Kamelerna på Jägersro 4/3 - fråga
Jag har lite svårt att släppa tanken på att gardera Across The Lines i V75-1 med Topas Launcher även om jag inser att ATL är en otroligt bra häst. Ni har säkert kunnat gissa det redan ;-)
Därför undrar jag redan nu om jag ska avstå från att tippa denna vecka till förmån för någon annan i teamet ? Jag känner att jag måste följa min egen övertygelse i tippningen eller låta någon annan tippa istället.
Jag gillar inte konsensus spikar även om det är givet att vi alla ska ge våra synpunkter inför varje omgång. Men i detta fallet påverkar det ju hela förutsättningen för systemet. Inte bara om ett kantskott ska med eller ej. Därför ställer jag frågan till alla i kamelgänget nu.
Är det ok om jag kör 2 hästar i V75-1 ? Jag bygger hela min nuvarande idé på det och det medför givetvis att de jag spikar kanske inte är förstaval hos övriga.
Jag tycker nog att vi måste släppa lite på ambitionen att tillgodose allas åsikter. Senast hade jag stora svårigheter att få ihop en rad och mina diskussionsinlägg timmarna innan inlämningsdags fick inte snabba svar vilket gjorde det hartnär omöjligt att väga in alla synpunkter.
Mitt råd: Ta del av tipsen och varningarna samt prognoserna för hur man kan tänka sig att loppet kommer att köras. Därefter bestämmer du själv radens utformning. Vi kommer att få många kanceleringar av radinlämning.
Ett tips kan kanske vara att vi senast fredagkväll lämnar ut en skiss på vilka hästar den aktuelle systemkonstruktören väljer att beakta. Detta kan göras ganska grovt och utan hänsyn till att det rör sig om uppemot 10000r eller mer. Slimningen får man sedan göra på dagen för inlämning.
mvh
Bertil
När det är ens tur så tycker jag att man skall göra systemet och inte föra över det på någon annan,om det är vilseledande eller att man blir tveksam när andras ideer förslag strömmar till,så kanske man ska ta det med en nypa salt,för det är ju ändå ens egena ideer och funderingar som gäller för veckan då man skall göra 75an.Håller delvis med Bertil.Vad tycker Ni andra?Blir det för rörigt med alla inläggen?Själv tycker jag att det är bra,men gör man ett system och man tycker att dessa två spikar som jag tagit ut,då ska man stå fast vid detta även om det kommer 200000 andra ideer om spikar.Så Hafor stå på dig,och låt dig inte påverkas allt för mycket,för då kommer det att bli fel.och det är väl inte det som är meningen när du nu ska V-75 kung denna vecka.Tro på dig själv,och snegla lite på andras ideer,men för den skull,känn dig inte påverkad.
mvh
lazze

Jag har inga problem att acceptera att mina egna idéer inte tas av den som ansvarar för systemet respektive vecka. Idén med att alla lägger in sina analyser/idéer är ju att man ska ha så bra analyspool att ösa från som möjligt, inte agera "tvångströja". Sedan är jag emot konsensus spikar, dvs att alla tillsammans kommer överens om spikarna inklusive att INTE spika en av de största favoriterna.
Om det bär åt pipan så gör det så. Som jag ser det är den enda möjligheten att den som konstruerar systemet går efter sina egna idéer för grunden (spikar och ungefärligt upplägg). Därefter kan man ta med några kantskott och liknande som kommer från övriga i bolaget.
Om man däremot får ansvaret för en vecka där man inte hittar några bra egna idéer, så kan man naturligtvis köra med någonslags konsensus eller tom överlåta till någon annan i teamet att göra systemet. Målet är ju att vinna pengar och det gör man sällan med en massa kompromisser.
Därför föreslår jag att vi från och med denna vecka gör så här:
(även om det kanske är så vi redan gör ;-)
Systemansvarig har 100% beslutanderätt, övriga ger med egna analyser en bra idégruva att hämta från. Ingen kan dock ifrågasätta systemkonstruktörens beslut. Vi har alla samma förutsättningar.
hafor. du har mitt fulla stöd, det är 2640 meter och V75 debut, om du känner att du vill gardera så ska du det, hade jag haft samma känsla så hade jag struntat i alla andras åsikter, sådan är jag

Fint då verkar vi vara överens :-)))
Jag lovar att göra mitt bästa denna vecka !!!
Förstår inte vart du vill komma med dina inlägg???????????
Om man är ansvarig för en vecka så är det väl en självklarhet att man har beslutanderätt till 100%,vore väl fan annars.
mvh
lazz