Spikmästaren V64 16/5/07
På allmän begäran…en favorit i repris…
Detta är 2:a omgången i denna gren (läs V64) som lånat hela sin struktur till såväl anda som bokstav från den sååå populära tävlingen "SPIKMÄSTAREN V75" här på TIF. Vi kör denna tävlingsomgång tills vi nått 11 deltävlingar. Därmed avslutas denna omgång 23/5, d.v.s. Elitloppsveckan.
Andemeningen är att vi ska hjälpas åt att hitta bra spikar till våra system i konsert med ett kittlande tävlingsmoment. Så kom och var med i en uppskattad interntävling här på TIF.
Tippa en enkelrad, genom att svara på detta inlägg senast 19:00 på onsdagen, där du anger två spikar (i fet stil). Du får 1 poäng för varje rätt, men för rätta spikar får du två poäng.
Exempel:
1: Lapp-Lisa
2: Havremuppen
3: Betsel-Hilda
4: Hösnuvan
5: **Karlssons Klister
**6: Bävern Anfaller
Vann gjorde Lapp-Lisa, Karlssons Klister och Bävern Anfaller. Således fick jag 1+2+1=4 poäng
Om en vald spik skulle strykas och man inte hinner välja en ny innan 19:00 den aktuella tävlingsdagen, så går ny häst in enligt gällande turordning.
Gnägg På Er
Bertil
omg 2:12
ola 39
Rickard 32
continue 30
Bertil 26
Nijo 26
ZenoX 25
Nitram 24
brutal 24
Oskar 20
Svanthe 11
hakbin 7
Siggelina 5
Travel 3
1: QUantum joyride
2: Ulana cap
3: First Tilly
4: Forst out
5: Twigs Oprah
6: Conny

hey! vilka är superspikar 9o??
just fan,,,,,sätt QUantum joyrode+firt out som super spikar
har eg. inte tid med detta, men ni behöver säkert några fina stalltips mitt i allt brus.
1: 4.Quantum Joyride
2: 1.Åhlunda Julimara
3: 11.Made For Victory
4: 10.First Out
5: 6.Hästen
6: Conny Nobell
- Jettison
- Ulana Cape
- Ballad Ribb
- First Out
- Hästen
- Scarlets Aino

- 4 Quantum Joyride
- 11 Ulana Cape
- 9 Spyfish
- 10 First Out
- 9 Magic Wind
- 9 Adams Hall
1. Quantum Joyride
2. Ulana Cape
3. First Tilly
4. First Out
5. Magic Wind
6. Jocose
1. Quantum Joyride
2. Ulana Cape
3. First Tilly
4. First Out
5. Magic Wind
6. Jocose
- 2
- 11
- 5
- 10
- 6
- 10
- 4 Quantum Joyride
- 13 Martellina
- 2 First Tilly
- 10 First Out
- 6 Hästen
- 1 Giant Superman

Tjena!1:4Quantum Joyride(fet) 2: 11 Ulana Cape 3:9 Spyfish 4:11 R.R.S.Forgold 5:6 Hästen(fet) 6: 1 Giant Superman.
Si så! Inte så vågat men ändå.

- Quantum Yoyride
- Ulana Cape
- Pop N Poula
- First Out
- Hästen
- Conny Nobell

- 4 Quantum Joyride
- 11 Ulana Cape
- 2 First Tilly
- 10 First Out
- 3 Rub Oldeson
- 3 Conny Nobell
Ja satte Jocose som superspik, ändrade dock inte reultatet.. 5 poäng inte fy skam va?

# 15 Du kanske kan bli riktigt duktig att tippa på trav när du vuxit klart Rickard :)
#16, Haha, ärligt talat så tycker jag jag är bra nu så ^^. En extra växel skulle betyda miljoner ;)

klappar på huvet…
#18, ty.