V75-3 Åby 5/5/07
Lopp 6. V5-5. V75-3. V3-1. Tvilling.
Auto **1640:
**1 Fama Currit - Uhrberg T 02130 11,6a
2 Prime - Kihlström Ö 10450 12,7a
3 Giant Superman - Larsson F B 44024 10,4a
4 Vamos* - Kolgjini L 00002 11,5a
5 Finders Keepers - Svanstedt Å 41121 12,4a
6 Anelka - Goop B 11434 11,8a
7 Citation* - Adielsson E d101d 10,0a
8 Derrick di Jesolo* - Takter J 02004 12,2a
9 Turbo Sund - Witasp L 0d211 10,9a
Tror nog loppet står mellan Fama Currit och Giant superman
Jag plockar Finders Keepers. Jag blir lite tveksam till Giganten om han börjar slakna…måste ju komma form nu och helst igår…
mvh
Bertil
tyckte giganten gick fint senast, tror han är på gång nu!
Vamos är intressant om ludde lyckas snuva fama currit på spets, väldigt fin sprinter när han är i form tycker jag.
OK, sätter en vakt på Giganten, men jag är lite schalur på honom…
mvh
Bertil
inget snack om saken här hittar vi omgångens klaraste spik Citation*
ditt misstag, lär knappast vinna detta eftersom han får aldrig spets.
men du lär väl komma till insikt senare i veckan och ändra dig unge påg.
Spåret emot, formen emot och kusken emot…det är bara uppförsbacken och motvinden kvar ;-)
mvh
Bertil
stallformen emot också tycker jag,,,,stigh har ingen riktigt bra form på sitt stall, tycker mest hans hästar viker sig hela jäkla tiden så fort dem får en svårare resa än ledningen. Undantaget för Persos yankee senast och archipelago.
laddar erik så blir det med stor sannolikhet avancemang till dödens och då är hästen troligen stendöd och tar han lugnt från start så hamnar han sist och då tror jag knappast citation är bra nog att runda detta gänget, särskilt om det blir lågt tempo vilket det finns risk till.
Eniga!!!
Men snart lossnar det och då kan det gå fort….men det kan bli dyrt att chansa…bättre att invänta tecknen ;-)
mvh
Bertil
#7 vad är det för fel på Erik ????

#7 - och att han får hemlängtan och börjar galoppera. det var en sak du glömde…
vart ruggit impad av Finder Keepers senast. men denna gången kommer han inte till spets och då blir det kämpigt.
Vamos blir nog lite att se upp för. två lopp i kroppen nu och senast gick han bra bakom Beddinge Boy över aktuell distans.
men ger Fredrik B Larsson Giganten ett rättvist lopp så kan han mkt väl vinna detta. har fortfarande lite tro kvar på honom. men lägger Fredrik honom intill sarg en gång till kommer jag aldrig att spela på denna kombo igen.
han kör dåligt och förlorar med det mesta,,,,oflyt elr överskattar sina hästar är svårt o säga. Men han har flertalet gånger avancerat till dödens när han haft bra position, och sedan har hästen stannat. Eller så kör han fast sig själv,,,,,,,,,
Stig Erik och inget flyt alls för tillfället.
Inget fel, men det går upp och ner för kuskar och stall och jag tycker inte att det levererats speciellt bra det senaste kvartalet. Sådant tar jag fasta på i mitt spelande, varför inget går på slentrian. men läser i #9 så ser du att att jag inte anser Erik vara dålig rent generellt.
mvh
Bertil
aha okeeej
Kort distans och spets är viktigt luktar körning här va? Mellan Fama och Vamos…Anelka är väl med snabb ut? Hur som helst ser det ut att kräva några streck… Om det blir tempo så tror tillochmed jag att Supermannen kan om han är ännu bättre än sist blanda sig i striden… Turbo vet jag inte hur bra han går bakifrån, men går väl bäst i spets? Men om han funkar lika bra bakifrån så lär jag spika. Citation är knappast omgångens klaraste ZenoX! Galopp, utgångsläget, kusken emot, och framför allt lär den bli överstreckad och det gör nog att jag hoppar den helt och hållet. Loppets rysare - Prime! Perfekt utgångsläge och Örjan i jollen… Passa!
Finders Keepers vinner knappast redan i första starten i guld, Derricken för dåligt läge…Citation - läs ovan. De 3 kan man nog plocka bort resten kan vinna!
Gigaten får inte plats på mitt system, tycker inte han är i slag längre. Loppet står mellan Fama Currit och Citation*. Varnar dock för att Turbo Sund var mycket bra senast och ska kanske passas
#16, Tror knappast Citation komemr så bra på det njae. Istället en skön 3-4-5% are? Prime, veckans riktigt SKRÄLL varning.
Länkelt!!!! Så Kan du spika "normalfrillan"
mvh
Bertil
SUperman i trolig toppform, såg fin ut senast och här spikas det! värst mot är kanske en Fama currit i spets som får bestämma, tror dock inte det går att svara ut Vamos.
CITATION är mycket startsnabb om han laddas kuskplus går hela vägen spik GIANT SUPERMAN hänger mest med har nog gjort sitt bästa drar allt tid tussarna 300 efter start och lär bli utsvarad mycket sårbar knappast skräll hur ofta skräller det i guld eller silver loppen ?
#20, Haha knappast Citation spetsar. Jaaadu.. Prime för ett tag sen ^^
#21 var står det att CITATION ska ta spets ? men om men är snabb ut så är det större chans att komma ner i stället för att baka sej sist .+ vinklad vinge obs obs
alla invändigt om citation är snabba också, så vid laddning blir dte torligen dödens. Vamos ska nog ha hyfsat bra spetschans
låser loppet på 4 hästar
1,3,7,9
#5 "inget snack om saken här hittar vi omgångens klaraste spik Citation*"
hehe, så du ändrade dig zenox………du som var så säker?
bara för dte så kommer jag själv spika citation:)
okeej hhehe har läst på lite mer men ja kommer nog spika citation på en liten lapp på den andra kör ja dom 4:a 
#25, HAhaha så du ändrar dig med? själv har jag inte med han på 5 =)
Nah, jag står fast vid spiken på Giant Superman,,,,men om jag skriver 2 system så helgarderar jag troligen loppet på det enna systemet.
Men du skrev ju att du kulle spika Citation?
för att skämta med zenox……………..
#30, Haha okej :P
Fått bra info om att Vamos ska vinna detta, bara till att rygga:)
inte en chans! :D

#32 Varifrån om man får fråga? Ludde himself eller?

Go kväll alla tyckare. Är Anelka helt växlad, eller? Guldhjälmen och Finnen Kari=BingoBerra. Å andra sidan - kör Adielsson runt 11 blankt får de andra nyttja syrgas! Å du Rickard - på 5 måste väl ändå Citation med eller har du fått förhöjt studiebidrag?
#35, Haha nah det har jag inte men körde 1x1x5x6x1x1x1 på ett system, hehe. Nej Citation blir överstreckad enligt mig tror jag.. Hatar Erik med.

#36 Må så vara, att den blir överstreckad men ett streck kanske den ändå är värd. Kul att notera 007 - förra veckan hatade du nordsvenskar och Norrland. Nu har turen kommit till Erik A. Bra geografisk spridning på hatobjekten i alla fall. Ska bli spännande att se vad du kryddar dina spektakulära travtips med nästa vecka. Kanske någon riktig klotnacke från Stockholmstrakten som får sig en släng av sleven. Spännande! Kommer med andäktig spänning att följa det överstreckade ekipaget i avd.3. Ha en bra kväll, Rickard! Man kan tycka vad man vill om ditt sätt att betygsätta saker och ting - det inbjuder åtminstone till debatt.
#37, Det var väl inget nytt att jag är megativt inställd till saker och ting? Har jag alltid varit och kommer nog så förbli med!

#15 "Turbo vet jag inte hur bra han går bakifrån, men går väl bäst i spets?"
Lite fakta om Turbo Sund:
Stämmer bra, han går klart bäst i spets med 59% vunna lopp. Bakifrån "bara" 17%. Dock har han på 11 starter över distansen en vinstprocent på 45%. Hästen kommer nog med på min kupong då det finns stor risk att det blir överpace här vilket han kan dra nytta av. 2 lopp i år har resulterat i 2 vinster. Tror att formen är vässad ytterliggare till detta lopp.
Vamos-spets-springer 1.11 tid = vinst
såvidare Superman inte knäcker han totalt, finns troligen ingen annan som kan göra det i detta loppet på egen hand.
Men när Vamos är i sin riktiga form så är han en grymt fin sprinter, nu ska han vara i riktigt fin form också!
VARFÖR PRATAR ALLA OM ATT CITATION INTE KAN VINNA DET HÄR??? Som jag läser loppet kommer det bli en katastrof-öppning med många hästar som laddar mot spets. 1,3,4,5,6 vill ha spets och Erik tror jag kan glida ner i 3-e utvändigt eller nåt. Vid varvning avancera fram i dödens o krossa det här skitgänget! Tillfällighet att den gallopera senast och tvekar inte en enda sekund när jag spikar!
fakta kvarstår väl fortfarande att citation aldrig gjort ett bra lopp då han behöver göra grovjobb själv,,,,,vad jag kan minnas har han aldrig vunnit bakifrån heller???
givetvist kan citation vinna, men jag rankar inte han bättre än som 3:e eller 4:e häst på grund av spåret,,,,tveksamt om det är en bättre häst än Fama Currit och Giant superman när dem är i bra form.
så hade jag varit dig murramannen hade jag tvekat 1,2 och kanske till och med 3 gånger innan jag spikat citation,,,,,,men jag förstår ditt resonemang………..>Dock baserar de flesta sin spik av Citation på att dem tror han får ledningen…….
#42 Du har lite fel där när CITATION kom till sverige och börja starta i silver (som 4årig ) hade han bakspår ett par gånger och gjorde kanonlopp sista 700-800 eller i dödens men man lever inte på gamla meriter .han är startsnabb han var mycket nära att ta spets från conny nobell föra året på HD (nr 7 då conny nr 5 ) men snubbla mitt i första sväng var nära att gå omkull då gick det fruktans värt fort . CITATION tar ALDRIG ledningen i morgon av egen kraft hoppas på 3utvändigt och att ludde pojken drar i spets VAMOS stekhet . då blir det inte HÅÅÅRT IIII MÅÅÅLLLL . CITATION vinner detta lopp 7 av 10 ggr
från spår 7 vinner han inte 7 av 10 lopp här, aldrig,,,GIant superman har fortfarande bättre spår och är en bättre häst, lär komma bättre till från start också.
Fama currit i spets blir inte lätt att ta ner heller, liksom Vamos om han håller sig lugn, men över 1640m så brukar han hålla hela vägen när han är i form ändå.
Visst kan citation vinna, såfall krävs hårt tempo och att han kommer ner i 2:a elr 3:e utvändigt,,,,annars kan han troligen glömma det, men med ett sådant lopp så kan flera andra också vinna här och från spår 7 när ALLA hästar invändigt är startsnabba så lär han knappast komma bra till i loppet.
#42 Tjenar hallå GIANT S är inte en bättre häst än CITATION aldrig. tror att GIANT S får dödens och då vinner han inte
upp till bevis nu isåfall
Helt rätt härligt med sommar lite klass på loppen, bara hoppas kuskarna bjuder till lite med
med ludde och svanstedt i samma lopp så blir det knappast något tråkigt lopp:)
Fama Currit var sjuk senast. Jobbar bra och kommer att gå med Norskt huvudlag. Turbo Sund kommer troligen att gå barfota fram och det blir ingen övernattning. Jag varnar!

bäst att ta med dina varningar denna gången. Turbo S är min första häst i detta lopp. hoppas ju på hejdundrandes körning om tätplatsen…
#44 hur ofta vinner CITATION detta lopp ??? ( 7av 10 )
jo, jag erkänner att jag var fel ute, citation var mycket bättre än jag trodde,,,,,eller var dem andra sämre? skitsamma egentligen.
men jag hade med citation på 3 hästar trots allt
Han var mycket bättre än du trode och du var väldigt fel ute du skulle hel gardera på en lapp väl ? ingen GIANT SUPERMAN i elitloppet ALDRIG
nah, helgarderade ikke,,,,,streckade 3 hästar på 1 lapp och spikade Superman på den andra.
Just nu platsar giant superman aldrig i elitloppet, men vad gäller kapacitet så hade han varit stenklar och troligen en av dem möjliga vinnarna,,,,tråkigt att FB Larsson inte fått i ordning på hästen.
Men Ina-Scot,,,,,,,jag hade 6 rätt och var ett målfoto ifrån 7 rätt,,,,,man kan inte ha rätt i alla lopp, hur gick det för dig själv?
Hästen är inte bättre in se det han börjar bli gamal
Men meningen med v75 ÄR väl att man ska ha ALLA RÄTT ???
vad har det med saken att göra? senast jag kollade så var det även utdelning på 5 och 6 rätt,,,,men du som tippar så bra MÅSTE väl ha haft 7 rätt???
Men DU skriver ju själva ATT MAN KAN INTE HA RÄTT I ALLA LOPP
jag tippar inte bättre än någon annan men dömer inte andras tipps så hårt åkte på 2 spikar
vad var det ja sa Citation
är du verkligen seriös? du vek ner dig totalt och mer elr mindre erkännde att dte var en dålig spik, SEDAN när han vinner så komme rud med denna kommentaren! gå och lägg dig pojk!
sedan spöade jag dig ganska rejält i tävlingen väl?
#58, Jo det var nice till en början!
aha men du som var så jävla säker på att Travel Ås skulle vinna. ojojoj
haha, och du som var så jävla säker på att han skulle förlora,,,sedan visade det sig att han var 1-2cm från att vinna,,,,,hoppas du gjorde i byxorna där…….
nee du sa inte att han skulle komma 2:a hahaha komihåg vad du skriver
#63, Det har han inte skrivit att han har sagt heller.
ne det vet ja
nä, så vad är problemet då?
#66, Precis hehe.