V75-7 Dannero 12/5-07
**
V75-7. DD-2. Tvilling. Auto.
2140:
**
1 Francoso - Bergh R 60611 12,7a
2 Klöver Kung - Ohlsson U 11011 13,7a
3 Timjans Kap - Eklöf B 31142 13,2a
4 Jenspeter Hornline - Lindberg L 12006 12,7a
5 Totti Bob - Wallin M d21d1 12,4a
6 Easy Broline - Kihlström Ö 22201 14,4a
7 Alvena Liston - Jansson T 13010 14,1a
8 Sherman - Kontio J 11702 14,2a
9 Celebrity Photo - Goop B d1310 14,3a
10 Belafonte - Lennartsson P 20112 14,5a
11 Little Big Horn - Sundberg H-O 333d1 12,6a
12 Joker - Olsson D 51211 13,8a
Ser ut som en bra chans för Francoso som verkligen imponerat i tidigare starter, spets och slut här.
Motbud är Timjans kap, alvena liston, celebrity photo, resten har väl för dåliga spår? tänker då på easy broline, sherman, joker, belafonte och little big horn.
Men visst har francoso en mycket fin chans här och blir troligen väldigt stor favorit.

här blir det nog svårt för Joker att hävda sig, men han prenumererar verkligen på kassa startnummer. 12:an igen.
många fina om att kunna ta hem detta. Francoso, Klver Kung, Alvena Liston m.m
tror knappast klöver kung har något att hämta här, vunnit från spets efter att ha fått bestämma och mot sämre hästar i sina tidigare starter. Knappast spets här och knappast bestämma om han mot all förmodan får spets, vinner inte detta.
Francoso går väl upp till Guld väldigt snart, har en enorm kapacitet och fysik.

Räcker Timjans Kap här ännu med bara ett lopp i kroppen?? Visserligen tar Tottibob hand om spets här, men han släpper väl över denna distans? Först fram för att överta är Francoso? Björn Goop upp bakom Celebrity Photo nu. Klassig sort som trots bara ett lopp innanför väster kan vara redo för vinst här. Vänsterhänt kusk kan passa bra.
Ingen har nämt Joker speciellt mycket, vann trots allt en V75 Final från spår 12 det gör inte alla.. Hyperform!

Joker har fått snabba pengar på sig och gått upp i klasser, och spår 12 är alltid lika iskallt. Frågan är om hans hyperform räcker ända fram till seger?
#6, Räcker inte långt nu. Struken!
finns risk att easy broline får överta spets här om totti bob kommer förbi francoso och släpper vilket han lär göra. Easy Broline ska gå barfota för första gången, formen är bra och han står bra inne i klassen kapacitetmässigt+bra kusk!

Intressant info där Nijo..
JOKER !!!!!
för det första är han struken och för det andra hade han knappast vunnit detta från spår 12 då han gått upp en del klasser nu och möter betydligt bättre hästar.
struken?? okeej
#12, Kolla ATG själv.
Nu är vi där igen. Joker med den nya balansen blir svår, men som jag skrivit tidigare , jag spelar aldrig emot Little Big Horn. Men då Joker är struken så vinner Little Big Horn. Vi glömmer Easy Broline som bara kan springa på sin hemmabana, Bergsåker
nja, men han har klarat sig på banor i närheten också,,,,bara han slipper resa för långt så borde det gå bra.
Little big horn gillar jag skarpt också, men tror det blir för svårt här med detta läget………
Francoso borde vinna det här, bara han inte blir fast invändigt. För till skillnad från dig Nijo så tror jag inte han kan hålla spets.
Tror både Totti Bob och Klöver Kung är snabbare nämligen…men man vet aldrig. Celebrity Photo är ju också en bra häst men om Francoso håller spets eller kommer ut så vinner han både bak-och framlänges.
klöver kung tar ALDRIG en längd på francoso i auto.
little big horn struken nu och bara 9 hästar till start…….ser allt bättre ut för francoso.
Francoso lätt om inget strul! Borde ha överlägsen kapacitet.
Vilken olycka, nu lutar det väl åt en spik på Francoso
#19, Strukningen på Joker eller vad?
richard, vad gäller kapacitet har troligen celebrity photo lika hög kapacitet som francoso, grymt fin häst det också. Men den slår inte francoso om den lyckas hålla spets troligen……
annars passar jag för easy broline som går barfota för första gången och är en fin häst med, om ledning så blir hon svårtuggad.
#321, Okej, men jag tycker jag ha hört "Passa Easy Broline - barfota nu!" Många gånger är det verkligen första barfota?
enligt tränaren är det och jag kan inte minnas hon har gått det tidigare, har dåliga hovar som slits väldigt snabbt och nu har dem sparat hovarna mycket länge.
Rigth! Första gången helt barfota..