V75-3 Jägersro 4/3-06
*V75 3
Guldspecialen.
*3-åriga och äldre lägst 400.001 kr.
2140 m. Tillägg 20 m vid vunna 1.000.000 kr.
Pris: 150.000-75.000-37.500-22.500-15.000-(9.000) kr.
Lopp 6 Jägersro (J=07) Lö Volt 2140
1 INSPECTOR GODIVA -h8- Goop B (Håk Pa) 40:1
2 DOXOLOGY MOVIE -h8- Adielsson E (Läh Ka) :2
3 CIDER ÅS -v7- Kihlström Ö (Läh Ka) :3
4 SELLDAHIR S.G. -h6- Lövgren J :4
5 BELLO FRATELLO -v9- Elfstrand O :5
6 CLINIQUE OF ALL -s7- Söderkvist S (Läh Ka) :6
7 BRIAN ÅS -v6- Uhrberg T :7
8 TIPI* (DE) -h8- Nordström P (Löv Jo) 60:1
9 HÖVDING LAVEC -h7- Sjunnesson J (Kol Lu) :2
10 JOEL JAMES (FR) -h9- Kolgjini L :3
Turordning: 1-7-4-2-8-3-6-5-9-10
Guldspecialen brukar oftast vinnas av bronshästarna, nu är det nog dax för Inspector Godiva

Det är väl hugget som stucket mellan Brian Ås och Inspector Godiva om vem som ska ta spets. Den som gör det vinner sannolikt. Det är fördel för båda att det är voltstart. Möjligen var IG väl blek senaste starten, men det beror också på om det kördes för fullt ?

Höll på att glömma Doxology Movie. Han fick ju aldrig fritt senast och har bra läge nu. Tror dock inte han satsar på spets, men kan mycket väl få andra ytter.
Här tror jag att Erik laddar för spets,och sen är det klart,spel mot ett mål som jag ser det,efter träningsrapporten så ska han va i snuskigt bra form och det räcker för mig,på mitt eget system så blir det en spik.
lazze

Men hur ska DM kunna ta en längd på IG från snävt spår 2 och Volt ????? Jag ser bara BÅ som spetskandidat förutom IG.
Jag tror mer på att IG och BÅ kör om spets och DM kan få fin resa i andra ytter. DM var ju helt på topp senast men hann aldrig riktigt visa det.
Brian Ås bör vinna detta, men Inspector Godiva går heller inte av för hackor. Det känns frestande att skippa Doxology Movie, då han inte motsvarat förväntningarna på slutet. Men jag vågar inte utelämna honom. Dessutom streckar jag ett par bävrar från bakspår, Hövding Lavec och Joel James.
mvh
Bertil
Jag lämnar Doxology Movie, jag tror att det handlar om Inspector Godiva, Brain Ås eller Seldahir S.G. Seldahir S.G var ju den moraliska vinnare senast efter den tunga resan och Joakim Lövgren har ju stallet i fin form.
Bra Thomas, Seldahir ska man nog inte glömma bort här.
mvh
Bertil

Inspektorn kan hålla från spets men det kan bli körning från start och de är väl ganska jämngoda de på start så jag garderar upp.