Trav iFokus

Trav

Etikett: trav-snack
Läst 1677 ggr
Rickard007
0

Vilka banor har ni besökt?

Ja, som rubriken lyder: Vilka travbanor har ni besökt?

Mina:

*** Solvalla
* Åby
* Jägersro (dock för ett antal år sedan)
* Axevalla

**_* Charlottenlund
* Billund
[I Danmark]

_Men mera banor ska jag väl hinna med. Främst på önskelistan är nog:Halmstad, Mantorp och Romme!

Nijo
0

räcker väl med jägersro??? bästa banan:)

sedan har jag varit på ganska många banor i danmark eftersom vi hade en danskfödd travare innan och han startade oftast i danmark pga det.

Tyfon
0

Åby Axevalla Halmstad Jägersro Mantorp Åmål Solvalla men mer lär det bli nästa år.

electra
0

Färjestad,  Årjäng,  Arvika,  Åmål,  Axevalla,  Solvalla,  Sundbyholm,  Åby,  Romme,  Rättvik,  Örebro,  Hagfors,   Momarken,  Jarlsberg,  Klosterskogen,  Bjerke,  Drammen

LarsM
0

Har blivit en del då man ägt travhästar i mer än 10 år och en inbiten fantast i 30 år.

• Solvalla
  • Åby
  • Jägersro
  • Bergsåker
  • Örebro
  • Axevalla (varje stochampionat)
  • Eskilstuna
  • Mantorp
  • Romme
  • Färjestad
  • Umeå
  • Boden
  • Skellefteå
  • Dannero
  • Östersund
  • Bollnäs
  • Rättvik
  • Gävle
  • Åmål
  • Kalmar
  • Visby
  • Hagmyren
  • Halmstad (varje Sprintermästare)
  • Solänget
  • Hoting
  • Oviken
  • Bjerke (Oslo Grand Prix, 1997 - 2003)
  • Vincenns (Prix' D Amerique 2004)
  • Neapel (Lotteria 2005)
Bertil
0

Imponerande LarsM….härligt att du med all din erfarenhet väljer att stötta oss här på TIF!!!

Mina banor är få men jag har varit dem trogna ;-))

Bergsåker (1978-85)
Solvalla (1985-20xx)

mvh
Bertil

Siggelina
0

Jag har varit på:

Romme, Rättvik, Hagmyren, Fornaboda, Bjerke (Oslo Grand Prix 2002-04)

Skäms på mig som ej varit på Solvalla, men det ska väl bli så småningom.

continue
0

Har ägt några kusar (inga framgångar) tillsammans med några arbetskamrater och framförallt haft ett brinnande intresse i många år så det har blivit en del banor med årens lopp.               

Östersund, Bergsåker, Umåker, Solänget, Skellefteå, Hoting, Oviken, Bollnäs, Hagmyren, Dannero, Solvalla, Åby, Axevalla, Jägersro, Färjestad, Sundbyholm, Rättvik, Gävle, Leangen (Trondheim), Lillåkra (Hackås) kanske någon fler som jag glömt.

Bertil
0

Lillåkra!!!! Respect!!!
- Vem blev champion där???

Jag kan komplettera med en annan obskyr bana, nämligen Hammerdal där det på 70-talet kördes vintertrav på sjön. Minns inte hur många år det höll på, men jag var där ett par vintrar utan att spela.

mvh
Bertil

continue
0

#8 Vet inte vem som blev champion i år på Lillåkra. Vet dock att Magnus O Jonsson (Bergsåker) blev champion i Bygdetravsserien i region 2 där Lillåkras tävlingsdag medräknas.

linnrisedal
0

Jag har varit på: Åby (jag  "bor" där), Axevalla, Halmstad, Jägersro, Solvalla, Bergsåker, Oviken, Åmål, Färgestad, Östersund

electra
0

Oops, glömde…  Har ju varit på Magnor också. Flört

Hannna
0

Halmstad, Jägersro, visby, kalmar, karlshamn, åby, mantorp, färjestad, solvalla, eskilstuna, tingsryd, axevalla, vincennes, pompano park, scioto downs, the red mile, san siro och mallorcas travbana!

Hannna
0

vermo ocksåFlört

Rickard007
0

#4, Så du LarsM är på Stochampionatet jämnt… Kanske jag har sett dig utan vetenskapen om att det var du :P Har vart där senaste 3 Åren.

persot
0

Solvalla-Åby-Jägersro-Halmstad-Mantorp-Kalmar-Axevalla-         Tingsryd

Rickard007
0

Vilken bana tycker ni är bäst då?

electra
0

Årjäng!  Och vackrast - utan tvivel

LarsM
0

Rickard, vem vet, vi är alltid på bortre publikplats(campingen)… Vi är ett gäng på 5-6 st som alltid återvänder till Axevalla denna helg. Vi bor på Sommarlands camping i stuga 72/73(redan bokat tror jag!! ;o) ).

Jag gillar Hoting, härlig atmosfär under 3 dagar trav i sommarsverige, kan varmt rekomenderas. Dock är sporten inte den bästa men det spelar mindre roll då allt annat är så gemytligt… Sportsligt är elitloppshelgen den klart bästa, härlig publik, bra hästar, dock så är det en alltför stor hysteri runt alkohol kollen vid grindarna(men,vi lurar dom ändå;o) )….

brutalaccent
0
  • Jägersro x 2
  • Vaggeryd x 2 (enda här som verkar ha varit där)
  • Boden
  • Mariehamn (Åland, Finland)
ThomasH
0

Jag har bara varit på Solvalla, Bjerke och Bollnäs. Bästa av dessa är Bjerke bäst, mest dömt efter maten som är överlägset bättre än den skit man får på Solvalla. Men Bollnäs ligger mycket vackert.

Rickard007
0

#18, Hmm nej jag är ju alltid på den "rätta"sidan. Men vi kanske syns iår, vem vet. Får hålla utkik, eller ropa LARS!!! Allt vad jag kan!

#19, Om man ska räkan hur många på varje så kanske typ:

**Åby - 10 gånger
Axevalla - 20 ggr
Jägersro, Solvalla, Billund, Charlottenlund - 1 

**Jag gillar personligen *Åby* bäst!

ina-scot
0

JÄGERSRO- halmstad -åby solvalla( 12 st elitlopp 11st på e-läktaren ) visby- vincennes-axevalla-kalmar-charlottenlund-mallorca men den var stängd. men elitloppet på solvalla slår allt

brutalaccent
0

#21 okej Rickard, du får vara grymast här på stället.

Rickard007
0

#23, Haha nej såg ingen prestige i det hela, men skrev bara hur många gånger jag vart där.
Farsan och han kompisar kallar en person för: "Han som aldrig är på Trav", Han har fanimej inte missat en enda Axevallaomgång sedan 97 elr något. Vet dock inte hu aktiv han är på andra banor ;)

Bertil
0

Hotingsborna är lättlurade. Säg att det ligger en kvarting randiga segel bakom tallen där borta så glömmer de sina grindvaktssysslor…så plankade man in även på danserna som hölls på orten vid den tidpunkt då jag var ung ;-))

mvh
Bertil

Rickard007
0

Hoting = 2/3 tävlingsdagar per år?

continue
0

#26 Hoting - tre tävlingsdagar under en vecka i början av juli. Håller med Lars M, mycket trevlig vecka. Trav på dagtid, fest, dans på kvällstid. Kan det bli bättre?

Rickard007
0

Får de små också vara med på festen ? ;)

brovve
0
  • Bergsåker (varit där fler gånger än rickard varit på trav i hela sitt liv Flört)
  • Dannero
  • Jägers
  • Åby
  • Dannero
  • Hoting
  • Åre (istrav)
  • Skellefteå
  • Umeå
  • Östersund
  • Solvalla
  • Hagmyren
  • Umeåker
  • Gävle
  • Solänget
  • Förhoppningsvis även vincenne efter den 25.e nu i januari. :)
Rickard007
0

#29,  SkrytarN ;)

Ska du ner till Frankrike? När Charles ska starta elr?

brovve
0

om det blir start där då så blir det en liten semester ;)

Rickard007
0

#31, Okej hehe trevligt!

electra
0

Hm, måste erkänna att jag enbart under 2006 var på trav 79 gånger…

Rickard007
0

#33, Imponerande, vilken bana är flitigast besökt av dig då?

electra
0

Färjestad, men det e enbart pga att de kör fler dagar än årjäng. På tredje plats kommer Momarken

Rickard007
0

#35, Okej.

Bemydream
0
  • Örebro
  • Fornaboda
  • Mantorp
  • Axevalla
  • Gotland
  • Gävle
  • Sundbyholm
  • Solvalla
  • Östersund
  • Färjestad

Det är väl dom närmaste hemifrån, med några undantag

"En tanke tänkt i trygghet, upprepade gånger, har en tendens att bli verklighet"

[GIKmio]
0

Årjäng, Arvika, Färjestad och Bjerke. Var på Oslo Grand Prix på Bjerke 2010. Det regnade nästan hela dagen.

[Fabtax]
0

Besökt Jägersro, Kalmar, Halmstad*, Åby*, Axevalla*, Mantorp*, Åmål, Färjestad*, Årjäng, Arvika, Lindesberg, Örebro, Eskilstuna, Solvalla, Romme, Rättvik*, Bjerke, Momarken, Charlottenlund, Aalborg och Vincennes. (*=även hästägare, dock inte idag). Tyvärr inga banor längre norrut, vilket är synd. Hade gärna besökt Hoting och Oviken, t.ex.

Ett tips till banorna är att sälja pins, men enbart till besökare på plats, precis som de stora skidtävlingsorterna ute i Europa gör. Tror att det skulle bli populära samlar- och bytesobjekt.

kltn
0

Årjäng

Karlstad

Örebro

Esklistuna

Solvalla

Axevalla

Åby

Tingsryd

Jägersro

Visby

Lindesberg

Vinncene

Romme

Mantorp

Gävle

PeaS
0

Banor och minnen förknippade med dem

• Romme - Limbo, Olle Goop slog Emter W, KG Holgersson i skiljeheat, 1972?
  • Rättvik - Ego Boy vinner på 18,4a som fyraåring, midsommardagen 1971?
  • Bollnäs - Caballero, Olle Goop, segermaskin…
  • Gävle - Optica, Börje Kilström (morbror till Örjan), Påskägget 1972?
  • Hagmyren - Greivin travar 30,4 som fyraåring, 1974?
  • Lindesberg - läget, stämningen…
  • Solvalla - Ego Boy, Elitloppet 1973… outstanding så klart!!
  • Årjäng - Vintilla och Record Launcher, 1982
  • Kalmar - Aurda, Magnus Sandgren, 1971?
  • Jägersro - lite berusad på restaurangen men vann en del…
  • Åby - Bill D?, Åby Stora 1973?
  • Visby - russtrav å semester, 1974?
  • Lexington, USA - alla hästar travar runt 11.0 en vanlig, ljummen tisdagskväll, maj 1991
  • Neshoba, Mississippi, USA - bygdetrav på 400 m bana (quarter mile), bara passgångare men vilken upplevelse!

… inser att jag måste skaffa några nyare minnen på andra banor…!

diesel92
0

Har enbart varit på Vaggeryd vid tävling. Sedan har det blivit åby och jägersro men då ej för täving. Hör själv till vaggeryd men då ponny kategorin ^^

MagganS-B
0

Visby, Jägersro, Kalmar, Östanåkra (ponnytravbana), Färjestad, Mantorp, Örebro, Eskilstuna, Lindesberg, Romme, Rättvik, Gävle, Solvalla, Bollnäs, Hagmyren, Bergsåker, Dannero, Östersund och Umeå!