Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 1007 ggr
oskarflorhed
2007-04-21 17:25
0

GENTLEMAN

Helt otrolig

brutalaccent
2007-04-21 17:37
0

ja onekligen. när inte ens Kari tror att det skall vara möjligt innan tävlingarna då blir man verkligen överraskad.

men jag tycker att både Acclaim och framförallt Hot Tub visade sig från sin ljusa sida. att Acclaim inte slår Gentleman är ju inte så överraskande. men jag tror att det hade kunnat bli ännu mer intressant ifall Hockey hae dragit tussarna tidigare ön 50m före mål.

Travel
2007-04-21 17:40
0

giant superman var ju ochså  bra som 3a

oskarflorhed
2007-04-21 17:49
0

4:A

Hannna
2007-04-21 17:49
0

Hot Tub var 3:a.

Fortfarande helt skakis.

hakbin
2007-04-21 18:43
0

Mycket bra travsport ,flera som satte färg på loppet Gentleman övertygar.

Travel
2007-04-21 19:18
0

det är julianas som skrivit på mitt namn!!!!!!

julianaS
2007-04-21 20:45
0

#2  jag skrev fel, sorry: 4a

Nijo
2007-04-21 21:03
0

mycket besviken över hur FB Larsson körde med superman, satte sig 4:e invändigt! snacka om att ge upp loppet innan det startar, önskar han sagt detta innan loppet startade. Spurtade dock mycket bra och gick snabbt över mål som 4:a.

Gentleman var grym, helt klart imponerande. Men alla hästarna där framme dog ju så allt han behövde besegra var dem bakom han själv, Thai Tanic var usel, kesaco phedo galopp(slagen?), torvald palema usel och morydiem usel.

Travel
2007-04-21 21:09
0

Jag tycker inte han körde dåligt! Hankörde efter resurserna, tycker jag. och en fjärdeplats är ju inte uselt även om man alltid vill vinna såklart

Rickard007
2007-04-22 00:06
0

Hmm mina tankar:

Torvald Palema - Värdelös som väntat
Thai Tanic - Mycket blek, lite oväntat
Kesaco - Tror det hade blivit torsk även felfri.
Acclaim - Var bra, första gången mot elit.
Giant Superman - Maxutdelning
Hot Tub - Var mycket bra, förhållande till tips osv. Hade själv plats är ganska stolt över det.
Lukas Lupin - Går ju bara i spets så, för tufft.
Morydiem - Katastrofal.
Giant Diablo - Ja men kan undra hur denne vart 3:a i ett Elitlopp, drömlopp för henne, bara 5:a klart underpresterat.
Gentleman - Var ju riktigt bra igen… Dock inte så jättebättre än vissa men var ju bäst!

divansson
2007-04-22 12:27
0

#10 håller Inte med om Torvald! han svarade ut Kesaco och gjorde ett bra lopp om man tänker på det pressen han fick. tycker det var välldigt synd att han inte kom bland dom tre..

Nijo
2007-04-22 12:36
0

Med det loppet som Torvald fick så är jag tveksam på om någon häst i världen kan vinna,,,,stenhård öppning och sedan stenhård press under stora delar,,,,det fungerar inte över 2140m.

Men visst borde han ha hållt bättre tycker jag, kom knappt i mål ens,,,,,,tur att elitloppet är över 1609m :)

julianaS
2007-04-22 13:08
0

#10  nu är du lite väl tuff mot torvald!! jag håller med nijo, att svara ut jmb och kesaco det är långt ifrån lätt och som åke sa "vad skulle jag ha gjort? gett up på förhand?!". hade åke släpt till jmb så hade nog kesaco vunnit oavset att han inte såg lika fin ut som vanligt igår. han fick inte riktigt det här finna flytet med bak delen som han brukar ha.

Stall travel Ås har en ny idol: ÅKE SVANSTEDT heja grön kusk !"han är bra den här!" =)

Nijo
2007-04-22 14:01
0

jo, hatade han efter körningen mot conny nobell med sin tag the devil, men nu har jag stor respekt för killen. Tävling på hög nivå! killar som svanstedt som gör det värt att kolla och lira på trav.

förstår verkligen inte hur tex Nybrink kunde tro att svanen skulle släppa spets till kesaco phedo, finns inte på världskartan! HEJA den gröne!

Hannna
2007-04-22 14:58
0

Haha, ja Åke är bäst:) Blir lite färg på både loppen och intervjuverna när han är med, annat än när Gooparna står och maler och är så fruktansvärt diplomatiska.

continue
2007-04-22 20:14
0

#13, 14 ,15 Håller med fullständigt, roligt med travlopp när det körs för seger och kul med tränare och kuskar som sticker ut hakan. Heja Åke!!

Rickard007
2007-04-22 20:17
0

Hmm ni tycker jag är för tuff? Men det var ju 98,3% chans typ att loppet skulel bli kört såhära, och ändå var Torvald 30% are? Jag sa till vissa (vet ej om jag skrev det här) att han ALDRIG är på plats.

brovve
2007-04-22 21:25
0

Men snälla rara, en sak att sätta färg på loppen och att köra ihjäl sina hästar…Åke är väl ändå pass rutinerad och påläst att han förstår att ett upplägg likt det han gav torvald ALDRIG håller. Totalt värdelöst kört, enda chansen åke hade haft att vinna det där loppet var just att släppa till kesaco och hoppas på lucka över upploppet.

Hanna..dessutom är väl inte intervjuerna med Åke sådär jätteroliga? Inte glimten i ögat för 5öre.

Nej…skärpning Åke.

Hannna
2007-04-22 21:33
0

#18 Jag gillar Åkes personlighet, han är lite sur och butter av sig. Om du hellre vill se på Goop eller Adielsson som pratar så runt och fint, visar inga känslor. Javisst. Man får väl ha en personlig åsikt!!

Nijo
2007-04-22 21:48
0

ser mycket helre en intervju av åke än av goop, klasskillnad där!

vad gäller loppet så ger svanstedt mer elr mindre upp genom att släppa ledningen till storfavoriten, han har sagt innan loppet att han skulle köra i spets och dett visste bazire om, så vem gör fel då???? KNAPPAST svanstedt.

det är starkt att tro på sin häst så som svanstedt gör, han har sagt att det är den bästa hästen han kört vad gäller teknik o motorik, bättre än zoogin och gidde palema då! det säger väldigt mycket och grundat på det så måste han tro på sin häst o köra i ledning. psyket får han väl bygga upp på något sätt……..lyckas han så har vi en världshäst troligen.

Rickard007
2007-04-22 22:24
0

Åke är vråltråkig i intervjuer.

brovve
2007-04-22 23:45
0

När du säger att det är klasskillnad på intervjuerna, hur tänker du då Nijo? Kan absolut hålla med om att det kan vara svårt att få ngt konkret från Goop angående chanser osv, oftast väldigt diplomatiska svar, men när det gäller att vara proffsig och föra sig väl i intervjuerna så skulle jag vilja säga att det är klasskillnad åt andra hållet. Dvs, åker ligger ljusår efter.

Njae, Nijo…Åke sa väl mer eller mindre överallt att han skulle bestämma taktig allt eftersom loppet blev kört, nu blev det som det blev och Åke gjorde inget vidare taktikval, lägga sig i rygg på världens bästa häst är nog mera smart istället för att svara ut och påstå att det är ens chans att vinna loppet, ingen är så dum att man på riktigt tror att Torvald först kan svara ut kesaco och sedan hålla undan till vinst. Det finns inte på världskartan…visst Åke ser till att det händer saker i loppen, men är det värt det, endast för att man som tittare ska få lite underhållning. Själv blir jag mest irriterad när jag ser dumdristiga saker som i lördags.
Hade Åke vunnit eller varit topp 3 hade jag inte sagt något, men njae…han är ingen vidare taktiker den där Åke.

Tror dessutom inte att torvald kommer bli en världshäst i klass med Gidde och Zoogin.

Nijo
2007-04-22 23:58
0

världens bästa häst? flesta kunde väl se att kesaco phedo inte hade vunnit det loppet om han så hade hållt sig i trav, finns ingen anledning att lägga sig på rygg då. Nu får det vara slut på snacket, Kesaco phedo har i stort sätt inte vunnit något meriterande lopp på flera år och ändå säger folk att han är världens bästa? Om det var någon som körde fel så var det ju Bazire.

Sedan utgick det väldigt tydligt från glen h persson att svanstedt med stor sannolikhet skulle köra i spets…….Bazires uttalande att köra sig till ledningen vad det än kostar är ju bara skumt annars, snacka om att övervärdera sin häst.

Intervjuerna,,,Svanstedt är 100% ärlig i sina och säger det han vill utan att bry sig om vad andra tycker, så fan! mycket mer intressant än att höra bullshit från gooparna, de intervjuerna kan man lika väl vara utan!

Vad gäller Torvald så har han iallafall kapaciteten helt klart att blir sveriges bästa häst, iallafall över kort distans som elitloppet går på. Ska bara få in lite kämparglöd i hästens psyke!

brovve
2007-04-23 00:40
0

Med handen på hjärtat nu Nijo så skriver du nog bara ganska mycket här för att få argumentera lite.

Kesaco Phedo ÄR en av världens bästa hästar. Han hade med all sannolikhet varit topp 3 trots tryckaren han gav torvald och fick fortsätta i dödens..i mina ögon, med tanke på att svanteds svarade OCH fick behålla spets och ändå var toksist i mål, tyder endast på att åke övervärderade sin häst bra mkt mera.

Möjligen över kort distans som du säger, men jag är tveksam till det ändå, han har inte visat något ännu som övertygat mig om att han kommer bli bäst. han är bra, inget snack om saken, men att få från good to great är inte helt enkelt. Dessutom tror jag inte att han fixar 2heat i elitloppet.

Rickard007
2007-04-23 02:22
0

Håller helt på Brovve's linje!
Torvald har alltid varit överskattad enligt mig, undra hur den tar igen sig efter denna starten? Han vinner inte något Elitlopp i år iaf - förmodligen ALDRIG!

_JonnaRoos_
2007-04-23 03:21
0

#25 Vinner nå elitlopp? frågan är ju om han överhuvudtaget får nosa på starlistan…

Rickard007
2007-04-23 10:02
0

#26, Bara så du vet, för cirka 1 månad sen var han FAVORIT till VINSTEN i Elitloppet på Unibet och flera krönikörer skrev om detta ex Adielsson i Expressen skrev såhär:
"Kasta skit på Torvald ni, men jag vet att han leder Elitloppet med 100 meter kvar till mål"

Nijo
2007-04-23 11:40
0

vad jag vill minnas så sade du mycket positivt om den hästen då också rickard…….

om han startar elr ej, vinner eller ej är svårt att veta, är trots allt ett av världens bästa lopp och det är väldigt svårt att hitta en vinnare. MEN Torvald palema har kapaciteten helt klart att vinna ett elitlopp och det har inte många andra elithästar tycker jag,,,,,Att besitta en sådan speed,startsnabbhet och motorik som torvald ger alla föutsättningar att vinna det loppet om hästen bara vill kriga.

Brovve: visst skriver jag allt detta för att jag vill argumentera, hehe. men är det inte intressant/kul då?

Rickard007
2007-04-23 17:23
0

#28, Torvald är ju en klenis, viker ner sig för lätt.

continue
2007-04-23 23:02
0

Torvald Palema öppnade första varvet i olympiatravet efter 1.13.2. Inte speciellt högt tempo tycker jag. Att då släppa ledningen till värste konkurrenten Kesaco Phedo i det läget tycker jag hade varit dumdristigt. Nu i efterhand kan jag konstatera att utfallet hade blivit bättre utifall Svanstedt släppt men det är alltid lätt att vara efterklok. Svanstedt tog en chans och det tycker jag att han ska ha en eloge för.

Det är alltför många travlopp där favoriten släpps välvilligt till ledningen och all spänning i loppet försvinner. Nu blev det ett väldigt rafflande upplopp där ett flertal hästar hade vinstmöjlighet, dock inte Torvald Palema denna gång men jag hoppas och tror att han kommer igen.

Rickard007
2007-04-23 23:45
0

#30, Ligger något i det även om Åkes stryning var i det närmaste idiotisk.

divansson
2007-05-15 12:44
0

Torvald är jättebra! måste bara få bra lopp för att bevisa det.. man kan inte "understryka en häst och säga att den är inge bra, bara skit, inget för hårda loppen. satsa på de små loppen med 2000 i första pris.. de är uppfattningen jag får av de flesta om torvald.. visst.. alla tycker som de vill.. men jag tycker då det här är fel..

Nijo
2007-05-15 13:38
0

klart det är fel, men tyvärr finns det okunnigt folk som dömer en häst på helt fel grunder……….

alla såg nu i norge hur bra Torvald är och där fick han inte ens något bra lopp, tänk hur bra han kan gå om han får springa i spets eller sitta kvar i 2:a/3:e utvändigt med högt tempo o sedan anfalla på uploppet.

en sprinter av hög klass

Rickard007
2007-05-15 17:19
0

#33, Han gick utvändigt om en silverhäst…