Dagens Dubbel Bjerke 13/5
1. Här behöver ja ej skriva nåt för det finns ju bara en häst på banan. Going Kronos
2. Här är det lite mer öppet men Opal Viking har ju fått ett perfekt startspår, och i och med det så är mycket vunnit men ja har motbud!!. Super Light kan vara en liten rysare med bra lopp. var ju ruskigt bra senast när han vann på v75. Riva Del Sole gjorde också det mycket bra senast på v75 då han kom dundrade utvändigt om erik och fick överta lednignen, ska ses med bra chans här med.
min chans dd
- 4
- 2,7
tror knappast att Riva del sol har en chans här,,, kanske super light har en platschans, inte mer.
sedan finns det knappast spelvärde i att lira en rak dubbel med going+opal viking så måste det bli Going+Frullino jet så man får lite odds,,,,att lira mer än 1 kombination är inte ens att fundera på när Going är så stor favorit.
DD1: 4
DD2: 9
kort distans passar nog Frullino bäst..
haha, baserat på vad liksom??
är ju lika mycket sant som att kort distans passar opal viking, riva del sole och super light bäst också…….
skillnaden är att frullino jet är en bättre häst på alla sätt och viss än RDS och super light.
mhm ja ändrar mig heheh spelade en dd till
- 4
- 7,9
Super light var bra,,,men fick ju sedan ett drömlopp samtidigt som flera andra gjorde bort sig med galopp eller kom helt fel på det i loppet, tex Gentleman. Tyckte annars Gentleman såg helt lysande ut över mål.
tråkigt att frullino jet och RDS galopperade i ett lopp som detta.
Hoppas du lirade första med då.. Nice…
ENORMT tråkigt med Rivas galopp, inte bara för att jag hade lirat utan även att det vore mycket intressant och se hur bra den skulle stått sig och med det tempot som blev så är hon ju i den främre träffen…. Acclaim ser ni nu att den inte hänger med…
Gentleman!!!!! Fast med allt… HYPERPASSAS i Elitloppet… Opalen var oväntat klen…. Den franske var riktigt bra… Iom galopp på Frullio så vet man ju inte.. Jetstile bakom hästar eller? Thai Tanic var bättre igen…

Going Kronos var grym. tempot var ju inte direkt lågt under loppet och han satt i dödens hela vägen. hade 10.1 första 500 och 11.3 första km på honom. man vad slutade tiden på honom??
sedan vann ju Super Light på ett fint sätt. *pah* drömlopp, men jag kan inte låta bli att förundras över en sak. undra vad han hade för tid sista 400 m och sista 100 m när han kom dundrande. gick jävulusist snabbt sista biten.
#7, 11.6 blev segertiden med "ett ton" kvar som Ludde sa.
ah som tur var gjorde ja ju det :d