V75-2 Jägersro 4/3-06
**V75 2
****Tvilling
****Klass III, försök 1 i meeting 3.
*3-åriga och äldre svenska i svensk träning 75.000 -*125.000 kr.
*2140 m*. Voltstart.
****Pris: 75.000-37.500-22.500-13.000-8.000-(5.000) kr.
**Lopp 5 Jägersro (J=07) Lö Volt 2140
1 IMA FLASHLITE -v5- Eriksson P (Ali In)a 40:1
2 HOLLYWOOD STAR -v4- Goop B (Läh Ka) :2
3 JOKER -h4- Kihlström Ö (Hul St) :3
4 SUZY SPITFIRE -s4- Karlsson J (Per Le) :4
5 RICKY KIWIN -v5- Uhrberg T :5
6 SAPPHIRE -v6- Mårtensson M (Joh KA)a :6
7 PINECONE LABEL -v5- Adielsson E (And Ke)a :7
8 HORSYS QUATTRO -v4- Svanstedt Å :8
9 JARGONG -h4- Lövgren J :9
10 CLOSED CASE -v5- Juul S (Sve Pi) :10
11 NOUVELLE PONTUS -v4- Falsig B :11
12 COSMIC CROWN -v5- Wickman J :12
Turordning: 5-12-11-10-8-9-7-3-1-4-2-6

Klass III med hyggliga hästar utan direkt spets. Blir nog att plocka några. Joker blir säkert favorit på läge och örjan. Satt ju fast senast och hade blivit farlig med lucka i tid. Men denna gång har Erik A en startsnabb häst från springspår, Pinecone Label och då får vi se var Joker hamnar. Kanske lyckas han få till andra ytter och gynnar ju chanserna. Åke känner sig inte heller slagen med Horsys Quattro trots bakspår vid sargen. Bo Falsig tror också mycket på sin kuse, Nouvelle Pontus. Thomas Uhrberg är övertygad om bra segerchans med Ricky Kiwin vid felfri avgång från snäva 5:e spåret.
Joker vinner nu, denna gång så kommer han att hålla spets och nu ser motståndet betydligt sämre ut än senast.

Njae, jag tror inte Örjan klarar att ta spets från Erik. Möjligen om Erik inte vill behålla spetsen, så kanske Joker får överta den, men Erik brukar köra i spets när fått med hästar som vunnit från spets tidigare.
Upp til bevis här för Joker. Klarar han inte detta ska man göra klister av honom och ni som tvivlar på att han vinner råder jag "helgarnering"
mvh
Bertil

En att bevaka som ingen tidigare nämnt är 1 Ima Flashlite. Satt fast senast på Gävle med mycket krafter kvar i klass III-loppet där Hunted Man vann.
Ägaren Ingemar Alin åker änd från Ljusdal till Malmö med en häst med bra form som redan stött på liknande motstånd . Det kan bli veckans rysare, bara streckad på 4% på V75.
Han är dessutom startsnabb så Joker och Pinecone Label kan få köra en hel del för att få spets.
Det blir i ala fall en av mina kantbollar den här veckan.
Jag har Pinecome label på spikmästaren.
På systemet tar jag även med 5, 8, 9, 11 och 2
mvh
Bertil

Pinecone L är mycket intressant om det blir skoryck men har som jag ser det stor chans endå. Hoppar dock över Joker det med tanke på både spår som kuskbytet.