V75-7 Åby 5/5/07
Lopp 10. V75-7. DD-2. Tvilling.
Auto **2140:
**1 Golden Tilly - Uhrberg T 65531 14,5a
2 Russel November* - Langeweg H J1k1d1 13,2a
3 Archipelago* - Adielsson E 12111 13,2a
4 Simb Chaplin - Kontio J 11311 13,6a
5 Timetosaygoodbye - Larsson F B 13022 13,9a
6 Benny Palema - Svanstedt Å 34132 14,1a
7 Gift Kronos - Kolgjini L 2k102 13,2a
8 Chivas Royal - Söderkvist S 3dd33 13,9a
9 Persos Arnie - Kihlström Ö 12002 14,7a
10 Glee Face - Takter J 01d23 14,8a
11 Dad's Launcher - Goop B 40013 13,5a
12 Glen Tilly - Untersteiner J 221d3 14,6a
Russel november blir hårt lirad och ska ha en bra segerchans,,,,,,men jag tycker man bör se upp med Archipelago och Simb CHaplin som man inte kan bortse från med tanke på deras senaste lopp och tiderna dem gick.
gardering kan tänkas om det blir ett bra spelvärde på det.
Chansplocka gärna Gift Kronos som en liten krydda. Timetosaygoodbye verkar stå på tur för seger, men kanske inte denna gång…
mvh
Bertil
jag gillar gift kronos mycket, men från detta spåret ska det nog mycket till, likaså med Timotesaygoodbye.
annars väldigt goda kryddor för att piffa till systemet och satsa mot större pengar.
räcker med 2,3,4 här
Håller med nijo…de var bara sedda som komplement till de som du redan nämnt
mvh
Bertil

Russel November kommer jag nog att singla i detta lopp. i försöket var han långt i från bottnad och denna gång blir det nog lite körning. då skall vi/ni få se vad denna herre kan göra.
men man skall inte sticka under stolen med att Archipelago var grym i uttagningsloppet. gjorde allt själv, storstilat!
SImb chaplin var knappast bottnad heller och han sprang snabbare än russel november.
det ska bli ett mycket intressant lopp mellan 3 giganter.
2,3,4 skall bara vara heltäckt här.
Russel November håller jag högst därefter Archipelago och sen Simb Chaplin. Simben har faktist bara fått traska i ledning i ganska lugna tempon i sina starter och det hade flera pallat i detta gänget. Jag säger dock inte att den är dålig kanske lite överskattad.
nja, men har Russel november vunnit på andra sätt än Simb Chaplin då? hans senaste vinst var liknande den simb chaplin hade i försöket, bara det att simb chaplin sprang en snabbare tid.

så sant så. Simb Chaplin var helt okörd han me. men det är något med Russel N. som gör att man bara vill ha honom…ensam… om du fattar vad jag menar.

så sant så. Simb Chaplin var helt okörd han me. men det är något med Russel N. som gör att man bara vill ha honom…ensam… om du fattar vad jag menar.
#9, Möjligt…
#11, Precis =)
Russel November kommer ja att spika vad som än händer här….
#13, Mitt huvuddrag med… Men garderar på en bong.
okeej men ja är tvungen att spika Russel för att ja ska få ihop det…
#15, Hehe oekj ;)
Russel??? Hoppla Hoppla…han har ju fler bokstäver än siffror, denne bäver.
mvh
Bertil
#17, Vad menar du nu då?

#18 Det är väl bara till att kika på hästens resultatrad:P
#19, Jaha… Men k:et står ju för att han inte startat på länge så han tvingas kvala och d:et för galopp troligtvis. SÅÅÅÅÅ Bertil!

#17,18 jag förstår inte heller?! 8 raka 2006 2 av 3 2007 och en start med bokstav enda gången han förlorat under dessa år. Så hanna och bertil förklara!? Alvarligt talat jag blir lite orolig…
sluta ta droger!!!!!!!!!!!
Dock inte sagt att jag spikar! vill ha med finnen, Archipelago och såklart Timen. hmmm kanske vinner Fredrik B 3 på v75 på lördag
nää jag gillar fredde men jag tror inte det heller
kommer spika giant superman+travel ås och strecka timen på ett system av 2. Fredde tar full pot?
Giant Superman och Travel Ås ska iallafall har fina chanser.

jag håller med tror på bra chans på dessa två och timen kan ju faktiskt överraska med rätt resa. Visst väldigt bra emot men alla lopp ska köras!
Simb Chaplin vinner och ska spikas, veckans bank
#24, Veckans bank? Knappast så säker?
Tvärsäker, men gardera gärna du, jag gör det inte
#26, Jag mer än garderar… På 2 system har jag spikat Russel November och på det tredje har jag alla 3.
J1k1d1
blir en kul fight, men kriga 2st så vinner den 3?
archipelago, gift kronos eller timote

#28 J:et som står först tror jag är kuskens ena initialbokstav. Kusken heter Hugo Langeweg J:r, så Russel Novembers rad är inte så tokig, 1k1d1.
En sån miss, jag var lite för snabb!! Sorry Rickard och ZenoX…spika på bara ;-))
mvh
Bertil
Ett kanonlopp som jag tror SIMB CHAPLIN vinner värst emot är ARCHIPELAGO grymt lopp senast men RUSSEL NOVEMBER så jättefin ut men fick bestäma som han ville GIFT KRONOS fick vissa hela sitt kunande och är outsiders här # 29 där emot TIMETOSAYGOODBYE är chanslös då måste 5st bryta benen
#29, Ingen utav dem troligtvis.
#32, Rätt på Timen HAHA!

Langeweg Jr har legat på sjukhus med riktigt svår migrän några dagar, men med största sannolikhet kommer han kunna köra på lördag ändå.
#34, Hmm okej.. Hopps han inte smittar hästarna då ^^

Det blir fadern som kör på lördag. Knappast någon nackdel ;)
#36, Jasså?
#36, Jasså?
Gift Kronos körs barfota fram för första gången och var fin fin i veckans jobb. Ludde laddar stenhårt och tror på vinst.

#39 Öppnar upp än mer för Simb Chaplin? Russel November kommer ju också göra allt för spetsen och jag räknar med en TUFF öppning här = Kontio sitter och myser bakom och växlar allt på upploppet! Nöjer mig nog med ett singelstreck här.. fast Stig H:s häst gynnas ju också av det scenariot.. hmm
nja, tror väl mest på archipelago då,,,,man vet att han klarar att vandra den tunga vägen och säkerligen springer 1.13 tid,,,,,Russel och chaplin har vunnit från spets efter att ha fått bestämma och på sämre tider.
hästar som vinner från dödens på det sättet som archipelago är riktiga klasshästar,,,,sådana är jag verkligen svag för. Helt annorlunda att vinna från ledning efter att ha fått bestämma, det kräver talang, men hur bra är skallen????

Russel November var bra(för bra för att kunna plocka), men som du säger Nijo. Archipilago var grym idag. gjorde jobbet i dödens. det var en bra prestation, skönt att se att det finns hopp för svenska hästarna i framtiden. för detta är ett ämne, det vill jag säga. maken till stark häst får man leta efter.
problemet var att han låg på lite och slösade krafter på det, sedan gick hästen med skor tro jag, var barfota i försöket och bättre då. Så visst kan archipelago bättre än detta, tror ja säkerligen.
Nå Thomas…. Simb Chplin.
Galopperade, vad ska man säga? Vi vet inte svaret vem som skulle ha vunnit.
precis, simb chaplin var snabbare ut än jag trodde och hade nog inte förlorat detta från spets känns det som.
dem som spikade simb chaplin gjorde absolut inget dåligt val, bara otur att han slog ihopp och galopperade, väldigt svårt att veta sådant.
Möjligt men jag hade absolut ingen feeling för Simben. Var fan helt säker på att den skulle loosa, sen attdet blev galopp beror ju ofta på något, en sopa helt enkelt. Commander Crowe felar aldrig ;-)))))
commander crowe kanske felar den gången kusken måste begära lite extra av hästen? tex i starten som jorma gjorde med simb chaplin!
feeling elr ej är ju skitsamma, dem som spikade var helt rätt ute och all heder till dem.
#48, Men om du är 20 år borde du fattat ironin i den kommentaren.
Sen är du ju korkad, gjorde dom rätt? Dom vill väl fan inte ha HEDER dom vill väl ha 7 rätt ditt huvve.
är du dum i huvudet? en spelare som spikade simb chaplin med motivering att han troligen tar spets och där ifrån ska ha en bra chans gör ju helt rätt,,,han var snabbast och får ledningen om han inte trampar sig/skadar sig vilket var första gången i hela sin karriär, hur ska man räkna ut det? lika dumt som att jag inte ska tro Going kronos vinner eftersom jag tror han ska skada sig och galoppera…….
det är ju fortfarande en bra spik trots att han han skadade sig och galopperade.

det är skillnad på en bra spik och en sund spik. fundera lite på det mina kära vapendragare…
inte en chans att Simb Chaplin skulle vunnit detta loppet heller om den inte hade galopperat
men seriöst, vad fan vet du om det zenox! kom inte och snacka skit,,,du vet absolut ingenting om det.
ne men hur fan vet du det då hacka för fan inte ner på alla som skriver sina tips m.m.