Travsnack
Jag undrar lite över vad Ni andra tycker om informationen man får idag om hästar,tider,barfotainfo,sjukdommar m.m m.m,är det något som fattas i programmen? Är exempelvis vikten på hästen+körsven rellevant?Behövs det mer information?Tacksam om Ni tar Er tid och funderar och svarar på detta.
mvh
lazze

En sak som är intressant är ju orsaken när någon häst presterar märkbart sämre än väntat. Dvs att man noterar det tillsammans med loppet för att hitta en förklaring i efterhand.
Ibland får man väl aldrig någon info, men ibland handlar det om punktering, hälta, halsinfektion, etc etc. Det tycker jag man lätt glömmer bort annars.
Tack Hafor,man blir något konfunderad,som du nämner när hästen ena veckan nästan springer världsrekordtid och nån vecka eller ett par veckor senare är inte snabbare en ett kallblod.Men sådana detaljer som du nämner,är inte det viktigt för oss som spelar?att få denna infornmation i programmen,att det var punktering?Blir programmen för masstiga och stora?Det jag vill komma åt är,får vi för lite information,lagom,för mycke,blir det rörigt e.t.c
mvh
lazze

Om du menar startlistorna tycker jag att dom är bra, där står ju det mesta man behöver veta, vill man sedan veta någonting speciellt om en viss häst så får man väl kolla olika tips och läsa andra trav spelares tankar. skullle man lägga i mer info tex. skador, ev. infektioner, eller om hästen inte har ätit bra eller vad som helst, så är väl risken att programmen skulle bli lite väl stora. Det kan ju också vara svårt eftersom startlistorna kommer ut i början på veckan, mycket hinner ju ändras på en vecka.
Också är det väl en del av travspelandet att leta upp info angående hästarna, så att man får den info man behöver. och med tanke på hur många bra travsjter som finns så känna det lite onödigt med mer info.
Personligen så tycker jag att viss information måste man ta reda p själv. Att späcka ett program med information som aldrig kan bli komplett tycker inte jag är bra. Skoinformationen är bra, men även där så kan ju tränaren bestämma sig till timmen innan start om han vill, svårt för oss spelare som inte är på plats.
Om vi fortsätter på ämnet.Hur ställer Ni er till sjukdomar hästen haft?Vetrinärinformation,lösa benbitar e.t.c.Ska man även där ta reda på sådant själv?Kan vara svårt,eller?
lazze

Det jag nämnde i #1 menar jag inte att det ska stå i ett program nödvändigtvis. Men jag tycker att en sajt av denna karaktär kan man tillsammans bidra med att samla in sådan info.
Bra hafor och tack,nu börjar vi komma igång,jättebra.
mvh
lazze

Samtliga strykningsorsaker finns ju redan som information i startlistan.
Personligen skulle jag vilja ha en balansinformation som fungerar annars kan de lika gärna ta bort den.
Mörkeranmälan!Hur ser vi på det?
lazze
Helt Ok, varför inte ?
Men, hur ser ni på preparékörningar. Vi vet alla att det ä förbjudet i Sverige men vanligt och tillåtet i Frankrike. Men, vi vet också att det förekommer relativt ofta trotts att det är förbjudet. Har ni någonsin hör att någon tränare har blivit rapporterad för passiv körning? Vill vi att detta ska införas?
Bra Thomas!Detta är skit för travet,som du säger så förekommer det ofta och det är inget jag gillar.Detta tycker jag inte ska få införas,det gynnar defentivt inte travet,och jag blir skitförbannad varje gång man ser sådana styrningar.Generalen på Kalmar är ett exempel,på detta.Och mig veteligen är det ingen som blivit rapporterad för detta.Bort med skiten,travet ska vara så öppet som möjligt,mygel,kompisstyrningar,ej riktig information ska straffas hårt.Ägare,Tränare,Körsvänner,ska ge oss spelare så korrekt information som bara är möjligt,för det är vi som betalar deras löner m.m. m.m,annars kan dom lägga ner travet,och köra utan att folk spelar eller besöker landets travbanor.
lazze