Trav iFokus

Trav

Etikettv75
Läst 327 ggr
ThomasH
0

V75-1 Jägersro 4/3-06

*V75 1 Klass II, försök 1 i meeting 3.
*3-åriga och äldre svenska i svensk träning 75.000 -
250.000 kr.
2640 m. Voltstart.
Pris: 85.000-42.500-23.500-14.000-9.000-(5.000) kr.
Lopp 4 Jägersro (J=07) Lö Volt 2640

1 FINISH FIRST -h5- Uhrberg T (Läh Ka) 40:1

2 CURRY GUVIJO -v6- Nilsson T G (Nil Fr)a :2

3 MR SUNRISE -v7- Untersteiner P (Ber Ca)a :3

4 ACROSS THE LINES -h4- Adielsson E (Adi Ha) :4

5 BIOT VILLAGE -v5- Falsig B :5

6 TOPAS LAUNCHER -v5- Jensen F :6

7 DECOR F. -v7- Söderkvist S (Ols In)a :7

8 FANCY'S CHANCE -v5- Högström L :8

9 KING OF SPIRIT -v6- Forsgren L (Pur Pe) :9

10 PRINCE OF THE SEA -v5- Goop B (Kor Ge)a :10

11 GAMIN LAUNCHER -v5- Nilsson S :11

12 QAPITAL CAPE -v7- Svanstedt Å (Kar Ni)a :12

Turordning: 4-6-11-9-5-1-10-12-8-2-3-7

ThomasH
0

Hans Adielsssons "Fotbollshäst" Across The Line är ju något utöver det vanliga och även om det det är V75 debut så kommer den fyraåriga hingsten att mycket enkelt leka hem loppet

hafor
0

Det här är ju en så stor favorit så den verkligen skriker att det ska bli skräll :-))

Men jag håller samtidigt med dig Staffan, så imponerande som Across The Lines varit och nu på hemmabana, hur ska någon kunna mota Olle i grind ??

hafor
0

Enda kandidaten som jag tror har en liten chans mot ATL är Topas Launcher, men det är rätt kostsamt att dubble ett system om nu favoriten är så bra som ryktet säger.

lazze
0

Jag tror inte den är så bra som det sägs,däremot så går det rykten om att Flemmings är ruskigt bra,och att Erik kommer att få kämpa hårt för att hålla honom ifrån sig,enligt dessa rykten räds den ej för att gå i dödens.

lazze

hafor
0

Det är ju alltid lockande att fälla en 87%-are. Får ta och fundera. Men jag tror inte någon annan än TL kan slå ATL.

ThomasH
0

Glöm det, ni har väl sett honom, Across The Lines är en undantagshäst.

hafor
0

Men Thomas trav är trav och alla lopp ska köras. Tom Järvsöfaks fick stryk vid ett par tillfällen.

Nu handlar det om en relativt orutinerad häst som visat enorm kapacitet och kunnande med mycket stora chanser att vinna. Frågan blir då snarast; hur mycket är det värt och hur stor är sannolikheten att någon annan vinner ?

Topas Launcher är ingen dussinhäst han heller precis.

Bertil
0

Jag ser ingen anledning att "garnera" Across The Lines. Även om det skulle jäklas, så är han tillräckligt hård för att klara segern här.

mvh
Bertil

ThomasH
0

hafor, även om Järvsöfaks har fått stryk vi ett par tillfällen, inte garderade du honom då?

hafor
0

#9 Nej det stämmer Thomas och det är då man aldrig får chansen på de riktigt stora pengarna. Det handlar om risk/reward. Hur stor bedömer man chansen till att man fäller en storfavorit i förhållande till kostnaden.

I detta fall ser jag bara en häst som kan fälla ATL och det är TL. Då blir kostnaden visserligen markant, men inte så stor som t ex vid heltäckning.

Även om jag jämförde med Järvsöfaks så menar jag inte att ATL skulle vara i närheten av samma överlägsna kapacitet i förhållande till sina kamrater i detta lopp, som den Järvsöfaks hade i förhållande till de som startade i hans lopp. Kanske mer att jämföra med Prince Valliant. Han fälldes av en tysk Kanske ATL fälls av en dansk vinnarskalle :-)))

Dessutom finns ett aber som jag tror många bortser ifrån. Han gjorde senast ett mycket tufft lopp på mycket snabb tid och nytt rekord. Hans Adielsson startar endast nu pga hemmabana. Egentligen ville han vänta med rikstotstart. Jag tror det finns en risk att det senaste loppet sitter kvar i hästen och nu handlar det om 2640m. Det är lätt att man drabbas av övertro på djur som visar fantastiska framgångar och glömma bort att det faktiskt handlar om just djur och inte robotar.

ThomasH
0

Jodå, men jag min en omgång då både Järvsöfaks och Gidde Palema vann och ändå blev det miljonutdelning

Lise-Lotte
0

Garderar utan att tveka av den anledningen att det gick "för fort" senast. Hästen springer fort istället för att trava med driv. Därför tror jag att distansen kan fälla honom och förhoppningsvis av de övriga deltagarna om de nu inte väljer att lägga sig platt, förstås.