Made in france och vanilla sky är 2 fina hästar också, men svåra lägen där också.

Bertil
0

Bred penna blir det för egen del. Avvaktar med kommentarer i nuläget.

mvh
Bertil

ZenoX
0

1 Bohica blir min 1:a häst i detta lopp kort distans och luktar spets. största hot Prestige,Diamond Hunter och Made In France

Travel
0

#1 jag lovar att jag också hoppas han går felfritt!

Nijo
0

kan du inte lova att han går felfritt bara? såfall spikar jag troligen travel ås:)

finns väl knappast en bättre häst med i detta loppet.

Bertil
0

¤3
Varför inte lite felfritt trav denna vecka…vad är problemet ;-))

mvh
Bertil

Bertil
0

Jag kan pytsa in en tusing, så ni kan köpa fina sockerbetor till djuret…hehehe…

mvh
Bertil

ZenoX
0

inte en chans att Travel vinner detta

Travel
0

Vi får väl se ZenoX :-) Jag lovar att åka ut och muta minst två gånger denna vecka. Sista chansen för oss att komma till finalerna på valla, tappar för mycket poäng här annars.

Nijo
0

med stor sannolikhet har du fel om han går felfritt, zenox. Jag är själv beredd att satsa ganska mycket på vinnarspelet om fredde tror på bättring nu.

Travel Ås är helt klart en av de bästa 5 åringarna vi har i sverige, och dem andra är nu uppe i gulddivisionen medan han själv är nere i Brons.

Vad jag vill säga är att Travel Ås står mycket billigt till kapacitetmässigt mot dessa hästarna i denna klassen. Sköter han sig så räknar jag med enkel vinst.

ZenoX
0

ja kommer aldrig ge mig så vi diskuterar ej detta mer

brutalaccent
0

jag vill skicka ut ett varningen finger ang Vanilla Sky. nej, det blir nånga på framspåret i detta lopp. blir ingen spik på Travel Ås. vågar inte singelstrecka denna herre.

1,6,7,8,9

Nijo
0

nä, men vad fan baserar du ditt uttalande på? alla har ju sett hur fruktansvärt bra hästen var förra året när han presterade, och hästen var inte ens fräsch då, vilket han ska vara nu i sina ben. Tävlade mot de bästa i årgången och slog många av dem.

finns liksom inget som kan försvara att man inte tror hästen kan vinna detta, själklart är det galopp emot, men det betyder inte att hästen aldrig kan vinna detta loppet.

Rickard007
0

Den som spetsar vinner tror jag och hoppas på att Diamond gör det! Tänk på att Frick inte vunnit V75 på ett par år! Diamond är mitt tips. Shiburre kan i ljusa stunder. Travel Ås möjligtvis, skräll.

Bertil
0

Diamond tror jag inte är ditt tips..isåfall sätter du upp den på Spikmästaren ;-)

mvh
Bertil

Nijo
0

Tror Travel Ås blir favorit i detta loppet, var hårdare spelad än Bohica senast dem mötes tror jag, klasskillnad på dem 2 hästarna.

Men Diamond Hunter är jag svag för, den kan jag acceptera som ett starkt motbud.

Rickard007
0

#15, Hah ja det ska jag med vadårå?
#16, Bara att tacka och ta emot då.

continue
0

# 14 Är inne på din linje Rickard, Diamond Hunter gjorde ett jättelopp för inte länge sedan. Startsnabb var han då om jag inte missminner mig. Blir troligtvis inte heller favorit vilket är intressant. Travel Ås är en värdig motståndare om han går felfritt vilket inte är helt säkert.

ZenoX
0

ja måste väl få tro vad ja vill eller Nijo ?? sköt dit så sköter ja mitt Flört

Flywithme
0

Jag tror starkt på Gentle Seat RL denna gång, hästen fick ett allt för jobbigt lopp förra gången o jag tror hästen gått framåt rejält. Pass upp

Rickard007
0

#18, Hehe nice! Precis lär bli unerstreckad! Jag är bortrest i helgen, så jag ska lämna in mitt system redan idag eller imorron typ, bara gå på känsla. Kommer spika Diamond då!

continue
0

Jag tror också att det blir spik på Diamond Hunter för mig. Friskt vågat………

ZenoX
0

vad baserar ni det på ??

julianaS
0

du kommer förhoppningsvis att få äta upp dina ord zenox!! =) travel ås gick rak bana nu på morgonen, jag var själv där och tittade: han såg ut som… 1 rund miljon!!!!!!!!!  fredde var hel nöjd och hans galopper förra starten berode på att ulf inte kände hästen och höll honom för hårt.. men han är bättre än vad man annar. 4a i derbyt med en fraktur!! det säger allt…=)

continue
0

#23 Senaste vinsten Diamond Hunter vann var av det imponerande slaget, kolla gärna på loppet om du har tillgång till lopparkivet.

#24 Tack för informationen!! Kanske tar två hästar i loppet ändå, Diamond Hunter och Travel Ås.

Rickard007
0

#24, Möjligt men då är det fan upp till bevis då. Sen att han såg ut som en rund miljon säger inte så mycket egentligen, det har många hästar gjort i jobb föe lopp men sedan varit dåliga. Nej jag singlar Diamond på 2/3!

julianaS
0

#26  gör det du…

Nijo
0

kan nog accepteras som orsak till Travel Ås galopper senast, att Ulf inte är van att köra hästen……Fredde kör nu och det ser ut som spik elr lås med diamond hunter.

Rickard007
0

#28, Jojo men när senast vann han ett lopp då?

ina-scot
0

Tycker  NR 12 SHIBURRE har vissat kanonform sen han kom till hans adielsson och åby har ett låååångt upplopp så lite flyt på vägen så kan han sitta där

ZenoX
0

#30 tror han får svårt bra motstånd nu.

Jag tycker Conrads On Line ska ha bra chans om det blir lite överspace så pass upp!!

Travel
0

#30 Vänta nu! Jag säger inget om att han vinner på lördag. men snälla, 1640 och Ina- scot tror på allvar att Shiburre tar minst en längd på Travel Ås på upploppet - hans starkaste del loppet. Finns inte på världskartan!

Visst kan han förlora och visst kan han galoppera. Men att om han är så bra som Fredrik säger så… Då måste jag säga att han är en vinnare.

#28 Richard visst är det upp till bevis, jag håller med. Jag tycker samma sak men ärligt talat ingen kan säga att han inte är spelvärd då han säkert inte blri favorit.Om du richard vill veta när en häst har vunnit senast finns det en sida som heter travsport.se :-) annars är svaret 060822 derbykval Jägersro! 4:a i finalen med spricka i benet och 30 meter tappstart. se gärna loppet på atg.se.

Mitt tips till er alla är att gardera gärna men ta med Travel för han är (enligt mig) bästa hästen. För mig så är han en solklar spik men jag är väldigt partisk såklart Cool.

Rickard007
0

#32, Han var även solklar näst senast…. 060822, imponerande - knappast!

Travel
0

men jag har aldrig sagt att jag inte är partisk!

Travel
0

två galopper i samma lopp är väl imponerande i sig, eller?Skrattande

Rickard007
0

#34, Nä nä men man vill väl ha 7 rätt?`Man kanske måste vara lite realistisk då med.

ZenoX
0

som ja sagt förut så tror ja att Bohica kommer vinna detta lopp från start till mål…

Nijo
0

jag är inte partisk och jag kan ändå tycka att Travel ås kan vara en spik, är mycket bättre än en del i loppet och bättre än alla de andra, sköter han sig så krossar han allt. Bohica är en liten lus som inte ens är hälften av den häst som Travel Ås är!

tror nog det blir spik.

graceful glide går före conrads on line på systemet om gardering.

ZenoX
0

okeej det var väl synd om du spikar travel att du åker då Flört

Nijo
0

men då är det tur att jag brukar tippa bra? väl mer synd om dig zenox………

Travel
0

Jag sätter 5 kr på att Nijo har fler rätt i ZenoX på lördag Glad. #34 jag är optimistisk realist. Dessutom gäller det att hitta hästar som är undervärderade och det tror jag travel blir och Bohica anser jag kommer bli överstreckad.  man har ju inte 7 rätt varje vecka men när det händer vill inte jag vinna 20000:- utan helst 7 siffrigt. Då bör man spika i avdelningar där favoriten inte är 80%.

Rickard007
0

#41, Jojo… Jagt har iaf spikat Diamond på 2/3 och på det tredje är Travel med ^^

Nijo
0

problemet med Diamond Hunter är att han går upp i klass nu och det brukar vara svårt att vinna direkt då. Når väl inte ledningen heller direkt vilket kan skapa problem,,,,,,,,,,

Rickard007
0

#43, Jag hoppas han når ledningen! Vaddå går upp i klass? Senast startade han ju också här?

Nijo
0

senast var det brons, men då galopperade han och därför vet man inte direkt hur han hävdar sig. 2 starter sedan var det klass 1.

Rickard007
0

#45, Han var ju slagen långt bak när han felade… Men nu är det spets hoppas jag och en heöt annan häst, forza Uhrberg!

ZenoX
0

okeej Nijo vi kör varsit v75 system då för en 400r typ ska vi se vem som har mest rätt

Nijo
0

kanske, funderar på att köra 2 system med 200 rader på respektive system.

ZenoX
0

okeej vi kör en tävling i alla fall ja öppnar en ny tråd..

Rickard007
0

Haha… räcker inte V75 mästaren?

ZenoX
0

joo men…

ZenoX
0

Rickard tror Diamond Hunter får svårt här och ja tror inte den kommer komma till spets heller.

Rickard007
0

#52, Hehe ja om det inte blir spets är den helt klart sårbar… Jag hoppas på spets… Som sagt mitt system lämnades in i tisdags.. Bara känlsa och favorthästar ^^^

Rickard007
0

#52, Hehe ja om det inte blir spets är den helt klart sårbar… Jag hoppas på spets… Som sagt mitt system lämnades in i tisdags.. Bara känlsa och favorthästar ^^^

ThomasH
0

Diamond Hunter körs barfota fram. Gentle Seat R.L vann den här dagen i fjol. Full laddning med helstängt huvudlag

Travel
0

Offensivt upplägg idag med Travel Ås, kommer även att värmas tuffare för att hästen inte ska vara så himla pigg i loppet. Troligtvis dödens efter startrusningen om han nu inte får en riktigt bra position ändå.

Travel
0

faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan! Men klar för final i alla fall :-)

continue
0

Grattis till finalplatsen! Det är inte illa pinkat att vara i final under elitloppshelgen!

Nijo
0

så jävla typiskt, spikade Travel Ås,,,får 7 rätt och ca: 6000kr om han vunnit. Med annan kusk vinner Travel Ås detta loppet, vill påstå att fredde körde dåligt med tanke på hur snabbt den gick över mål.

Travel
0

Jag sålde en begagnad kyl på blocket igår,  lade allt på vinnare! j…a skit :-) Jag tycker inte att han körde fel med tanke på att det var ett safetylopp - lugn start, gick med skor runt om. Han förlorade loppet pga att Travel ås bröt ut i mitten på upploppet och Fredde fick där korrigera vilket gjorde att han tappade fart. Men second place is the first loser och så är det ibland.

Tack Continue. nää tänk vilken dröm att få stå i Vinnarcirkeln under en elitloppshelg - Nu har vi faktiskt den chansen. Häftigt!

Nu blir det lite vila och ingen start innan 26/5

Nijo
0

är det över 2140m eller 2640m så är det stor chans att jag spikar igen^^

Hannna
0

finalerna är alltid över 2140.

ina-scot
0

Har SHIBURRE fram spår kan ni kamma er DUNDER SLUT

Nijo
0

Har Travel Ås fram spår kan ni kamma er DUNDER SLUT

brutalaccent
0

#64 hade han inte det???

Travel
0

Det blir ingen safety start i nästa lopp, det kan jag lova. Ingen ledning men heller inte 20-25 meter tapp! Så visst har han bra chans.

ina-scot
0

Vem gjorde loppet idag TRAVEL ÅS fick det kört i halsen men kunde inte fixa det ändå SHIBURRE är mycket snabbare från start DUNDER SLUT

Nijo
0

äh, fick loppet? Travel Ås satt SIST i fältet och fick gå i 3:e spår sista 700 meterna i håt tempo! Händer i stort sätt aldrig att den häst som sitter sist i ett kortlopp vinner eftersom man kan inte ta dem längderna till slut,,,,,det gjorde Travel Ås trots att han bröt ner lite på uploppet vilket han förlorade vinsten på, var förbi direkt efter mål annars.

Shiburre var väldigt bra, men jag tror helt klart att Travel Ås hade kunnat vinna loppet från dödens om shiburre hade suttit sist i fältet.

Men seriöst, VEM FAN tar en safety start i ett kortlopp när man har spår 6! kan verkligen inte förstå hur Fredde tänker, kör bort precis allt på det egentligen.

ina-scot
0

#68 Klart han får loppet fram dragen till upploppet. MEN kör i tid för FAN om hästen är så bra .Jag tycker SHIBURRE fick ett tuffare lopp .Hur ska det gå i finalen laddar han där så slutar det med galopp